شروع برداشت میگو در گمیشان

به گزارش مجله سفر به کانادا، خبرنگاران/گلستان مدیرکل شیلات گلستان گفت: برداشت میگو برای دومین سال متوالی پس از برطرف کامل بیماری لکه سفید در مزارع پرورش میگو گمیشان شروع شد.

شروع برداشت میگو در گمیشان

سیدجواد قدس علوی با اعلام این خبر اظهار کرد: در امسال 1236 هکتار از مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان زیر کشت این محصول رفته است که پیش بینی می گردد 1500 تن میگو برداشت گردد.

وی اضافه نمود: امسال در 80 مزرعه بچه میگو با میانگین تراکم 111 هزار و 238 قطعه در هکتار ذخیره سازی شده بود که خوشبختانه برداشت امروز فصلی پربرکت را در صنعت میگو استان نوید می دهد.

مدیرکل شیلات گلستان اظهار داشت: بچه میگوهای مورجهانز مجتمع پرورش میگو گمیشان امسال با اطمینان کامل از نظر سلامت، از مراکز تکثیر استان های جنوبی کشور و مرکز تکثیر بچه میگو محک گمیشان تأمین شده بود.

به گزارش خبرنگاران به نقل از شیلات گلستان، قدس علوی گفت: بیمه کردن مزارع به اسم یک امر اجباری در فصل پرورش امسال هم دنبال شد و در حال حاضر تمامی مزارع پرورش میگو تحت پوشش بیمه قرار دارند.

وی اظهار داشت: با توجه به وقوع بیماری لکه سفید در سال 98 در مجتمع پرورش میگو گمیشان، شاید کمتر کسی امید به فراوری مجدد و بدون وقفه میگو در این مجتمع داشت؛ چرا که در همه جای جهان و کشور معمولاً پس از یک دوره بیماری، مزارع بلافاصله آمادگی پرورش مجدد را نخواهند داشت اما امسال برای دومین سال متوالی بدون رؤیت بیماری، می توان به اطمینان رسید که بیماری لکه سفید در مجتمع پرورش میگو گمیشان کاملاً ریشه کن شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1823

به "شروع برداشت میگو در گمیشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع برداشت میگو در گمیشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید