فرایند تشخیص سویه امیکرون در مشهد چگونه است؟

به گزارش مجله سفر به کانادا، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد چگونگی تشخیص سویه امیکرون در این شهر توضیحاتی ارائه داد.

فرایند تشخیص سویه امیکرون در مشهد چگونه است؟

خبرنگاران مشهد - محمد پهلوان گفت: ما به صورت معمول برای کسانی که علائم ویروس کرونا را داشته باشند تست pcr و یا تست رپید انجام می دهیم و در صورتی که علائم بالینی فرد شک را به سمت سویه امیکرون ببرد تست فرد به آزمایشگاه جامع دانشگاه علوم پزشکی مشهد فرستاده خواهد شد.

ابتلا به امیکرون در خراسان رضوی در حال افزایش است و با توجه به قدرت سرایت پذیری بالای این ویروس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در همه سطوح اعم ازمراکز خدمات جامع سلامت منتخب، درمانگاه ها و بیمارستان ها در حالت آماده باش برای خدمات رسانی به بیماران و مراجعان است.

بیشتر بخوانید

به گفته او علائم در سویه امیکرون خیلی شدید نیست اما چیزی که مهم است این است که قدرت سرایت بسیار بالایی دارد، کسانی که مشکوک به این سویه هستند باید بین یک هفته تا 10 روز از دیگران و مخصوصا افراد سالمند و دارای بیماری زمینه ای دوری نمایند؛ تا به امروز 249 نمونه مثبت سویه امیکرون در مشهد کشف شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تحقیقات و پژوهش ها نشان داده افرادی که واکسن کرونا تزریق ننموده اند یا از زمان تزریق دوز دوم آنها بین چهار تا پنج ماه گذشته است بیشتر در خطر ابتلا هستند و کسانی که دوز سوم واکسن کرونا را دریافت نموده اند معمولا به نوع خفیف تر مبتلا شده اند.

/م.ج.

خبرنگاران خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2056

به "فرایند تشخیص سویه امیکرون در مشهد چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند تشخیص سویه امیکرون در مشهد چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید