برای احیای اقتصاد در سایه پاندومی کرونا چه باید کرد؟

به گزارش مجله سفر به کانادا، سی و پنجمین کنفرانس سالانه کنفدراسیون اتاق­های بازرگانی و صنعت آسیا - اقیانوسیه (CACCI) در به صورت مجازی در تایوان برگزار شد.

برای احیای اقتصاد در سایه پاندومی کرونا چه باید کرد؟

موضوع کنفرانس امسال تمرکز بر رشد پایدار و انعطاف پذیر از طریق تجارت جهانی پرقدرت بود که با حضور بیش از 300 کارشناس از بخش­های دولتی، خصوصی، سازمان های بین المللی، تجاری، دانشگاه ها، بانک­ ها و اندیشکده های منطقه آسیا و اقیانوسیه برگزار گشت. نماینده اتاق ایران نیز در این کنفرانس شرکت کرد.

در ابتدای این کنفرانس رئیس کنفدراسیون اتاق­های بازرگانی و صنعت آسیا- اقیانوسیه ضمن خوشامدگویی به حاضران، بر لزوم توسعه همکاری ­های اقتصادی منطقه و احیای شرایط اقتصادی با توجه به پاندمی کووید-19 تاکید کرد.

در ادامه کنفرانس چن چین جن، معاون سابق رئیس جمهور تایوان و عضوآکادمی سینیکا (تایوان) درباره درس های آموخته شده از همه گیری کووید19 سخنرانی کرد. چن دیدگاه های خود را درباره تاثیر اقدامات اجرا شده از سوی برخی از کشورها درباره رفع مسائل ناشی از کووید-19 و عوامل احتاقتصادی پیروزیت یا عدم پیروزیت اجرای اقدامات مذکور به اشتراک گذاشت.

بعد از آن آنجلا الارد، معاون مدیرکل سازمان تجارت جهانی، نیز درباره سازگارتر کردن سازمان تجارت جهانی با واقعیت های اقتصادی و تجاری امروز سخنرانی کرد. او در این سخنرانی به موارد زیر اشاره کرد:

-پاسخ­ های سیاسی مورد نیاز درباره همه گیری کووید-19 به منظور احیای دوباره اقتصاد جهانی،

-چالش­ هایی که در حال حاضر سازمان تجارت جهانی با آن روبرو است،

-اقداماتی که می­ توان در جهت قوی تر، چابک تر و سازگارتر کردن سازمان تجارت جهانی با اهداف اقتصادی جهان و واقعیت های تجارت امروز به انجام رسانید.

جلسه با سخنرانی اندرو استوکل، استاد افتخاری، مرکز تحلیل های کاربردی کلان اقتصادی، دانشگاه ملی استرالیا ادامه یافت. او درباره نتایج پژوهش CACCI با عنوان دستیابی به یک نظام تجارت جهانی پیروز گزارشی ارائه کرد و هدف از این پژوهش را تمرکز بر نیاز جامعه تجاری بر پایه انجام اصلاحات لازم در قوانین سازمان تجارت جهانی و تسهیل دستیابی به آنها دانست.

پریانکا کیشور، رئیس خدمات کلان هند و جنوب شرق آسیا، بخش اقتصادی دانشگاه آکسفورد، درباره دستیابی به رشد پایدار در میان چالش ها و مسائل موجود در محیط در حال تغییر جهان سخنرانی کرد.

او دیدگاه های خود را درباره چالش ها و مسائل پدید آمده ناشی از بیماری همه گیر کووید-19 در کشورهای جهان و جامعه تجاری منطقه و تلاش های آنها برای یافتن راه چاره های نوآورانه در جهت انطباق با شرایط نو ناشی از بحران سلامت ارائه کرد.

در ادامه جلسه، اوریول کاودویلا، مشاور مدیریت و استراتژی فین تک درباره ارزهای دیجیتال و تحول نظام تجارت جهانی و کسب وکار با استفاده از آنها سخنرانی کرد. او مطرح نمود که ارزهای دیجیتال قادر هستند به طور کلی نحوه استفاده مردم از پول را تغییر دهند.

همچنین نماینده اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران پیشنهادهایی جهت بهبود برنامه­های سال آینده کنفدراسیون اتاق­ های بازرگانی و صنعت آسیا - اقیانوسیه (CACCI) ارائه کرد.

کنفدراسیون اتاق های بازرگانی و صنعت آسیا و اقیانوسیه (CACCI)، یک انجمن غیردولتی منطقه ای متشکل از اتاق های بازرگانی و صنعت ملی، شرکت های تجاری و تجار منفرد از کشورهای آسیایی است. اعضای این کنفدراسیون در تایوان عبارتند: انجمن همکاری اقتصادی بین­ المللی چین (CIECA)، انجمن ملی صنعت و تجارت چین (CNAIC) و انجمن واردکنندگان و صادرکنندگان تایپه (IEAT). دفتر مرکزی دبیرخانه دائمی آن در تایپه مستقر است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1904

به "برای احیای اقتصاد در سایه پاندومی کرونا چه باید کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای احیای اقتصاد در سایه پاندومی کرونا چه باید کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید