کانادا تحریمهای بیشتری علیه روسیه اعمال می نماید

به گزارش مجله سفر به کانادا، خبرنگاران: نخست وزیر کانادا تاکید نمود این کشور نیز میخواهد تحریمهای بیشتری را طی روزهای آینده علیه روسیه وضع کند.

کانادا تحریمهای بیشتری علیه روسیه اعمال می نماید

از سفر با تور کانادا ارزان لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ در شرایطی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز گذشته تحریمهای جدیدی را علیه بخشهای مختلف اقتصادی روسیه اعمال نموده استفان هارپر نخست وزیر کانادا نیز بیان کرد: تحریمهای جدید اتاوا علیه مسکو طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

بر اساس این گزارش تحریمهای جدید کانادا به تحریمهای هفته گذشته این کشور علیه مسکو اضافه نموده خواهد شد و شرکتها و بانکهای روسی را هدف قرار خواهد داد.هارپر گفت: با توجه به ادامه اقدامات روسیه که شامل ادامه عرضه پشتیبانی لجستیکی و تدارکاتی و ارسال سیستم های تسلیحاتی به استقلال طلبان شرق اوکراین می گردد کانادا بار دیگر تمایل و عزم خود را برای اعمال تحریمهای اقتصادی جدید و افزایش فشارهای سیاسی بر روسیه طی روزهای آینده اعلام می نماید و میخواهد تحریمهای جدیدی را علیه رژیم روسیه و نزدیکان آن اعمال نماید.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا نیز روز گذشته در اظهاراتی درباره تحولات اوکراین گفت: در صورتی که روسیه به روند فعلی ادامه دهد هزینه ها علیه این کشور تشدید خواهند شد.

اوباما اضافه نمود: موضع مشترک واشنگتن و متحدان این کشور این کشور این است که بحران اوکراین باید به صورت دیپلماتیک حل شوند و هزینه ها علیه مسکو، در صورت ادامه روند فعلی، تشدید خواهند شد.رئیس جمهور آمریکا در ادامه مدعی شد روسیه به خاک اوکراین حمله توپخانه ای نموده و مانع انجام تحقیقات درباره هواپیمای مسافربری مالزی که در مرز این کشور با اوکراین سقوط کرد، شده است.

این هواپیمای مسافربری که از آمستردام، پایتخت هلند راهی کوالالامپور، پایتخت مالزی بود حدود ده روز پیش در مرز اوکراین و روسیه سقوط کرد و تمامی 298 سرنشین آن جان باختند. کشورهای غربی می گویند هواپیمای مورد نظر با موشکی ساخت روسیه که مخالفان اوکراین شلیک نموده اند سرنگون شده است.

باراک اوباما تحریم های جدید اقتصادی واشنگتن علیه بخش های اصلی اقتصاد روسیه را بیان کرد. بنا به گفته وی، تحریم های جدید بخش انرژی، تسلیحات و اقتصادی روسیه و از جمله بانکهای بزرگ این کشور را هدف می گیرند.تحریم های جدید آمریکا پس از تحریم هایی اعلام می شوند که پیش از این اتحادیه اروپا علیه روسیه وضع نموده بود. پیش از اتحادیه اروپا هم آمریکا بعضی از بانکهای روسیه و شرکت های انرژی و دفاعی مسکو را هدف گرفته بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 346

به "کانادا تحریمهای بیشتری علیه روسیه اعمال می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا تحریمهای بیشتری علیه روسیه اعمال می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید