مقام آمریکایی: واشنگتن به دفاع از تایوان متعهد است

به گزارش مجله سفر به کانادا، نماینده ارشد آمریکا در امور تایوان ضمن مستحکم توصیف کردن روابط دو کشور، گفت واشنگتن متعهد به کمک به تایوان برای تأمین دفاع از خود است.

مقام آمریکایی: واشنگتن به دفاع از تایوان متعهد است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ساندرا اودکرک نماینده ارشد آمریکا در امور تایوان امروز (جمعه) گفت که واشنگتن به کمک به این کشور در دفاع از خود در بحبوحه تشدید تنش ها بین تایپه و پکن، متعهد است.

اودکرک که در اولین کنفرانس خبری خود از زمان تصدی این پست در ماه ژوئن با خبرنگاران صحبت می کرد، روابط آمریکا با تایوان را مستحکم توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وی که ریاست مؤسسه آمریکایی در تایوان به عنوان سفارت بالقوه این کشور در تایپه را بر عهده دارد، گفت: ایالات متحده متعهد به کمک به تایوان برای تأمین دفاع از خود است.

این دیپلمات آمریکایی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت حمله چین، واشنگتن از تایوان دفاع خواهد کرد یا خیر، با استناد به چند قانون آمریکا که روابط این کشور با تایوان را تنظیم می کند، توضیح داد: سیاست در قبال تایوان روشن بوده و بدون تغییر به جای مانده است.

به نوشته رویترز، هنگامی که از اودکرک درمورد جزئیات بیشتر در مورد حضور نیروهای آمریکایی در جزیره پرسیده شد، از اظهار نظر در مورد عملیات یا آموزش خاص خودداری کرد.

وی در این باره گفت: ما به طور معمول با شرکای خود در تایوان برای ارزیابی آسیب پذیری ها و ارزیابی راه هایی که می توانیم از تایوان در دفاع از خود حمایت کنیم، تعامل داریم.

تسای اینگ وِن رئیس جمهور تایوان نیز بامداد پنجشنبه گفته بود: من ایمان دارم که نیروهای آمریکایی به دفاع از تایوان کمک خواهند کرد و تعهد واشنگتن شامل اعزام نظامیان آمریکایی برای آموزش ارتش تایوان است. (جزئیات بیشتر)

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد ارزیابی می کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در راستا حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی شناسند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه با بیان اینکه واشنگتن تعهدی محکم دفاع از به تایوان دارد، گفت این کشور عمیقاً نگران اقدامات قهری چین است و این اقدامات صلح و ثبات منطقه را تهدید می کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1941

به "مقام آمریکایی: واشنگتن به دفاع از تایوان متعهد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام آمریکایی: واشنگتن به دفاع از تایوان متعهد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید