واکسن ویروس کرونا را نابود و پاندمی را پایان می دهد

به گزارش مجله سفر به کانادا، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، اوگور شاهین مدیر ارشد اجرایی شرکت بیوان تک است که با همکاری فایزر واکسنی بالقوه با کارآمدی 90 درصد برای مقابله با کووید19 توسعه داده اند.

واکسن ویروس کرونا را نابود و پاندمی را پایان می دهد

این محقق جهان اسلام نسبت به تاثیرگذاری آن بسیار خوش بین است و ادعا می کند این واکسن ویروس کرونا را نابود و پاندمی را پایان می دهد.

او در این باره می گوید: اگر سوال این است که آیا این پاندمی با واکسن پایان می یابد، پاسخ سوال من مثبت است.

البته هنوز سوالات بدون جوابی درباره این واکسن وجود دارد، مثلا با توجه به آنکه بیشتر داوطلبان آزمایش بالینی افراد جوان و سالم بوده اند، آیا این واکسن برای افراد مسن نیز کارآمد است یا خیر.

به گفته شاهین کل اطلاعات مربوط به مرحله سوم آزمایش بالینی سه هفته دیگر فراهم و پیش بینی می شود این واکسن از بیمار شدن افراد جلوگیری کند. اما این محقق اعتراف می کند قابلیت واکسن برای جلوگیری از آنکه ویروس در فرد منتقل نشود و انتقال آن به دیگران تا یک سال دیگر مشخص نخواهد شد.

نشریه گاردین به نقل از شاهین می نویسد این واکسن احتمالا حداقل یک سال ایمنی برای افراد فراهم می کند.

اوگور شاهین محقق ترک تبار، آبان ماه سال گذشته برگزیده سومین جایزه مصطفی (ص) در حوزه علم و فناوری زیستی و پزشکی برای اثر طراحی و ارزیابی بالینی واکسن های درمانی ضد سرطان بر پایه mRNA شد؛ وی متولد کشور ترکیه و استاد ایمونولوژی در دانشگاه ماینتس کشور آلمان و مالک شرکت BioNTech آلمانی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1344

به "واکسن ویروس کرونا را نابود و پاندمی را پایان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن ویروس کرونا را نابود و پاندمی را پایان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید