درخواست ایالات شرقی آلمان برای پذیرش مجدد روسیه در تشکل جی 8

به گزارش مجله سفر به کانادا، مقامات ایالات مهم شرقی آلمان با تاکید بر لزوم در پیش دریافت مذاکرات با مسکو خواهان بازگرداندن این کشور به تشکل جی 8 شدند.

درخواست ایالات شرقی آلمان برای پذیرش مجدد روسیه در تشکل جی 8

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، سران هفت کشور بزرگ صنعتی جهان از بعد از ظهر روز شنبه در شهر بیاریتز فرانسه گرد هم آمدند و البته یکی از سران این کشورها یعنی ولادیمیر پوتین سال هاست که در این نشست حضور ندارد.

از زمان الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در ماه مارس سال 2014، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیگر به نشست سران جی 7 دعوت نشده است. این مسئله بخصوص در شرق آلمان و در بین بعضی سیاستمداران دولتی این کشور درک نشده و مورد انتقاد قرار گرفته است.

سران ایالات شرقی آلمان در زاکسن، تورینگن، براندنبورگ، و زاکسن-آنهالت حالا برای در پیش دریافت یک رویکرد جدید با روسیه در عرصه دیپلماسی تبلیغ نموده اند.

مایکل کرتشمر، نخست وزیر ایالت زاکسن آلمان از حزب دموکرات مسیحی در این باره گفته است که من نمی خواهم شرکت کنندگان در نشست جی 7 را نصیحت کنم؛ اما هر چقدر فرمت های بیشتری برای مذاکره با روسیه وجود داشته باشد بهتر است.

وی اضافه کرد: بی زبانی و عدم مصاحبه در دوران بحران هرگز یاری کننده نیست. بنابراین من در دیدار خود در سنت پترزبورگ ولادیمیر پوتین را به زاکسن دعوت نموده ام.

وی اضافه کرد درباره مناسبات با روسیه ما در شرق آلمان موضع انعطاف پذیرانه تری نسبت به غرب داریم. این مسئله که مسکو به صورت دائم از مذاکرات دور مانده و تحریم گردد در شرق آلمان تحسین نمی گردد.

بودو راملو، نخست وزیر ایالت تورینگن هم خواهان مذاکرات با روسیه شده و به حذف روسیه از جی هشت انتقاد وارد نموده گفت: انزوای سیاسی و تضعیف مالی، گرایش های استبدادی در روسیه را ترویج داده است. پذیرش دوباره مذاکرات با روسیه و در نهایت همچنین پذیرش دوباره این کشور در تشکل جی 8 نشانه سازش پذیری غرب نبوده بلکه بیشتر نشانه استقلال و دوراندیشی سیاسی غرب است.

راملو همچنین بخصوص به تاثیرات منفی ایدئولوژی اول آمریکای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا انتقاد وارد نموده و گفت: این نه تنها یک خطر برای توسعه اقتصاد مرفه جهانی است بلکه مناسبات بین المللی را تضعیف می نماید. چنین رویکردی احتیاج به واکنش های آشکاری دارد. ترجیحا این امر باید در نشست بعدی سران در دستور کار قرار گیرد.

دیتمار وودکه، نخست وزیر ایالت براندنبورگ هم گفت که اروپا و آمریکا حتی االامکان به مذاکرات زیاد با روسیه احتیاج دارند. ما باید چشم در چشم با هم صحبت کنیم. باید دوباره برای این منظور یک مبنای اعتماد ایجاد گردد. این امر با متهم کردن همدیگر پیش نمی رود.

وی اضافه کرد: این خوب است که روسیه پیش شرطی برای بازگشت به جی 8 ایجاد کند. روسیه به این تشکل تعلق دارد و ما به این مسئله علاقمندیم. وی اجرای توافق مینسک از طرف روسیه را برای این منظور درست دانست.

راینر هاسلوف، نخست وزیر ایالت زاکسن -آنهالت هم بازگشت روسیه به صحنه دیپلماسی را آرزو نموده و گفت: اینکه روسیه به صورت دائمی از این دیدار مهم حذف گردد و با تحریم ها مجازات گردد به نظر می رسد کم تر مفهومی داشته باشد.

وی تحریم ها علیه روسیه را برای اقتصاد این ایالت شرقی آلمان آسیب زا دانسته و آن را در بهبود شرایط در اوکراین موثر ارزیابی نکرد.

وولفگانگ کوبیکی، معاون رئیس مجلس آلمان از حزب لیبرل دموکرات هم بازگشت روسیه به کشورهای عضو جی 7 را منطقی و معقول دانسته و گفت: تنها با مذاکرات رو در رو ما می توانیم مسائل و اختلافات را آشکارا بفهمیم و رفع کنیم، بسیاری مناقشات بدون روسیه قابل حل نیست. از این رو روسیه باید در چارچوب یک فرمت جدید 7+1 دوباره به نشست سران کشورهای صنعتی مهم جهان دعوت گردد.

البته هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان همه این درخواست ها را رد نموده و گفته است که جی 7 و جی 8 با مسئله کریمه و شرق اوکراین ربط دارد و تا وقتی که حرکتی در این مسئله وجود نداشته باشد در آن یکی هم تغییری ایجاد نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 387

به "درخواست ایالات شرقی آلمان برای پذیرش مجدد روسیه در تشکل جی 8" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست ایالات شرقی آلمان برای پذیرش مجدد روسیه در تشکل جی 8"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید