شناسایی زیردریایی چینی در آب های ژاپن

به گزارش مجله سفر به کانادا، وزارت دفاع ژاپن یکشنبه مدعی شد که یک زیردریایی چینی در نزدیکی جزایر جنوبی این کشور شناسایی شده است.

شناسایی زیردریایی چینی در آب های ژاپن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، به گفته این نهاد ژاپنی نیروی دریایی این کشور روز آدینه یک زیردریایی در شمال شرقی این کشور و در نزدیکی جزیره آمامی اوشیما را شناسایی کرد.

توکیو بارها نسبت به حضور کشتی های چینی در نزدیکی جزایر مورد مناقشه شکایت داشته و از طرف مقابل چین هم نسبت به تردد کشتی های آمریکایی در منطقه دریای چین جنوبی انتقاد داشته است.

وانگ یی، وزیر خارجه چین در جریان سفر اخیر خود به ویتنام بر این مسئله تاکید داشت که دو کشور باید از اقدامات یکجانبه در ارتباط با دریای چین جنوبی که میتواند باعث پیچیدگی مسائل گردد، خودداری نمایند.

روز گذشته هم وزارت خارجه کره جنوبی گفت مقامات آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در روزهای آینده درباره مسائل مربوط به کره شمالی در توکیو مصاحبه خواهند کرد.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه کره جنوبی، سه کشور قصد دارند مذاکراتی جدی درباره افزایش احتمال همکاری و مدیریت شرایط و بعلاوه ازسرگیری فرایند صلح در شبه جزیره کره داشته باشند.

عدم حضور چین در این مذاکرات باتوجه به رابطه نزدیک میان کره شمالی و چین به احتمال بسیار زیاد باعث ناراحتی پکن شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1819

به "شناسایی زیردریایی چینی در آب های ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی زیردریایی چینی در آب های ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید