چین و افغانستان موضوع تازه ترین رأی گیری های سنای امریکا

به گزارش مجله سفر به کانادا، پنجشنبه گذشته به وقت محلی در سنای امریکا دو لایحه مهم یکی در زمینه افغانستان و دیگری درباره تحریم بانک های مرتبط با چین به رأی گذاشته شد که اولی آرای لازم را کسب نکرد و تصویب نشد اما دومی نه تنها در سنا بلکه در مجلس نمایندگان هم به تصویب رسید و در انتظار امضای رئیس جمهوری است.

چین و افغانستان موضوع تازه ترین رأی گیری های سنای امریکا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین راستا را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سنای امریکا روز پنجشنبه به اتفاق آرا و در واکنش به قانون امنیت ملی چین علیه هنگ کنگ، به لایحه تحریم و تنبیه بانک هایی که با مقامات چینی روابط اقتصادی دارند، رأی داد. این لایحه یک روز قبل یعنی در روز چهارشنبه هم در مجلس نمایندگان به رأی گذاشته شده بود و در آنجا هم نمایندگان هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه به اتفاق آرا به آن رأی مثبت داده بودند؛ اتفاقی که کم سابقه است و به ندرت پیش می آید که در سنا و مجلس نمایندگان تمام اعضا اعم از دموکرات و جمهوریخواه به یک لایحه رأی مثبت دهند. حالا این لایحه به کاخ سفید می رود تا با امضای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا به قانون تبدیل و لازم الاجرا شود. اگرچه گفته می شود این لایحه علیه بانک های مرتبط با دولت چین در حمایت از هنگ کنگ بوده اما اختلاف های چین و امریکا در ماه ها و حتی حدود یک سال ونیم اخیر بسیار جدی بوده و از جنگ اقتصادی دو کشور گرفته تا همه گیری ویروس کرونا پکن و واشنگتن رویارویی های لفظی جدی با هم داشته اند. به عقیده بسیاری از تحلیلگران این اقدام کنگره امریکا در واقع واکنشی به تمام این خصومت هاست.

به گزارش هیل، مجلس سنای امریکا همچنین روز چهارشنبه با 60 رأی مخالف در مقابل 33 رأی موافق پیشنهاد سناتور رندپال مبنی بر خروج نظامیان امریکایی از افغانستان را رد کرد.

در این پیشنهاد پال که مورد حمایت سناتور تام اودال هم بود، آمده بود، نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان در بازه زمانی یکساله از افغانستان خارج شوند و به آنها پاداش دوهزارو 500 دلاری اعطا شود. اما سناتور جیمز اینهوف سنا را ترغیب کرد که از این پیشنهاد حمایت نکند، زیرا این پیشنهاد بهترین راه برای خاتمه دادن به جنگ در افغانستان نیست. وی تأکید کرد، خروج فوری نظامیان یعنی نادیده دریافت فرایند صلح در افغانستان.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1131

به "چین و افغانستان موضوع تازه ترین رأی گیری های سنای امریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین و افغانستان موضوع تازه ترین رأی گیری های سنای امریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید