پکن خواهان توقف دخالت گروه 7 در امور چین شد

به گزارش مجله سفر به کانادا، سفارت چین در انگلیس ضمن انتقاد از بیانیه پایانی سران کشورهای صنعتی موسوم به گروه هفت خواهان توقف مداخله آن ها در امور داخلی چین شد.

پکن خواهان توقف دخالت گروه 7 در امور چین شد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سفارتخانه پکن در انگلیس که پیش از این گروه هفت را یک گروه منسوخ و تاریخ مصرف گذشته توصیف نموده بود، امروز (دوشنبه) با انتقاد از بیانیه پایانی سران کشورهای صنعتی دنیا موسوم به گروه هفت (G7)، خواهان توقف مداخله کشورهای غربی در امور داخلی چین شد.

نشست سه روزه رهبران هفت کشور صنعتی دنیا روز گذشته در کورن وال واقع در جنوب غربی انگلیس با صدور یک بیانیه پایانی که در آن به شدت از سیاست های چین در سین کیانگ، هنگ کنگ و تایوان انتقاد شده بود، به اتمام رسید.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت چین در انگلیس امروز ضمن انتقاد شدید از این بیانیه خواهان توقف مداخله این کشورها در امور داخلی چین شد.

نماینده سفارتخانه چین در انگلیس بعلاوه از اشاره گروه هفت به منشأ شیوع ویروس کرونا هم انتقاد و توضیح داد که هرگونه تحقیق در مورد این موضوع باید به وسیله یک گروه بین المللی از دانشمندان انجام گیرد و نباید این مسئله سیاسی گردد.

کشورهای غربی به خصوص ایالات متحده آمریکا مدعی هستند که منشأ ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین بوده است و اینکه پکن در مورد این بیماری همه گیر پنهانکاری نموده است ولی مقامات کشور چین بارها این ادعاها را بی اساس خوانده اند.

اخیراً یک رسانه آمریکایی در ادامه فضاسازی های رسانه ای درباره منشأ کرونا مدعی شده بود یک آزمایشگاه وابسته به دولت آمریکا در گزارشی به این جمع بندی رسیده که فرضیه نشت ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین محتمل و نیازمند تحقیقات بیشتر است.

چین، طرح شائبه های تازه درباره منشأ ویروس کرونا در حالی که این مسئله قبلاً به وسیله سازمان دنیای بهداشت مورد تحقیق قرار گرفته را بخشی از کوشش های واشنگتن برای اعمال فشار بر پکن می داند.

چین تصریح نموده سیاسی کردن ردیابی منشأ کووید-19 که یک مسئله علمی است، نه تنها یافتن منشأ اصلی ویروس را سخت می نماید بلکه به شدت در راستا همکاری بین المللی در زمینه این همه گیری مانع ایجاد می نماید.

روز گذشته (یکشنبه) هم، در پی کوشش سران کشورهای صنعتی دنیا موسوم به گروه هفت برای مقابله با قدرت رو به رشد چین در دنیا به وسیله یک طرح سرمایه گذاری 40 تریلیون دلاری در کشورهای در حال توسعه، یکی از سخنگویان سفارتخانه چین در لندن تأکید کرد که دیگر آن روزهایی که تصمیمات مهم دنیا به وسیله گروه کوچکی از کشورها دیکته می شد، گذشته است.

رهبران کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کانادا و ژاپن به مدت سه روز در کورن وال نشست گروه هفت را برگزار کردند و این اولین نشست این گروه از زمان شیوع بیماری همه گیر کرونا در دنیا محسوب می شد.

در دومین روز از این نشست سه روزه، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از کشورهای اروپایی و ژاپن درخواست کرد که به وسیله سرمایه گذاری در زیرساخت ها در کشورهای در حال توسعه با نفوذ و قدرت روبه رشد امنیتی و مالی چین مقابله نمایند.

سخنگوی سفارتخانه چین در لندن ضمن انتقاد از نشست کورن وال گروه هفت تأکید کرد که کل قالب این نشست منسوخ و تاریخ مصرف گذشته است. (جزئیات بیشتر)

بایدن مقابله با قدرت رو به رشد چین و روسیه را به اسم محور سیاست خارجی خود قرار داده است و در مقابل هم پکن تأکید نموده است که پاسخگویی بسیار ضعیف آمریکا به همه گیری و سیاست های تفرقه افکنانه آمریکا به ویژه شورش های 6 ژانویه هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در مقابل کنگره آمریکا را نشانه شکست دموکراسی در ایالات متحده می دانند.

چین بارها و بارها از قدرت های عظیم انتقاد نموده است که در کوشش های خود برای مهار نفوذ چین در سراسر دنیا به دوران منسوخ شده استعمارگرایی اتکا نموده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1770

به "پکن خواهان توقف دخالت گروه 7 در امور چین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن خواهان توقف دخالت گروه 7 در امور چین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید