چین از طرح روسیه درباره خلیج فارس استقبال کرد

به گزارش مجله سفر به کانادا، سخنگوی وزارت امور خارجه چین ضمن استقبال از طرح روسی مفهوم امنیت جمعی در خلیج فارس تأکید کرد که هر اقدامی که تأثیر مثبتی بر صلح و ثبات منطقه داشته باشد، مورد حمایت پکن است.

چین از طرح روسیه درباره خلیج فارس استقبال کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گنگ شوآنگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (سه شنبه) از طرح مسکو برای ایجاد امنیت جمعی در خلیج فارس استقبال کرد.

این مقام چینی در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری روسی تاس ضمن حمایت از ابتکار عمل روسیه درباره خلیج فارس گفت: من باید این اطلاعات را مورد آنالیز قرار دهم اما می توانم یک پاسخ اصولی بدهم. اوضاع خلیج (فارس) بسیار پیچیده است و چین از نزدیک آن را دنبال می نماید. صلح و ثبات در منطقه، به نفع همه است.

وی ادامه داد: ما از هرگونه اقدام و ابتکارعملی که تأثیر مثبتی بر صلح و ثبات منطقه داشته باشد و هدف آن حفظ ارتباط با طرفین مربوطه باشد، استقبال می کنیم.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سخنرانی 3 اکتبر (11 مهرماه) خود در جلسه مقدماتی باشگاه گفت وگوی والدای خواهان ایجاد سازمانی متشکل از روسیه، آمریکا، چین، هند و اعضای اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر به منظور حل مسائل خلیج فارس شد.

در ماه ژوئیه، وزارت امور خارجه روسیه مفهوم امنیت جمعی برای منطقه خلیج فارس را با هدف ایجاد یک مکانیسم همکاری منطقه ای ارائه داد.

بنا به گفته مسکو، ایجاد یک نظام امنیتی در خلیج فارس برای تحکیم فعالیت های سیاسی و دیپلماتیک در منطقه حائز اهمیت است و این برنامه، یک برنامه اقدام طولانی مدت را برای بهبود اوضاع منطقه خلیج فارس به وجود می آورد و ثبات و امنیت را تقویت می نماید و به برطرف درگیری ها یاری می نماید و یک نظم و راهی را برای دستیابی به اهداف مرتبط تعیین می نماید.

گزارش ها حاکی از آن است که اصول اصلی این طرح بر این موارد تأکید دارد: ویکرد گام به گام، چند جانبه گرایی و رعایت دقیق قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل و قعطنامه های شورای امنیت سازمان ملل. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 428

به "چین از طرح روسیه درباره خلیج فارس استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از طرح روسیه درباره خلیج فارس استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید