احتمال شدت یافتن آنفلوانزای فصلی در نیمکره شمالی

به گزارش مجله سفر به کانادا، متخصصان می گویند با کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی، احتمال شدت یافتن آنفلوانزای فصلی در نیمکره شمالی وجود دارد.

احتمال شدت یافتن آنفلوانزای فصلی در نیمکره شمالی

به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، دو ماه از فصل پاییز در نیمکره شمالی می گذرد. فصل پاییز در کنار تمامی زیبایی های ظاهری که دارد به معنای شروع آنفلوانزای فصلی است. متخصصان درباره همزمانی همه گیری کرونا و آنفلوانزای فصلی هشدار می دهند.

سال گذشته پس از آنکه مقامات بهداشتی توصیه هایی مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی را مطرح کردند و در نهایت مجبور به اعمال محدودیت های کرونایی شدند، اندازه آنفلوانزای فصلی نیز به طور قابل توجهی کاهش یافت.

براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های اروپا به طور معمول 20 درصد از جمعیت قاره سبز هر ساله به آنفلوانزا مبتلا می شوند اما این موضوع در سال 2020- 2021 بیش از 99 درصد کاهش یافت به طوری که در سالی که گذشت هیچ موردی از بستری شدن در بیمارستان و مرگ به علت آنفلوآنزا در این قاره گزارش نشد.

علت پایین آمدن اندازه مبتلایان به کرونا در اروپا به رعایت شیوه نامه های بهداشتی باز می گردد. با این حال، امسال شرایط فرق دارد. سازمان جهانی بهداشت هشدار می دهد. در امسال به علت آنکه درصد واکسیناسیون علیه کرونا افزایش یافته، مدارس بازگشایی شده اند و مردم کمتر شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می نمایند احتمال شدت گرفتن آنفلوانزای فصلی افزایش یافته است.

براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا چهار مدل مختلف آنفلوانزا شامل A، B، C، D وجود دارد که نوع A و B آن باعث بروز آنفلوآنزای فصلی می گردد. رایج ترین علائم آنفلوآنزای فصلی شامل موارد ذیل می گردد:

1- تب

2- سرفه

3- درد عضلانی و درد مفاصل

4- سردرد

5- آبریزش بینی

6- گلو درد

به طوری عمومی بسیاری از بیماران بدون دریافت دارو و با استراحت و مصرف کافی مایعات بهبود می یابند. با این حال، بعضی افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند ممکن است جان خود را به علت ابتلا به این ویروس از دست بدهند.

براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت آنفلوانزای فصلی عامل بروز بیماری شدید در 3 تا 5 میلیون انسان در سال است که از این میان 290 هزار تا 650 هزار تن جان خود را از دست می دهند. شروع آنفلوآنزای فصلی از ماه اکتبر (مهر) تا آوریل و مِی (دی) است.

متخصصان توصیه می نمایند افراد در این مدت همان شیوه نامه های بهداشتی که علیه کرونا رعایت می کردند شامل استفاده از ماسک، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست ها را لحاظ نمایند. بعلاوه به افراد آسیب پذیر مانند افراد کهنسال و کسانی که از نقص سیستم ایمنی بدن رنج می برند توصیه می گردد واکسن آنفلوآنزا را دریافت نمایند.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1948

به "احتمال شدت یافتن آنفلوانزای فصلی در نیمکره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال شدت یافتن آنفلوانزای فصلی در نیمکره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید