چین درهایش را به روی تجارت خارجی می گشاید

به گزارش مجله سفر به کانادا، شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین گفته است که چین اقتصاد بزرگ خود را به روی واردات کالاها و خدمات با کیفیت بالاتر می گشاید.

چین درهایش را به روی تجارت خارجی می گشاید

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش بی بی سی، شی که در نشست مجازی مجمع همکاری مالی آسیا و اقیانوس آرام - آپک - سخن می گفت، اضافه نمود که کشورش آماده است تا با کشورهای بیشتری پیمان تجارت آزاد امضا کند.

علاوه بر کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا، چند کشور دیگر از جمله استرالیا، ایالات متحده، روسیه و کانادا در آپک عضویت داردند.

نشست جاری تا روز آدینه ادامه دارد اما هنوز تعیین نیست که آیا دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز در این نشست سخنرانی خواهد نمود یا نه.

ترامپ از نشست های قبلی این مجمع برای ارائه دیدگاه خود در خصوص آینده تجارت دنیای استفاده نموده و به خصوص از چین به خاطر آنچه که حمایت از صادرات و ایجاد مانع در برابر واردات خوانده انتقاد به عمل آورده است.

چین و ایالات متحده از سال 2018 بر سر مسائل حساسی مانند تعرفه های واردات و فعالیت شرکت های فنآوری چینی در آمریکا درگیر اختلاف تجاری بوده اند.

شی در سخنرانی روز پنجشنبه تکذیب کرد که کشورش در نظر دارد از همکاری با سایر کشورها در زمینه کاهش آلودگی محیط زیست خودداری کند و همچنین نسبت به سیاست حمایت تجاری توسط سایر کشورها هشدار داد.

شی گفت: ما با خودداری از همکاری زیست محیطی یا ایجاد یک محفل کوچک از چند کشور به منظور بیرون نگاه داشتن سایر کشورها در صدد برنخواهیم آمد که در جهت خلاف سیر تاریخ حرکت کنیم.

تجارت آزاد

سخنرانی شی در حالی ایراد شده که آخر هفته گذشته چین یک توافقنامه تجارت آزاد منطقه ای را با تعداد زیادی از کشورها امضا کرد. این توافقنامه تقریبا شامل یک سوم کل فراوری ناخالص دنیا می گردد.

برنامه ریزی برای این توافقنامه که مشارکت جامع مالی منطقه ای (RCEP) نام دارد کمابیش یک دهه به طول انجامیده و کشورهای چین، ژاپن، کره جنوبی و 12 کشور آسیایی دیگر در آن عضویت دارند.

شی اضافه نمود: در دنیای امروز که دنیای شدن مالی به یک فرایند برگشت ناپذیر تبدیل شده است، هیچ کشوری با بسته نگه داشتن درهای خود نمی تواند به رشد و توسعه دست یابد.

در حال حاضر، چین درگیر اختلافات تجاری با تعدادی از کشورها از جمله استرالیاست که یک تعرفه 80 درصدی را بر واردات جو از آن کشور اعمال نموده است.

ماه گذشته، شی و دیگر رهبران چین برنامه پنج ساله توسعه و اهداف اصلی این کشور برای 15 سال آینده را ارائه دادند.

هدف نهایی این طرح تبدیل چین به کشوری با درآمد سرانه بالا تا سال 2025 و دستیابی به موقعیت کشوری با مالی با توسعه یافتگی متوسط تا سال 2035 است.

منبع: فرارو
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1356

به "چین درهایش را به روی تجارت خارجی می گشاید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین درهایش را به روی تجارت خارجی می گشاید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید