آیا کرونا به جنین آسیب می زند؟

به گزارش مجله سفر به کانادا، استاد بیماری های زنان و زایمان با اشاره به تاثیر کرونا در دوران بارداری، گفت: هنوز انتقال عمودی یعنی به وسیله جفت، از مادر به جنین اثبات نشده، اما کرونا در این دوران می تو اند باعث زایمان زودرس، پاره شدن زودرس کیسه آب و افزایش مسمومیت بارداری گردد.

آیا کرونا به جنین آسیب می زند؟

از پروفایل ما وبلاگ حامد دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، مریم کاشانیان، استاد بیماری های زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در مصاحبه با فارس در پاسخ به این پرسش که اگر خانم بارداری به کرونا مبتلا گردد جنین آن دچار مشکل می گردد؟، گفت: واقعیت این است که انتقال عمودی یعنی به وسیله جفت، از مادر به جنین هنوز اثبات نشده و تنها یکی دو مورد گزارش شده و چون موارد کم هستند، خیلی نمی توان قضاوت کرد.

وی ادامه داد: بنابراین تا اینجا که علم جلو رفته و با توجه به اینکه کرونا بیماری جدید است، انتقال از مادر به جنین وجود ندارد؛ بنابراین مادران باید از نظر ابتلای جنین خود به کرونا خاطر جمع باشند.

این استاد بیماری های زنان و زایمان متذکر شد: البته یکسری از علائم کرونا خود می تواند در فرایند بارداری و جنین تاثیر بگذارد؛ از جمله آنها تب است و ثابت شده تب می تواند در سه ماهه اول بارداری مقداری ناهنجاری مادرزادی را در جنین افزایش دهد.

کاشانیان ابراز داشت:البته این ناهنجاری و افزایش به مقدار بسیار کم است، اما جزو مسائلی است که باید در نظر گرفت؛ بنابراین پایین آوردن درجه حرارت می تواند یاری کند تا این اثر کم گردد.

وی یادآور شد: از طرف دیگر کرونا در دوران بارداری می تو اند عوارضی روی بارداری ایجاد کند و باعث زایمان زودرس، پاره شدن زودرس کیسه آب، افزایش میزان سزارین شده و مسمومیت بارداری را افزایش دهد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1332

به "آیا کرونا به جنین آسیب می زند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا کرونا به جنین آسیب می زند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید