ترامپ: من رهبر برگزیده برای مقابله با چین هستم

به گزارش مجله سفر به کانادا، رئیس جمهور آمریکا در دفاع از شروع جنگ تجاری علیه چین، مدعی شد که او برای مقابله با پکن برگزیده شده است.

ترامپ: من رهبر برگزیده برای مقابله با چین هستم

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه مدعی شد که او برای مقابله با چین برگزیده شده است.

وی که در محوطه کاخ سفید در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می کرد، در پاسخ به سؤالی در خصوص هشدارهای اقتصاددانان مبنی بر اینکه جنگ تجاری علیه چین آمریکا را به سوی رکود مالی می برد، گفت: رسانه های جعلی که خیلی از شما برای آن ها کار می کنید، دارند کوشش می نمایند تا به افکار عمومی بقبولانند که رکود گردد. می گویند بیایید یک رکود داشته باشیم. اما ایالات متحده عملکرد فوق العاده ای دارد.

ترامپ اضافه کرد: کاری که من باید انجام دهم، مقابله مالی با چین است، چون سال های سال است که دارد کلاه ما را برمی دارد. رئیس جمهور [بیل] کلینتون، رئیس جمهور [جورج] بوش و رئیس جمهور [باراک] اوباما و دیگران باید مدت ها پیش از من این کار را می کردند. اگر من می گفتم بگذارید چین همچنان از ایالات متحده کلاهبرداری کند، زندگی ام به مراتب راحت تر بود، البته الان هم از این کار لذت می برم، اما در آن صورت زندگی برایم راحت تر بود. اوضاع خیلی ساده تر بود، اما من نمی توانم چنین کاری کنم.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: ما داریم بر چین پیروز می شویم. آن ها در مدت کوتاهی دو و نیم میلیون فرصت شغلی از دست داده اند. می خواهند معامله نمایند. این باید معامله ای باشد که برای ایالات متحده خوب باشد. اگر آن ها بخواهند معامله نمایند، ما هم معامله می کنیم... شنیدم که کسی گفته این جنگ تجاری ترامپ است. این جنگ تجاری من نیست. این جنگ تجاری باید مدت ها پیش توسط بسیاری از رئیس جمهورهای قبلی اتفاق می افتاد. چین در پنج یا شش سال 500 میلیارد دلار به دست آورده است. 500 میلیارد دلار. از ایالات متحده کلاهبرداری نموده است.

وی سپس در حالی که به آسمان اشاره می کرد، گفت: کسی باید این کار را انجام می داد. من همان برگزیده هستم. کسی باید این کار را انجام می داد. پس من دارم با چین مقابله می کنم، من دارم در تجارت با چین مقابله می کنیم. و می دانید؟ داریم می بریم. شبیه به قلک هستیم. همه این کشورها می خواهند از ما سرقت نمایند، از جمله اتحادیه اروپا. می خواهند از ما دزدی نمایند و از ما سوء استفاده نمایند. اتحادیه اروپا 200 میلیارد دلار. چین 500 میلیارد دلار.

ترامپ که مشاورینی با روینمودهای ضدچینی دارد، در مدت حضورش در کاخ سفید روی صدها میلیارد دلار کالای چینی تعرفه اعمال نموده است. در مقابل، چین نیز بر واردات کالاهای آمریکایی تعرفه تحمیل نموده و واردات بعضی محصولات آمریکایی از جمله دانه های سویا را متوقف نموده است. در هفته های اخیر بعضی از کارشناسان آمریکایی هشدار داده اند که ادامه این روند می تواند به بروز رکود در اقتصاد این کشور منجر گردد.

رئیس جمهور آمریکا از کسری تجاری این کشور در روابط با چین و اتحادیه اروپا گلایه دارد و مدعی است که پکن به وسیله دستکاری ارزش پول و سرقت اطلاعات شرکت های آمریکایی، میزان صادرات خود به آمریکا را افزایش می دهد. ترامپ از شرکت های آمریکایی که محصولات خود را در چین فراوری می نمایند هم خواسته تا به خاک آمریکا بازگردند، در غیراینصورت از معافیت تعرفه ای برخودار نخواهند بود.

در سند راهبرد امنیت ملی آمریکا که در سال 2017 تدوین شد، برای اولین بار چین در کنار روسیه به عنوان یک رقیب راهبردی برای ایالات متحده توصیف شده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 325

به "ترامپ: من رهبر برگزیده برای مقابله با چین هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: من رهبر برگزیده برای مقابله با چین هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید