تور اروپا: اتریش اولین کشور اروپایی اجرا کننده واکسیناسیون اجباری

به گزارش مجله سفر به کانادا، اتریش به عنوان اولین کشور اروپایی طرح واکسیناسیون اجباری برای افراد بالای 18 سال را اجرایی می نماید.

تور اروپا: اتریش اولین کشور اروپایی اجرا کننده واکسیناسیون اجباری

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا همچنان بحرانی حل نشده در اروپا به جای مانده است و شیوع گسترده آن و به ویژه سویه اومیکرون شرایط دشواری را برای شهفرایندان و مقامات این اتحادیه ایجاد نموده است.

رکورد نو شاخص ابتلای هفتگی در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز رکورد نوی را در شاخص ابتلای هفتگی به کرونا به ازای 100 هزار نفر ثبت کرد. بر اساس اطلاعات این نهاد مهم آلمانی این شاخص به رکورد بالای 1388 نفر رسیده است.

بر اساس اطلاعات این نهاد مهم آلمانی در عرض 24 ساعت 217815 نفر دیگر هم در این کشور به کرونا مبتلا شده و 172 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

اتریش به عنوان اولین کشور اروپایی طرح واکسیناسیون اجباری را اجرا می نماید

بعد از بحث های طولانی و علی رغم اعتراضات فراوان در اتریش از امروز (شنبه) طرح واکسیناسیون اجباری علیه کرونا شروع می گردد. به این ترتیب اتریش اولین کشور در اتحادیه اروپا است که این اقدام را در مبارزه با همه گیری کرونا انجام می دهد.

رئیس جمهور فدرال اتریش و صدر اعظم این کشور روز آدینه قانون مربوط به این طرح که قبلا به وسیله شورای فدرال تصویب شده بود را امضا کردند.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده واکسیناسیون اجباری که با انتقادهای زیادی در این کشور همراه است برای همه افراد بالای 18 سال در این کشور اعمال می گردد. هر کسی که این قانون را نقض کند باید 600 تا 3600 یورو جریمه پرداخت کند. تنها استثنائاتی برای زنان باردار و کسانی که به دلایل جسمی نمی توانند واکسن بزنند در نظر گرفته شده است. افراد بهبود یافته از کرونا هم به مدت 180 روز از تعهد واکسن معاف هستند. یک دوره مهلت هم برای همه در نظر رفته شده است.

کمبود گسترده کارکنان در بخش های مالی آلمان

بر اساس اطلاعات اتاق بازرگانی و صنایع آلمان (DIHK) اقتصاد آلمان پیامد شیوع اومیکرون از کمبود گسترده کارکنان رنج می برد.

بر اساس یک نظر سنجی صورت گرفته بین 370 شرکت از هر چهار شرکت یکی شکست های کنونی خود را قابل توجه ارزیابی نموده است. چهار درصد دیگر هم کمبود کارکنان خود را بحرانی بسیار حیاتی ارزیابی کردند.

بر اساس این آنالیز بیشترین کمبود کارکنان در شرکت های فعال در زمینه بهداشت و درمان، حمل و نقل و لجستیک گزارش شده است. خرده فروشی ها و عمده فروشی ها کم تر تحت تاثیر این بحران قرار گرفتند.

پیتر آدریان، رئیس اتاق صنایع و بازرگانی آلمان دراین باره گفته است: ماه فوریه برای شرکت ها چالشی بزرگ خواهد بود.

کاهش قواعد سفر برای واکسینه شده ها در یونان

یونان هم قواعد سفر برای واکسینه شده ها را تغییر می دهد. بر اساس تصمیمات نوا اتخاذ شده افراد کاملا واکسینه شده که دارای کارت واکسیناسیون معتبر در اتحادیه اروپا باشند از روز دوشنبه هنگام سفر به یونان دیگر نیازی به ارائه تست منفی کرونا ندارند. این خبر را وزیر بهداشت یونان روز آدینه گفت. به این ترتیب یونان از نمونه بسیاری کشورهای اروپایی دنباله روی می نماید که می خواهند مجددا گردشگری خود را تسهیل نمایند. توریسم حدود یک چهارم فراوری ناخالص داخلی یونان را تشکیل می دهد.

نارضایتی شهفرایندان آلمانی از مدیریت بحران دولت

نتایج یک نظر سنجی هم نشان می دهد که بیشتر شهفرایندان آلمانی اولاف شولتز، صدر اعظم نو آلمان را مدیر بحران خوبی نمی دانند. بر اساس این نظر سنجی 59 درصد حدود 5 هزار شرکت نماینده در این نظر سنجی اولاف شولتز را فردی بی توجه 28 درصد وی را مردد و تنها 9 درصد هوشیار ارزیابی کردند.

بر اساس این نظر سنجی که به وسیله موسسه سیوی صورت گرفته است 56 درصد شرکت نمایندگان در این نظر سنجی گفتند که سیاست کرونای فعلی دولت را بیشتر و یا قطعا غیر قابل درک ارزیابی نموده اند. تنها 22 درصد شهفرایندان نظری خلاف این را داشتند.

طرح استفاده اجباری از ماسک در فضاهای باز در اسپانیا لغو می گردد

در اسپانیا هم از هفته آینده طرح استفاده اجباری از ماسک در فضاهای باز لغو می گردد. این خبررا وزیر بهداشت اسپانیا روز گذشته گفت. این فرایند کاهش محدودیت ها از سه شنبه آینده در اسپانیا اعمال می گردد.

کاهش سرعت واکسیناسیون در آلمان

سرعت واکسیناسیون در آلمان همچنان در حال کاهش است. بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان در مجموع 74.4 درصد افراد در آلمان دو دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند و حدود 54.2 درصد شهفرایندان هم واکسن تقویتی دوز سوم را دریافت نموده اند. 75.9 درصد هم حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند. به این ترتیب دولت آلمان نتوانست به هدف مد نظر خود برای واکسیناسیون 80 درصد شهفرایندان آلمانی تا خاتمه ماه ژانویه امسال میلادی دست یابد.

نگرانی صنعت خودروسازی آلمان درباره عواقب قرنطینه در چین

هیلدگارد مولر، رئیس انجمن صنعت خودروسازی آلمان (VDA) هم درباره خطرات و عواقب قرنطینه احتمالی در شهرهای بندری چین پیامد شیوع اومیکرون ابراز نگرانی نموده است.

وی تاکید نمود: کمبود جهانی نیمه هادی ها در حال حاضر ما را با مسائل زیادی روبرو نموده است. اگر حالا مسائل مضاعفی در فرایند تحویل شکل گیرد این به مسئله ای بزرگ تبدیل خواهد شد. وی توقف فراوری دیگری در این شرایط را رد نکرد .

اروپا در شرایط آتش بس با کرونا

بر اساس ارزیابی هانس کلوگ، رئیس بخش اروپایی سازمان بهداشت جهانی اروپا در شرایط آتش بس با ویروس کرونا واقع شده است و به تدریج در بهار می تواند دست برتر در مبارزه با این ویروس را به دست آورد.

کلوگ گفت: بعد از دو ساال مبارزه با کرونا در حال حاضر اروپا در شرایط آتش بس با این ویروس واقع شده است و این آتش بس به زودی می تواند به صلح پایدار تبدیل گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2079

به "تور اروپا: اتریش اولین کشور اروپایی اجرا کننده واکسیناسیون اجباری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: اتریش اولین کشور اروپایی اجرا کننده واکسیناسیون اجباری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید