نیاز مبرم به آموزش سبک زندگی سالم به سالمندان

به گزارش مجله سفر به کانادا، مدیرکل بهزیستی فارس بر نیاز مبرم به آموزش سبک زندگی سالم به سالمندان تاکید کرد و گفت: باید سلامت جسمی و روحی آن ها حفظ شود و در زمینه تاب آوری و مشارکت گروهی و اجتماعی سالمندان برنامه ریزی شود.

نیاز مبرم به آموزش سبک زندگی سالم به سالمندان

محمدرضا هوشیار در حاشیه بازدید معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس از سرای سالمندان تحت نظارت بهزیستی گفت: باید در خصوص نقش مثبت و پربرکت سالمندان به عنوان پدر و مادر بزرگ خانواده برنامه ریزی شود و به منظور ایجاد چرخه سالم طول عمر و افزایش امید به زندگی در سالمندان آموزش های لازم ارائه شود.

او گفت: این مهم با خودمراقبتی، انجام غربالگری و مداخلات زودهنگام که باید از دوران میانسالی آغاز شود و در این صورت در زمان سالمندی شاهد ارتقای سلامت افراد خواهیم بود.

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: در حال حاضر 570 نفر سالمند در مراکز تحت نظارت بهزیستی فارس نگهداری می شوند و علاوه بر 9 مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان،7 مرکز توانبخشی روزانه سالمندان هم در استان فعال هستند که خدمات و آموزش های مختلفی به سالمندان ارائه می دهند.

هوشیار گفت: توجه به سلامت جسمی و روحی سالمندان موجب خواهد شد تا دوران سالمندی به فرصتی برای شکوفایی استعداد ها تبدیل شود، چراکه در دوران جوانی و میانسالی دغدغه های زندگی به خصوص رشد و به ثمر رساندن بچه ها گاهی موجب می شود تا زمینه برای بروز و پرورش استعداد ها و علایق افراد فراهم نباشد، اما دوران سالمندی فرصت مغتنمی برای ادامه رشد فرد در جنبه های مختلف است.

او بر نیاز مبرم به آموزش سبک زندگی سالم به سالمندان تاکید کرد و گفت: باید سلامت جسمی و روحی آن ها حفظ شود و در زمینه تاب آوری و مشارکت گروهی و اجتماعی سالمندان برنامه ریزی شود.

محبی پور، معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس نیز گفت: اکنون با توجه به رشد روند پیری جمعیت نیاز به تغییر نگرش جامعه در موضوع سالمندی احساس می شود و باید بدانیم سالمندی نه تنها دوره رکود نیست بلکه می تواند فرصتی برای شکوفایی استعداد ها باشد.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مهر 1401 بروزرسانی: 23 مهر 1401 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2179

به "نیاز مبرم به آموزش سبک زندگی سالم به سالمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیاز مبرم به آموزش سبک زندگی سالم به سالمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید