چطور از حس عذاب آور تنهایی خلاص شویم؟

به گزارش مجله سفر به کانادا، احساس تنهایی می تواند منجر به استرس، خشم و افسردگی گردد. اما خوشبختانه راه هایی برای مقابله با این مشکل وجود دارد. در ادامه، برخی از روش هایی که به حل این احساس ناخوشایند می تواند یاری کند را معرفی می کنیم:

چطور از حس عذاب آور تنهایی خلاص شویم؟
  • برای درک رنج حاصل از احساس تنهایی باید به خود زمان بدهید. علتی که باعث شده در این موقعیت دردناک قرار بگیرید را کشف کنید. از خودتان بپرسید آیا در جمع های محبت آمیز احساس تنهایی می کنید و یا به خاطر اینکه کسی را برای حرف زدن ندارید این احساس در شما به وجود آمده است.
  • با دوستان قدیمی تماس بگیرید و با آشنایان و فامیل زمان بیشتری برای گشت و گذار و معاشرت صرف کنید. وقتی که در حال مقابله با احساس تنهایی هستید بودن با کسانی که با آنها بزرگ شده اید احساس رضایت و تاثیر مثبتی در شما ایجاد می نماید.
  • به اتاق های کنفرانس و انجمن های اینترنتی سر بزنید. یکی از برترین راه ها برای پیدا کردن هم صحبت و دوستان تازه استفاده از فضای مجازی است.
  • با انجام فعالیت های داوطلبانه مانند پرستاری از سالمندان، یاری به بیماران در درمانگاه ها، بیمارستان ها، و دردمندان در کلیسا و یا سازمان های حمایت از حیوانات این احساس در شما کاهش پیدا می نماید. فعالیت های داوطلبانه نه تنها باعث می گردد شما با مردم در ارتباط باشید بلکه در شما احساس خوب و مفید بودن را ایجاد می نماید.
  • برای خود یک تفریح انتخاب کنید تا احساس تنهایی را در شما کاهش دهد. انجام کارهای دستی، حضور در کلاس های صنایع دستی و مشغول شدن به این فعالیت ها در شما اشتیاق را به وجود می آورد. به مکان های مختلف بروید. از پیاده روی لذت ببرید و حتی به سمینارهایی بروید که به شما در مقابله با احساس تنهایی و مسائل مربوط به آن یاری می نماید.
  • به مشاوره های گروهی بپیوندید. اگر با مشاور در ارتباط هستید از او بخواهید که یک مشاوره گروهی مناسب به شما معرفی کند. از روزنامه های محلی برای پیدا کردن این گروه ها یاری بگیرید. برای مقابله با این احساس ناخوشایند در سمینارهایی با این موضوع حضور پیدا کنید.
منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2141

به "چطور از حس عذاب آور تنهایی خلاص شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از حس عذاب آور تنهایی خلاص شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید