همزمانی تنگی نفس پاییزی خوزستان و پیک بعدی کرونا ، کنوکارپوس ها هرس شوند

به گزارش مجله سفر به کانادا، خبرنگاران/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بر لزوم هرس درختان کنوکارپوس پیش از بارش های پاییزی و پیک بعدی کرونا در خوزستان تاکید نمود.

همزمانی تنگی نفس پاییزی خوزستان و پیک بعدی کرونا ، کنوکارپوس ها هرس شوند

دکتر فرهاد ابول نژادیان در گفت وگو با خبرنگاران، با تاکید بر لزوم هرس درختان کنوکارپوس قبل از آغاز بارندگی های پاییزی اظهار کرد: از سال های گذشته و همزمان با آغاز باران های پاییزی، مسائل فراوانی در زمینه بیماری های تنفسی برای هم استانی ها ایجاد می گردد.

وی اضافه کرد: مطالعات جهانی نشان داده است که بروز آسم در پی بارندگی ناشی از آلرژی، به عوامل بیولوژیک یعنی گیاهان، اسپور گیاهان یا قارچ ها وابسته است و این همان پدیده ای است که در نخستین باران های پاییزی در بعضی نقاط استان خوزستان رخ می دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: گیاه کنوکارپوس، یکی از عوامل اصلی مسائل تنفسی در نخستین بارش های پاییزی است بنابراین باید پیش از آغاز باران های پاییزی، تمامی درختان کنوکارپوس مستعد گرده افشانی، هرس شوند.

ابول نژادیان با قدردانی از عملکرد شهرداری اهواز در هرس خوب درختان در سال گذشته، گفت: شهرداری ها و ارگان هایی که دارای محوطه های وسیع با پوشش گیاهی کنوکارپوس هستند باید نسبت به هرس این درختان اقدام نمایند؛ البته این درختان قطع نخواهند شد و صرفا برای جلوگیری از گرده افشانی، هرس می شوند.

وی با بیان اینکه در پاییز با سه مشکل کرونا، آنفلوآنزا و حساسیت تنفسی روبه رو هستیم، اضافه کرد: سال جاری با توجه به احتمال همزمانی پیک مجدد کرونا و باران های پاییزی که موجب ایجاد مسائل تنفسی برای مردم می گردد، هرس این درختان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان نمود: متأسفانه عوارض این سه پدیده، کم و بیش شبیه به یکدیگر هستند. بسیاری از افرادی که درگیر مسائلی به جز کرونا می شوند، ممکن است به اسم افراد مبتلا به کرونا تلقی شوند که فرایند درمان را سخت می نماید و سیستم درمان با این مساله درگیر خواهد بود بنابراین هر چه عواملی که می توانند روی آنفلوآنزا و حساسیت های تنفسی تأثیرگذار باشند را کاهش دهیم به نفع ما خواهد بود.

ابول نژادیان اضافه کرد: احتمالا پیک بعدی کرونا در آبان ماه و همزمان با نخستین بارندگی پاییزی در خوزستان رخ دهد بنابراین سیستم درمانی تاب و توان پذیرش بیماران تنفسی در پی نخستین بارندگی پاییزی را ندارد.

وی تاکید نمود: کسانی که سال های قبل در پی اولین بارندگی پاییزی خس خس سینه، تنگی نفس و علائم تنفسی داشته اند باید قبل از آغاز بارندگی، حساسیت خود را درمان نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: امیدواریم با هرس خوب درختان کنوکارپوس، کمترین آسیب به مردم وارد گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1852

به "همزمانی تنگی نفس پاییزی خوزستان و پیک بعدی کرونا ، کنوکارپوس ها هرس شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همزمانی تنگی نفس پاییزی خوزستان و پیک بعدی کرونا ، کنوکارپوس ها هرس شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید