هشدار چین به کره شمالی در مورد انجام چهارمین آزمایش هسته ای

به گزارش مجله سفر به کانادا، خبرنگاران: منابع مطلع اعلام کردند، چین از کانال های سیاسی و دیپلماتیک خود استفاده نموده است تا به کره شمالی نسبت به انجام چهارمین آزمایش هسته ای هشدار دهد.

هشدار چین به کره شمالی در مورد انجام چهارمین آزمایش هسته ای

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، پس از انتشار تصاویر و گزارش هایی در مورد اقدامات کره شمالی برای انجام چهارمین آزمایش هسته ای منابع مطلع اعلام کردند، مقام های چینی با استفاده از کانال های دیپلماتیک و سیاسی خود نسبت به هرگونه آزمایش هسته ای به مقام های پیونگ یانگ هشدار داده اند.

بر اساس این گزارش کره شمالی پیش از این کره جنوبی و آمریکا را تهدید به انجام آزمایش هسته ای نموده است. این کشور تاکنون با تحریم های شورای امنیت روبرو شده ولی فشارهای بین المللی برای متوقف کردن برنامه های موشکی و هسته ای خود را رد نموده است.

کره شمالی فوریه 2013 میلادی سومین آزمایش هسته ای خود را انجام داد و پس از انجام این آزمایش بود که با تحریم های جدید شورای امنیت روبرو شد. یک دیپلمات غربی در این باره گفت: چین به کره شمالی اعلام نموده است که هیچ توجیهی برای انجام آزمایش هسته ای جدید وجود ندارد و آنها نباید این آزمایش را انجام دهند.

منابع مطلع افزودند: چین با استفاده از کانال های دیپلماتیک و سیاسی در پکن و پیونگ یانگ نگرانی خود را نسبت به انجام احتمالی چهارمین آزمایش هسته ای کره شمالی اعلام نموده است.

چین مهمترین متحد سیاسی و مالی کره شمالی به شمار می رود. کشورهای غربی چین را به عدم قاطعیت لازم در برابر اقدامات کره شمالی متهم می نمایند. یک دیپلمات مطلع دیگر توضیح داد: چینی ها مخالف انجام آزمایش هسته ای دیگری هستند ولی این مساله اشتباه است اگر فکر کنیم چین موضع قاطع تری در قبال کره شمالی اتخاذ نموده است. آمریکا امیدوار است تا چین با استفاده از نفوذ خود مقام های کره شمالی را برای متوقف کردن برنامه هسته ای متقاعد کند.چین سال گذشته با اعمال تحریم های شورای امنیت ضد کره شمالی موافقت نموده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 501

به "هشدار چین به کره شمالی در مورد انجام چهارمین آزمایش هسته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار چین به کره شمالی در مورد انجام چهارمین آزمایش هسته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید