هشدار سونی درباره کمبود عرضه پلی استیشن 5

به گزارش مجله سفر به کانادا، گروه سونی هشدار داد پلی استیشن 5 تا سال 2022 کمبود عرضه خواهد داشت و توانایی این شرکت برای رسیدن به اهداف فروش این کنسول بازی را محدود می نماید.

هشدار سونی درباره کمبود عرضه پلی استیشن 5

سونی در گزارش اعلام نتایج اقتصادی در اواخر آوریل بیان کرد 7.8 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 را در سه ماهه منتهی به 31 مارس فروخته است و میخواهد در سال اقتصادی جاری دستکم 14.8 میلیون دستگاه بفروشد. این هدف گذاری مشابه برنامه فروش کنسول محبوب پلی استیشن 4 است که تا به امروز بیش از 115.9 میلیون دستگاه فروش داشته است.

سونی در جلسه نتایج اقتصادی خود به تحلیلگران گفت: برای همگام ماندن با تقاضای قوی دچار چالش شده است. یافتن پلی استیشن 5 برای خرید از زمان عرضه آن در نوامبر سخت بوده که تا حدودی به علت کمبود قطعات مانند نیمه رساناهاست و سونی هیچ برآوردی از زمان عادی شدن عرضه ارائه ننموده است.

هیروکی توتوکی، مدیراقتصادی سونی گفت: تصور نمی کنم تقاضا سال جاری پایین بیاید و حتی اگر ما دستگاههای زیادی را به بازار تامین کنیم و فراوری پلی استیشن 5 در سال آینده بیشتر گردد، عرضه سونی نمی تواند با تقاضا برابری کند.

سونی پس از اعلام سود در سه ماهه مارس که پایینتر از برآورد تحلیلگران بود، بیان کرد 200 میلیارد ین (1.8 میلیارد دلار) سهم خود را بازخرید خواهد نمود. این شرکت پیش بینی کرد سود عملیاتی اش در سال اقتصادی جاری حدود چهار درصد افت می نماید اما تحلیلگران در حال ارزیابی هستند ببینند آیا تقاضای قوی برای کنسول بازی و بازیهای تازه به دورنمای اقتصادی مطلوبتر سونی یاری خواهد نمود. ارزش سهام سونی از زمان گزارش عایدی اقتصادی این شرکت در 28 آوریل حدود هشت درصد سقوط نموده است در حالی که سال پیش 75 درصد رشد داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت نینتندو هم هفته گذشته هشدار داد کمبود قطعات بر فراوری کنسول بازی این شرکت تاثیر منفی خواهد گذاشت. این رقیب سونی فروش 25.5 میلیون کنسول در سال اقتصادی منتهی به مارس 2022 را هدف گذاری نموده که اندکی کمتر از سال پیش است. مدیریت نینتندو در سطح داخلی اعلام نموده در پی فراوری بین 28 تا 29 میلیون کنسول است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1789

به "هشدار سونی درباره کمبود عرضه پلی استیشن 5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سونی درباره کمبود عرضه پلی استیشن 5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید