خبرنگاران توافق تلفنی انگلیس و هند برای تعمیق روابط دو جانبه

به گزارش مجله سفر به کانادا، لندن - خبرنگاران - نخست وزیران انگلیس و هند که قرار بود این هفته در دهلی -نو با یکدیگر دیدار نمایند اما به دلیل شیوع افسارگسیخته ویروس کرونا درهند به تعویق افتاد، در تماس تلفنی پیرامون تعمیق روابط دوجانبه در حوزه های آموزش، بهداشت، علوم و دفاع توافق کردند.

خبرنگاران توافق تلفنی انگلیس و هند برای تعمیق روابط دو جانبه

به گزارش خبرنگاران از دفتر نخست وزیری انگلیس، بوریس جانسون امروز (سه شنبه) با همتای هندی خود نارندرا مودی توافق کرد تا در چارچوب طرح موسوم به نقشه راه 2030 همکاری های دو کشور را گسترش دهند.

این نقشه راه شامل موارد زیر می باشد:

- توسعه شراکت انگلیس و هند برای افزایش امنیت بهداشت دنیای و مقاومت دربرابر بیماری های همه گیر.

- توسعه همکاری دو کشور برای دست یابی به اهداف هند در زمینه مقابله با تغییرات آب و هوایی و حفاظت از محیط زیست. سرعت بخشیدن به توسعه انرژی های پاک و یاری به کشورهای در حال توسعه برای سازگاری با پیامدهای تغییرات آب و هوایی

- تعمیق روابط مالی بین انگلیس و هند به وسیله توسعه شراکت های تجاری. دو طرف همچنین تمایل خود را برای مذاکره در مورد توافق تجارت آزاد با هدف دو برابر کردن حجم روابط تجاری دو کشور طی ده سال آبنده ابراز کردند.

- افزایش همکاری های دانشگاهی بین دو کشور در زمینه مسائل تحقیقاتی مهم مانند بهداشت، فنآوری های نوظهر و علوم آب و هوایی.

- همکاری در زمینه مقابله با مسائلی که امنیت دو کشور را به اشکال مختلف تهدید می نماید. قرار شد که یک گروه ضربت اواخر سال جاری راهی منطقه گردد تا دو کشور در اقیانوس هند مانور نظامی برگزار نمایند.

نخست وزیر انگلیس در این زمینه بیان داشت که لندن و دهلی نو از ارزش های مشترک زیادی برخوردار هستند و توافقی که امروز صورت گرفت شروع فصل جدیدی در روابط میان دو کشور به شمار می رود. او قرار بود این هفته راهی هند گردد که به دلیل اوضاع بحرانی کرونا در این کشور برنامه سفر خود را لغو کرد.

این توافق درحالی صورت می گیرد که انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا به دنبال توسعه روابط تجاری و مالی با سایر کشورهای دنیا است. دولت انگلیس می گوید توانایی در انعقاد موافقت نامه های تجارت آزاد در سراسر دنیا از مزایای اصلی برگزیت است.

حجم روابط تجاری دو کشور حدود 24 میلیارد پوند در سال گزارش شده که بالغ بر نیم میلیون شغل ایجاد نموده است. در انگلیس حدود 842 شرکت تجاری هندی با ترکیب درآمد 41.2 میلیارد پوند فعالیت می نمایند. در هند نیز بالغ بر 400 شرکت انگلیسی به ویژه در حوزه مسائل دارویی و مقابله با تغییرات اقلیمی فعال هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1657

به "خبرنگاران توافق تلفنی انگلیس و هند برای تعمیق روابط دو جانبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توافق تلفنی انگلیس و هند برای تعمیق روابط دو جانبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید