100 بازی برتر اندروید که باید تجربه کنید (به روزرسانی 2021)

به گزارش مجله سفر به کانادا، پیدا کردن بازی به درد بخور و باکیفیت برای گوشی اندرویدی با چرخ زدن در گوگل پلی یا اپ استورهای مشابه کاری طاقت فرسا و زمان بر است. ما برای اینکه کارتان راحت تر گردد، تصمیم گرفتیم 100 بازی برتر موبایل برای گوشی های اندرویدی را با لینک دانلود معرفی کنیم. در این مقاله بهترین بازی های اندروید را که حتما باید دانلود و تجربه کنید یک جا جمع نموده ایم.

100 بازی برتر اندروید که باید تجربه کنید (به روزرسانی 2021)

شاید ده سال پیش، زمانی که سیستم عامل اندروید (Android) رسما منتشر شد، اگر کسی می گفت این پلتفرم قرار است در آینده به یکی از رایج ترین و محبوب ترین پلتفرم های بازی تبدیل شود و با کنسول های بازی رقابت کند حرفش را باور نمی کردیم. چون قبل از آن هر چیزی که روی موبایل ها دیده بودیم، به یکسری بازی پیکسلی یا گرافیک های تاریخ گذشته محدود می شد. اما با گذشت زمان همه چیز تغییر کرد. حالا تنها کافی است نگاهی به اطراف خود بیندازید تا ببینید تقریبا تمامی آدم ها امروزه به گوشی های هوشمند دسترسی دارند و شاید با اینکه گیمر نباشند، اما حداقل یکی دو بازی را روی گوشی خود نصب نموده اند تا در مواقع بیکاری یا فراغت به تجربه آن مشغول شوند. بنابراین، اگر بگوییم پلتفرم اندروید (یا iOS) در حال حاضر بازار عظیمتری نسبت به کنسول ها دارد، حرف اشتباهی نزده ایم. شاید بد نباشد که بدانید الان کشور ما چیزی حدود 28 میلیون نفر گیمر دارد که از این تعداد، 88 درصد آن ها از پلتفرم های موبایل استفاده می نمایند! در این چند سال اخیر هم بارها دیده ایم که شرکت های معروف زیادی به حوزه انتشار بازی های موبایلی روی آورده اند و بعضا حتی بازی های کنسولی خود را هم برای این دستگاه ها منتشر نموده اند.

از آنجایی که ساخت و فراوری محتوا برای اندروید محدودیت خاصی ندارد و همه افراد می توانند برای آن نرم افزار بسازند، روزانه شاهد انتشار ده ها بازی و برنامه مختلف هستیم و همین باعث شده تا پیدا کردن یک بازی به درد بخور و باکیفیت و چرخ زدن در گوگل پلی یا اپ استورهای مشابه کاری بسیار طاقت فرسا و زمان بر باشد. ما هم برای اینکه کارتان کمی راحت تر شود، تصمیم گرفتیم تا در مقاله ای 100 بازی برتر پلتفرم اندروید را معرفی کنیم.

فقط توجه داشته باشید که این لیست قرار نیست تمام بازی های باکیفیت اندروید را در خود جای دهد! هر هفته، هر ماه و هر سال صدها بازی برای این پلتفرم عرضه می شود که ارزش بازی کردن را دارند. جدا از این، تنوع به شدت بالای بازی ها سبب شده تا جمع آوری و انتخاب 100 بازی برتر اساسا غیرممکن شود. با تمام این صحبت ها، سعی شده در این مقاله بازی هایی معرفی شوند که بتوانند عمده افراد را راضی نمایند و محدود به یک دسته یا گروه خاص نشوند. ممکن است بعد از خواندن این مقاله به خود بگویید که پس فلان بازی کجاست؟ یا این بازی مفتش هم گرون است، آن وقت شما جزء بهترین بازی های اندروید حسابش کردید؟ و… شاید حق با شما باشد، اما معیار انتخاب بازی ها به این صورت بوده که در هر سبکی، حداقل یک بازی مطرح را معرفی کنیم و با این حساب هم باز هم کلی اثر دیگر بوده که کیفیت بالایی داشتند، اما به خاطر محدود بودن تعداد انتخاب ها نتوانستیم آن ها را در این مطلب جای دهیم. بهترین کار این است که اگر از یک بازی لذت بردید و آن را در لیست زیر ندیدید، در بخش نظرات معرفیش کنید تا بقیه افراد هم بتوانند لذتش را ببرند.

این مقاله هدف دیگری هم دارد و آن این است که بیاید بهترین بازی های اندروید را، فارق از محبوبیت و شهرتشان، برای افرادی که تازه می خواهند با این پلتفرم مشغول به بازی شوند معرفی کند. بنابراین اگر Angry Birds یا Clash of Clans را دیدید، زیاد تعجب نکنید!

1. Monument Valley 1 & 2

Monument Valley از جمله بازی هایی است که نباید به هیچ وجه آن را از دست بدهید. در واقع بهتر است این طور بگوییم که Monument Valley ترکیبی از بازی Journey و آثار موریس اشر به حساب می آید و مخاطب خود را در یک دنیای عمیق با طراحی بی نظیر قرار می دهد. در هر دو قسمت بازی، شما در نقش یک شاهزاده قرار می گیرید و وظیفه دارید تا پازل های مختلفی که در سر راهتان قرار می گیرد را حل کنید. تنها کافی است دقایقی به تجربه بازی بنشینید تا متوجه شوید که همه چیز این اثر، اعم از طراحی محیط، موسیقی ها، سیستم کنترل کاراکتر و… در بالاترین سطح خود قرار دارند.

2. Vainglory

شاید Vainglory در حال حاضر بهترین بازی سبک MOBA روی اندروید باشد. فریم ریت بالا، سرورهای خوب و گیم پلی سرگرم نماینده از نمونه هایی هستند که این بازی را ارزشمند می نماید. همانند سایر آثاری که در سبک MOBA قرار دارند، می توانید با دیگر افراد یک تیم تشکیل دهید و با سایر بازیکنان رقابت کنید. جدا از همه این ها، سازندگان تا به حال 25 قهرمان برای بازی ساخته اند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. از آنجایی که Vainglory رایگان است، تجربه کردن آن ضرری ندارد و حتی ممکن است شما را به این سبک علاقه مند سازد.

3. Lara Croft Go

اول از هر چیز باید بدانید که این بازی هیچ ارتباطی Pokemon Go ندارد و گیم پلی آن در مقایسه با مجموعه Tomb Raider کاملا متفاوت است. Lara Croft Go یک پازل نوبتی است که در آن باید دشمنان را بکشید و معماهای مختلف را حل کنید. خوشبختانه بر خلاف عناوین هم سبک، در این بازی محدودیتی برای حرکت کاراکتر وجود ندارد و همین موضوع باعث شده تا با چالش های آسان تری روبه رو شویم. با اینکه Lara Croft Go خیلی کوتاه است و سریعا به انتها می رسد، اما در حال حاضر بهترین راهی است که می توانید حال و هوای بازی های Tomb Raider را روی اندروید حس کنید.

4. Minecraft: Pocket Edition

واقعا بعید است که با بازی ماینکرفت آشنایی نداشته باشید یا حداقل اسم آن به گوشتان نخورده باشد. شاید ظاهر ماینکرفت کمی غلط انداز باشد، اما مطمئن باشید که این بازی می تواند تمامی افراد را (چه عظیم سالان و چه بچه ها) را سرگرم خود کند. در یکی از به روزرسانی های بازی امکانی فراهم شده تا افراد بتوانند با کاربران دیگر پلتفرم ها به صورت هم زمان بازی نمایند. بنابراین به راحتی می توانید با دوستان خود به بازی مشغول شوید و دنیای مخصوص به خود را بسازید.

5. Jetpack Joyride

Jetpack Joyride شاید یکی از اولین بازی های خوب اندروید باشد که سال های قبل برای موبایل ها و تبلت ها منتشر شد؛ با این حال، این حقیقت را نمی توان کتمان کرد که این اثر هیچ وقت قدیمی نمی شود! بازی شما در نقش بری استیک فرایز قرار می دهد و تنها کاری که باید بکنید این است که با جت پک خود، در دنیای بی انتها بازی پرواز کنید و سکه ها را جمع نمایید. در این بین هم مواردی مثل شخصی سازی کاراکتر، جت پک های جدید، قدرت های مخصوص و… باعث شده تا بازی همواره جذابیت خود را حفظ کند.

6. Her Story

اگر علاقه ای به بازی های داستانی ندارید و فقط گیم پلی برایتان اهمیت زیادی دارد، Her Story به دردتان نمی خورد. اما اگر برعکس، عاشق بازی های داستانی با یک ماجرا و روایت عمیق هستید، Her Story برای شما ساخته شده! این اثر که بیشتر شبیه به مستندهای جنایی است، دسترسی کامل یک پایگاه اطلاعاتی پلیس را به بازیکنان می دهد و آن ها وظیفه دارند در طول این راستا تصمیمات مهمی را اتخاذ نمایند. سم بارلاو یکی از نویسندگان و طراحان بازی Silent Hill، وظیفه ساخت این اثر را بر عهده داشته است.

7. Limbo

Limbo در زمان انتشار خود توانست پیروزیت های کم نظیری را به عنوان یک اثر مستقل به دست بیاورد و همین باعث تا راه خود را به دیگر پلتفرم ها هم باز کند. Limbo شما را در نقش یک پسر کوچک قرار می دهد که در برزخ بیدار می شود؛ بدون هیچ گونه شرح اضافی! عمده کاری که در طول داستان انجام می دهید، حل کردن پازل و معما است که اتفاقا بسیار خوب طراحی شده اند و شما را به چالش می کشند. هنگامی که بازی برای کنسول ها عرضه شد، عده ای معترض بودند که چرا بازی در 4 الی 6 ساعت به انتها می رسد. این مقدار ساعت شاید برای بازی های کنسولی بسیار کم باشد، ولی به عنوان یک بازی موبایلی بسیار مناسب بوده و به راحتی می تواند رضایت مخاطب را جلب کند.

8. The Banner Saga

بازی های عمیقی که محیط عظیمی را در اختیار مخاطب قرار می دهند، روی اندروید بسیار کم هستند و کمتر افرادی دنبال ساخت اینگونه آثار می فرایند. با این حال، The Banner Saga یک نمونه از همین آثار است که شما را در عصر وایکینگ ها قرار می دهد. همچنین در طول داستان کنترل بیش از 25 کاراکتر مختلف را در هفت کلاس مختلف به دست می گیرید. لازم به ذکر است که مشاخصات بازی به صورت نوبتی انجام می شود، ولی خوشبختانه هیچ مسئله ای از لحاظ کنترل در این قسمت وجود ندارد و به تجربه بازی لطمه ای نمی زند.

9. Altos Adventure

اگر به دنبال یک بازی ساید-اسکرولر با محیط های زیبا و دیدنی می شد، به هیچ وجه این بازی را از دست ندهید. با اینکه چند سالی از انتشار این اثر می گذرد، ولی همچنان از آن به عنوان یکی از بهترین بازی های اندروید یاد می شود. واقعا تعداد بازی های کمی هستند که بتوانند هم در زمینه بصری کیفیت قابل قبولی ارائه دهند و هم بتوانند مخاطب خود را برای ساعت ها سرگرم نمایند.

در این بازی شما در نقش Alto قرار می گیرید و باید با اسکیت بورد خود در دنیای بی انتها بازی ماجراجویی کنید. شاید فکر کنید با یک بازی ساده و آسان طرف هستیم، ولی در حقیقت اصلا این طور نیست. در این اثر، زمان بندی حرف اول و آخر را می زند و هر چقدر که بهتر عمل کنید سرعتتان هم بیشتر و بیشتر می شود و بازی هم به مراتب سخت تر خواهد شد.

10. The Inner World

The Inner World در سبک اشاره و کلیک نهاده شده است و توسط استودیو Headup Games ساخته شده است. خیلی از افراد این اثر را جزء بهترین های تاریخ اندروید به حساب می آورند که اگر آن را تجربه کنید، قطعا شما هم هم نظر با آن ها خواهید شد. در واقع The Inner World از آن دسته بازی هایی است که بعد از تمام شدنشان دنبال چیزی مشابه آن ها می شد. داستان احساسی و طنزآلود، گرافیک و انیمیشن های فوق العاده، موسیقی و دیالوگ های هماهنگ با جو بازی و… از ویژگی های شاخص این اثر هستند.

11. Bully

یکی دیگر از بهترین بازی های تاریخ راک استار (استودیو سازنده GTA)، بازی Bully است. اثری که حال و هوای آن شباهت های زیادی به مجموعه GTA دارد، با این حال عظیم ترین تفاوت شان در این است که این بار داستان بازی در یک مدرسه جریان دارد و بازیکنان در نقش یک پسر 15 ساله با نام جیمی هاپکینز قرار می گیرند. در حال حاضر واقعا نمی توانم اثری را همانند Bully را به یاد بیارم که ما را در چنین فضای خاص و البته دوست داشتنی قرار دهد. با اینکه سال های زیادی از انتشار بازی می گذرد، اما مطمئن باشید که Bully همچنان ارزش تجربه کردن را دارد.

12. Super Hexagon

آیا تا به حال حس نموده اید که برخی بازی ها انگار تنها هدفشان اذیت کردن مخاطب و دست انداختن آن هاست؟ Super Hexagon یکی از این نمونه بازی ها به شمار می رود. در ابتدا یک سفینه فضایی کوچک در وسط صفحه وجود دارد و وقتی شروع به بازی می کنید، دیوارهای اطراف به سرعت بسته می شوند. تنها کاری که باید بکنید این است که با حرکت به سمت چپ یا راست، به وسیله شکاف ها و فاصله های ایجاده شده فرار کنید. موضوع وقتی سخت تر می شود که بدانید دیوارها دائما در حال تغییر هستند. در ابتدا شاید انجام بازی غیرممکن به نظر برسد، اما هر چه که بیشتر بازی می کنید، بیشتر دستتان راه می افتد.

13. Final Fantasy Tactics

Final Fantasy Tactics را به راحتی می توان جزء مشهورترین بازی های تاریخ به حساب آورد و خوشبختانه تجربه این بازی روی دستگاه های موبایل بسیار جالب از آب در آمده است. مشاخصات نوبتی و دیالوگ های بسیار خوب روی نسخه موبایل به شدت خوب کار شده اند و همین باعث شده تا ارزش تجربه بازی چندین برابر بیشتر شود. اگر نسخه PSP بازی را انجام داده باشید، حتما نرخ فریم بسیار پایین بازی را به یاد دارید؛ مسئله ای که باعث لطمه زدن به تجربه بازیکن می شد. خبر خوب این است که در نسخه اندروید این مشکل هم رفع شده و بازی بسیار بهینه اجرا می شود. بنابراین حتی اگر در گذشته این اثر را تجربه نموده اید، مطمئن باشید که ارزش دوباره بازی کردن را دارد.

14. Dont Starve

اگر دنبال یک بازی در سبک بقا یا همان Survival می شد، به هیچ وجه نباید این اثر را از دست بدهید. در Dont Starve باید هر روز به دل جنگل بزنید و تا جایی که می توانید وسیله، غذا و مهمات جمع کنید تا شب را به سلامت بگذرانید. در کنار این ها، باید با جمع آوری سنگ و چوب وسایل مختلفی را بسازید. هر وقت هم که کشته شوید، بازی به انتها می رسد و باید همه چیز را از صفر شروع کنید. خبر بد این است که Dont Starve اصلا آسان نیست و قرار است بارها و بارها کشته شوید!

15. FRAMED 1 & 2

شخصا زمانی با این بازی آشنا شدم که هیدئو کوجیما (بازی ساز افسانه ای) آن را در صفحه توییتر خود معرفی و از آن تعریف کرد. Framed جزء دسته بازی های معمایی است اما از خیلی جهات با آثار مشابه تفاوت دارد. کل بازی در قالب یک کمیک جریان دارد و شما باید کاری کنید که قهرمان داستان از چشم قانون مخفی شود. این وسط باید صفحات و پنل ها را جوری کنار هم بگذارید که قهرمان ما به راحتی از دست پلیس ها فرار کند و به مرحله بعد برود.

16. Machinarium

Machinarium در زمان انتشار خود پیروزیت های زیادی را به دست آورد و عده زیادی از منتقدها همگی معتقد بودند که این بازی، یکی از بهترین بازی های مستقلی است که در سبک استیم پانک ساخته شده. محیط های افسرده و بی رحم، طراحی ربات ها و… باعث شده تا دنیای بازی عمق زیادی داشته باشد. داستان Machinarium درباره ربات کوچکی است که می خواهد معشوقه خود را پیدا کنید. اگر به بازی های اشاره و کلیک علاقه زیادی دارید، تا الان باید Machinarium را بازی نموده باشید. ولی اگر هنوز پیروز به تجربه آن نشده اید، بدانید که یک اثر خاص و منحصربه فرد را از دست داده اید!

17. ARK Survival Evolved

اگر دنبال ترکیب سبک بقا و البته دایناسورها هستید، این بازی بدون شک بهترین گزینه تان است. در ابتدای بازی هیچ چیزی ندارید و باید در مرور زمان با محیط اطراف آشنا شوید. در وهله اول یاد می گیرید که چگونه برای گرم کردن خود آتش درست کنید و برای به دست آوردن غذا حیوانات را شکار کنید، در نهایت هم نحوه ساخت سلاح و لباس را به منظور حفظ جان خود می آموزید. ARK Survival Evolved مدت زیادی هم است که برای کنسول ها و کامپیوترهای شخصی منتشر شده و خبر خوب این است که کاربران اندروید هم می توانند در کنار این دو گروه به تجربه بازی مشغول شوند.

18. Rayman

اگر بخواهیم لیست بهترین بازی های پلتفرمر کنسول ها و موبایل ها را بنویسیم، بدون تردید مجموعه بازی های Rayman در بالای لیست قرار خواهند گرفت. از موسیقی بگیرید تا طراحی مراحل و رنگ بندی آن ها و… همه و همه در بالاترین سطح ممکن قرار دارند. خوشبختانه تا به امروز سه بازی از این مجموعه با نام های Rayman Jungle Run، Rayman Fiesta Run و Rayman Adventures برای اندروید منتشر شده است. اگر به سبک Endless Runners علاقه دارید، به هیچ وجه این سه بازی را از دست ندهید.

19. The Wolf Among Us

این بازی توسط استودیو تل تیل گیمز ساخته شده؛ استودیویی که بازی پیروز The Walking Dead را در کارنامه خود دارد. The Wolf Among Us بازیکنان را در نقش کلانتر یک شهر قرار می دهد و گیم پلی آن همانند سایر آثار تل تیل گیمز به درگیری با دشمنان، صحبت کردن با کاراکتر و دریافت تصمیمات مختلف خلاصه می شود. اپیزود اول این بازی رایگان بوده و هم اکنون می توانید آن را از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید. با این حال برای دیدن ادامه داستان باید قسمت های بعدی را خریداری کنید.

20. PUBG Mobile

بدون شک یکی محبوب ترین بازی های امروز پلتفرم اندروید PUBG Online است. در این بازی 100 بازیکن در یک نقشه عظیم و بدون هیچ گونه تفنگ یا تجهیزات رها می شوند و افراد وظیفه دارند تا با زیر و رو کردن محیط، اسلحه و مهمات به دست بیاورند و به جان یکدیگر بیفتند! در نهایت تنها فردی که بتواند زنده بماند، برنده مسابقه خواهد بود. شاید یکی از نکات جالب بازی این باشد که ورژن موبایلی بازی نسبت به نسخه کامپیوتری آن مسائل کمتری دارد و راحت تر اجرا می شود. PUBG Mobile را می توانید به صورت تک نفره یا همراه با دوستان خود بازی کنید.

21. Hearthstone

پلتفرم موبایل با توجه به خصوصیاتی که دارد، برای بازی های کارتی بسیار مناسب و بهینه است. اگر به دنبال یک بازی کارتی می شد که در همه زمینه ها بهترین باشد، سریعا Hearthstone را تهیه کنید. این بازی توسط شرکت بلیزارد ساخته شده که در کارنامه خود آثاری مثل دیابلو و وارکرفت را دارد. Hearthstone دارای نه کلاس مختلف است که تمام آن ها بر اساس دنیای World of Warcraft ساخته شده اند و می توانند تمامی سلایق را در بر بگیرند. در کنار این باره دو بخش تک نفره و چندنفره هم برای بازی ساخته شده که هر کدام تجربه متفاوتی را برایتان خلق می نمایند.

22. Bad Piggies

این بازی دنباله غیرمستقیم سری Angry Birds به حساب می آید. تنها تفاوتش این است که اینجا خبری از پرنده ها نیست و شما در نقش خوک های معروف این مجموعه قرار می گیرید. در ابتدای هر مرحله، یکسری لوازم در اختیارتان قرار داده می شود و شما وظیفه دارید تا با آن ها یک ماشین دستی بسازید و خوک ها را تا خط انتها برسانید. گیم پلی اعتیادآور و معماهای چالشی از نکات مثبت بازی به حساب می آیند.

23. Plants vs Zombies 1 & 2

سبک دفاع از قلعه بدون شک یکی از محبوب ترین ژانرهای پلتفرم های موبایل است و بازی Plants vs Zombies هم بدون تردید یکی از بهترین بازی هایی است که در این سبک ساخته شده! هدف اصلی شما این است که یک مشت گیاه را که هر کدام توانایی های خاصی را دارند در کنار یکدیگر بگذارید تا مانع ورود زامبی ها شوند. اینکه در چه زمانی از چه گیاهی بهره ببرید، چالش اصلی بازی به حساب می آید. Plants vs Zombies دارای چند دنیای مختلف است که هر کدام دارای چندین مرحله هستند. گیم پلی اعتیادآور و تنوع بالای بازی باعث شده تا Plants vs Zombies جزء بهترین بازی های اندروید به حساب بیاوریم.

24. Vector

اگر بخواهیم بازی های Endless Runner را با حرکات پارکور ترکیب کنیم، Vector نتیجه آن خواهد بود. لازم به گفتن است که چالش بازی از زمانی شروع می شود که دشمنانتان به دنبال شما می افتند و در این نقطه است که باید با بهترین زمان بندی ممکن، از روی موانع بپرید و در غیر این صورت اسیر دشمنان می شوید! Vector در زمان انتشار خود توانست پیروزیت های بسیار زیادی را به دست بیاورد و همواره از آن به عنوان یکی از بهترین بازی های Runner یاد می شود.

25. Max Payne

یکی از استراتژی های شرکت راک استار در این چند سال اخیر، انتشار بازی های قدیمیش برای موبایل ها بوده است. Max Payne، یکی از محبوب ترین بازی های تاریخ صنعت بازی، جزء یکی از همین بازی ها بوده و شرکت راک استار هم چند سال پیش به مناسبت ده سالگی این سری، آن را برای تبلت ها و موبایل ها منتشر کرد. مثل بیشتر بازی های تیراندازی سوم-شخص در ابتدا کار ممکن است با کنترل کاراکتر کمی به مشکل بربخورید، اما بخش داستانی و تیراندازی بازی آن قدر خوب طراحی شده که می تواند ساعت ها شما را سرگرم نگه دارد.

26. Wheres My Water

شرکت دیزنی جدا از ساخت انیمیشن ها و کارتون های مختلف، برخی مواقع هم سراغی به صنعت بازی می زند و یک اثر باکیفیت تحویل می دهد. بازی Wheres My Water یکی از همین بازی هاست که توسط استودیو Creature Feep ساخته و توسط شرکت Disney Mobile منتشر شده است. این بازی معمایی از شما می خواهد تا راستاها را طوری تعیین کنید که جریان آب به تمساح بامزه برسد. ساختار بازی به صورت مرحله به مرحله است که در هر مرحله، با یک معما جدید برخورد خواهید کرد. این اثر به خاطر سبک گرافیکی و گیم پلی سرگرم نماینده با استقبال افراد روبرو شد.

27. Crossy Road

اگر بازی Frogger را از گذشته به یاد داشته باشید، احتمالا با Crossy Road هم آشنایی دارید چرا که گیم پلی هر دو این آثار دقیقا مشابه هم هستند. در Crossy Road باید از خیابان هایی رد شوید که در آن ها ماشین ها، حیوانات، دایناسورها، قایق ها و… با نهایت سرعت در حال عبور هستند. شاید ایده بازی کمی قدیمی یا بیش از حد ساده به نظر برسد، اما مطمئن باشید با یکی از اعتیادآورترین بازی های اندروید سر و کار دارید.

28. Assassins Creed Identity

یکی از شناخته شده ترین بازی های ویدیویی، مجموعه Assassins Creed است که قطعا دوستداران بازی با آن آشنایی دارند. همانند بسیاری از بازی های کنسولی، محبوبیت این بازی فرصتی را برای سازندگان فراهم کرد که این مجموعه را به موبایل ها هم بیاورند و دامنه هواداران خود را گسترش دهند. داستان Identity در شهر ایتالیا و در دوره رنسانس جریان دارد. یکی از نکات جالب بازی این است که مراحل آن به صورت تصادفی و اتوماتیک ساخته می شوند و ممکن است هر بار با مرحله متفاوتی رو به رو شوید، با این حال یک خط داستانی ثابت هم برای بازی در نظر گرفته شده. Assassins Creed Identity تنها بازی است که می تواند تجربه ای نزدیک به مجموعه اصلی را روی موبایل ها برایتان فراهم کند.

29. Reigns: Her Majesty

Reigns: Her Majesty برای اولین بار در سال 2016 عرضه شد و توانست جوایز مختلفی را کسب کند. در این بازی شما در نقش یک پادشاه قرار می گیرید و مجبورید تا تصمیمات مختلفی را بگیرید؛ هر کدام از تصمیمات شما روی کلیساها، مردم، ارتش و ثروتتان تأثیر می گذارد. هدف اصلی شما این است که بین هر کدام از این بخش ها، تناسب را برقرار کنید. در صورت انجام ندادن این کار، حکومت شما شکست می خورد و از کارتان برکنار می شوید.

30. You Must Build a Boat

این اثر در واقع دنباله بازی 10000000 به حساب می آید. شاید You Must Build a Boat از نظر گرافیکی بسیار خشک و مرده به نظر برسند، اما از لحاظ گیم پلی و تجربه ای که در اختیار مخاطب قرار می دهد، حرفی ندارد و به راحتی می توان آن را جزء بهترین بازی های موبایل به حساب آورد. همان طور که از اسم بازی تعیین است، تنها هدف شما این است که با جمع آوری منابع و هیولاها (به عنوان خدمه کشتی) یک قایق بسازید. بازی شما را دائما با مأموریت های مختلف سرگرم می نماید و مجبورتان می نماید تا تجهیزات و قایق خود را بهتر کنید. هدف نهایی این است که یک قایق کامل بسازید و فرار کنید. در بازی 10000000 هدف اصلی شما این بود که 10 میلیون امتیاز جمع کنید و به آزادی برسید!

31. Shadowgun Legends

شاید محدودیت سخت افزاری موبایل ها باعث شده تا نتوانید بازی مثل Destiny را روی آن ها ببینید، اما Shadowgun Legends به راحتی می تواند تجربه نزدیکی را برای شما فراهم بسازد. یک اثر گسترده که در آن می توانید مأموریت های داستانی را انجام دهید، اسلحه و زره برای خود بخرید، معماها را حل کنید و یک عالمه کار دیگر را به انجام برسانید. از آنجایی که این بازی تمرکز زیادی روی لوت و به دست آوردن مهمات دارد، خیلی ها آن را با Destiny مقایسه می نمایند. بنابراین اگر عاشق دستنی هستید، Shadowgun Legends این فرصت را به شما می دهد تا نمونه مشابه آن را روی موبایل ها تجربه کنید.

32. Final Fantasy XV: Pocket Edition

نسخه موبایلی Final Fantasy XV شاید تفاوت های بسیار زیادی نسبت به بازی اصلی داشته باشد، اما بدون تردید می توان آن را جزء بازی های خوب چند سال اخیر به حساب آورد. دنیای بازی نسبت به نسخه کنسولی به مراتب کوچکتر است و مأموریت ها هم بسیار آسان تر هستند، با این حال تجربه فاینال فانتزی آن هم روی موبایل ها بسیار لذت بخش است. با اینکه Final Fantasy XV: Pocket Edition به صورت رایگان روی استورها نهاده شده است، اما با دریافت آن تنها به مرحله اول بازی دسترسی دارید و برای خرید 9 مرحله دیگر باید پول پرداخت کنید.

33. The Room Series

یکی از بهترین بازی های تاریخ اندروید، مجموعه The Room است. خبر خوب این است که تا به امروز چهار قسمت از این بازی با نام های The Room، The Room Two، The Room Three و The Room: Old Sins منتشر شده که تمامی آن ها به طرز عجیبی لذت بخش و دراماتیک هستند. هدف شما در این بازی ها این است که در اتمسفر وحشت زا محیط، کلیدهای لازم را بیابید و معماهای مختلف را حل کنید. هر چیزی که در بازی نهاده شده است، دلیلی خاص برای آن وجود دارد و هیچ چیزی به صورت تصادفی نیست.

34. Super Mario Run

Super Mario Run اولین سوپر ماریویی است که به صورت رسمی از سوی نینتندو برای موبایل ها عرضه شد و همان مطور که از نامش پیداست، در سبک Runner نهاده شده است. اگر پیش از این، یکی از بازی های سوپر ماریو را تجربه نموده باشید حتما با مکانیک های آن کاملا آشنا هستید، چرا که با همان المان های همیشگی سر و کار داریم. بازی دارای سه حالت مختلف است که هر کدام از آن ها ویژگی های مخصوص به خود را دارند. Super Mario Run در ابتدا به صورت انحصاری روی اپل استور منتشر شد و مدتی پس از آن برای دستگاه های اندروید هم در دسترس نهاده شد.

35. Injustice: Gods Among Us

تقریبا مدت زیادی است که بازی های مشاخصه ای معروف پای خود را به دستگاه های موبایل باز نموده اند. در بین تمامی این آثار، می توان Injustice: Gods Among Us را جزء بهترین ها به حساب آورد. این بازی مشاخصه ای به افراد اجازه می دهد تا از لیست کاراکترهای دنیای DC (از جمله بتمن، سوپرمن، فلش و…) یکی را انتخاب نمایند و با یکدیگر به رقابت بپردازند. از طرفی دیگر گرافیک بسیار خوب باعث شده تا این اثر در حد و اندازه بازی های کنسولی به نظر بیاید.

36. Real Boxing

بازی های مشاخصه ای بوکسینگ همواره و در هر پلتفرمی جزء محبوب ترین بازی های مشاخصه ای بوده اند. Real Boxing قطعا بهترین بازی مشاخصه ای اندروید برای علاقه مندان به رشته بوکس است. گرافیک به شدت خوب، حالت چند نفره، کنترل بسیار خوب و .. باعث شده اند تا Real Boxing به یک بازی رایگان ارزشمند تبدیل شود. اگر به بوکس علاقه دارید، مطمئن باشید که این اثر در این زمینه بهترین است!

37. Life is Strange

Life is Strange یکی بازی پنج قسمتی است که در ابتدا برای کنسول ها منتشر شد و پس از مدتی برای دستگاه های موبایل هم عرضه شد. در این بازی، شما در نقش مکس قرار می گیرید؛ عکاس ماهری که طی اتفاقاتی متوجه می شود قدرت برگرداندن زمان را دارد و به همین دلیل تصمیم می گیرد تا به گذشته برود و دوست خود را نجات دهد. Life is Strange بیشتر مناسب افرادی است که دنبال یک داستان تأثیرگذار با انتخاب های متفاوت می گردند. پس اگر صرفا دنبال تیراندازی و هرج و مرج هستید، این بازی را به هیچ وجه تجربه نکنید.

38. Modern Combat Series

استودیو گیم لافت معمولا به خاطر ساخت بازی های عظیم و مشابه کنسول شهرت دارد. یکی از اولین بازی های پیروز این شرکت، مجموعه Modern Combat است که در زمان خود توانست پتانسیل های اندروید را به خیلی از شرکت ها نشان دهد. از طرفی این را هم باید در نظر گرفت که این سری از دو بازی Battlefield و Call of Duty المان های زیادی را قرض نموده است. پس اگر شیفته اکشن های هالیوودی و پر زد و خورد هستید، Modern Combat همان چیزی است که دنبالش می شد. تا به امروز شش قسمت از این مجموعه برای دستگاه های اندروید عرضه شده است.

39. XCOM: Enemy Unknown

یکی از بهترین و قدیمی ترین بازی های استراتژی تاریخ، سری XCOM است. این مجموعه در سال 2012 توانست با عرضه XCOM: Enemy Unknown روی کنسول ها دوباره نام خود را سر زبان ها بیندازد و این مجموعه را به محبوبیت قابل توجهی برساند. خوشبختانه هم اکنون امکان تجربه بازی برای دستگاه های اندروید فراهم است و اگر از بازی های استراتژی نوبتی لذت می برید، می تواند شما را راضی کند. در این بازی در کنار اینکه با موجودات فضایی می جنگید، باید پایگاه تان را هم مدیریت و رهبری کنید.

40. Dumb Ways to Die 2

سری The Dumb Ways to Die از آن دسته آثاری است که در عین سادگی، بسیار اعتیادآور هستند. این مجموعه به خاطر سبک گرافیکی خود و کاراکترهای خنده دار توانسته نظر مثبت منتقدین را به خود جلب کند. در این بازی شما وظیفه دارید تا جایی که می توانید جان افراد را نجات دهید. به ازای هر جان، 100 امتیاز می گیرید و به مرحله بعد می روید.

41. Grand Theft Auto Series

در اینکه سری بازی های GTA معروف ترین و محبوب ترین بازی های دنیا هستند، هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد. از طرفی این محبوبیت باعث شده تا برخی از بازی های این مجموعه تقریبا روی هر پلتفرمی - از جمله اندروید - قابل بازی باشند. خوشبختانه راک استار (شرکت سازنده این سری) چهار قسمت از این مجموعه را برای اندروید منتشر شده که در بخش زیر می توانید اسامی آن ها را مشاهده کنید:

  • GTA 3
  • GTA San Andreas
  • GTA چاینا تاون Wars
  • GTA Liberty City Stories

گل سر سبد این چهار بازی، San Andreas است که بعید می دانم کسی عاشق بازی های ویدیویی باشد و با این اثر خاطره ای نداشته باشد! دنیای پرجزییات، مأموریت ها متنوع، فعالیت های بسیار زیاد و هزاران چیز دیگر از جمله دلایل پیروزیت این شماره هستند.

42. Downwell

این بازی در ابتدا برای کامپیوترهای شخصی و سیستم عامل ios منتشر شد و پس از استقبال بی نظیر منتقدان و افراد، برای سایر پلتفرم ها از جمله اندروید هم عرضه شد. سبک گرافیکی بازی و طراحی محیط های آن شاید یادآور آثاری مثل Spelunky باشد، اما از لحاظ گیم پلی با یک بازی فوق العاده اعتیادآور سر و کار داریم. در Downwell تنها باید سه کار ساده را انجام دهید: به سمت چپ و راست حرکت کنید، بپرید و به دشمنان شلیک کنید. همین سه کار ساده باعث خلق یکی از بهترین بازی های مستقل چند سال اخیر شده است!

43. Pokemon Go

پوکیمان گو ایده جالبی را مطرح می نماید: چه می شد اگر پوکیمان ها یک جایی در دنیای واقعی مخفی شده بودند و تنها کاری که شما باید بکنید این است که آن ها را پیدا کنید؟ چند سال پیش پوکیمان گو توانست با همین ایده ساده به پدیده صنعت بازی تبدیل شود و تقریبا هر جا که می رفتید، صحبت از این بازی بود. سبک واقعیت بر افزوده تا آن موقع چندان محبوب و شناخته شده نبود. از این رو، یکی از دلایل محبوبیت و شهرت بازی را می توان همین امر دانست. با اینکه تجربه کردن پوکیمان گو در کشورمان دردسرهای خودش را دارد و خود بازی هم از آن تب و تاب روزهای اولش افتاده، اما مطمئن باشید که هنوز ارزش بازی کردن را دارد.

44. The Escapists

در این بازی شما در نقش یک زندانی قرار می گیرید و روزگار سخت خود را یک زندان سربسته می گذارنید. در یکی از روزها، کاراکتر بازی متوجه می شود که با داشتن وسایل مناسب، یک نقشه خوب و غنیمت شمردن فرصت ها می تواند از زندان فرار کند و از همین نقطه ماجراجویی شما شروع می شود.

شاید سبک گرافیکی The Escapists شبیه بازی های قدیمی باشد، اما این باعث نشده تا پیچیدگی و عمق آن کاهش یابد. در طول داستان باید تمام سعی خود را بکنید تا مقدمات فرار از زندان را محیا کنید و در بهترین زمان، فرار خود را عملی نمایید. برای تحقق این هدف، باید وسایل آشپزخانه را بدزدید، با دیگر زندانی ها معامله کنید و برای به دست آوردن پول کار های مختلفی را انجام دهید. اگر به حل کردن معما و انجام بازی های چالشی لذت می برید، The Escapists انتخاب خوبی است.

45. Leos Fortune

چیزی که این بازی را بسیار جذاب و متفاوت نموده، سبک هنری و تلفیق آن با المان های پلتفرمر است. داستان بازی از این قرار است که شما باید دزدی که طلاهایتان را به سرقت برده، گیر بیندازید. Leos Fortune دارای 24 مرحله مختلف است که البته حالت های مختلفی هم برای افرادی که به دنبال چالش و سختی بیشتری هستند، در نظر گرفته.

46. This War of Mine

یکی دیگر از بهترین های سبک بقا، بازی This War of Mine است. این اثر زندگی مردمان را طی یک جنگ به نمایش می گذارد و وظیفه شما به عنوان یک بازیکن این است که از دست سربازها پنهان شوید، منابع و تجهیزات لازم را جمع آوری کنید و از همه مهم تر اینکه تصمیماتی بگیرید که امنیت شما و دوستان تان را حفظ کند.

47. Fortnite

فورت نایت روی موبایل ها ابتدا به صورت انحصاری برای دستگاه های ios منتشر شد و پس از گذشت چند ماه، شرکت سازنده نسخه اندروید آن را هم تایید کرد. در زمانی که این مطلب در حال نوشته شدن است، برای تجربه فورت نایت روی اندروید باید گوشی سامسونگ گلکسی S7 یا مدل های جدیدتری داشته باشید. همانند تمام نسخه های بازی، در اینجا هم افراد می توانند با کاربران کامپیوتر و کنسول ها به صورت همزمان بازی نمایند.

اگر هنوز چیزی از Fortnite نمی دانید باید بگوییم که فرایند این بازی دقیقا مشابه PUBG Mobile است؛ 100 بازیکن بدون هیچگونه تجهیزات اضافی در یک نقشه عظیم رها می شوند و وظیفه دارند تا در سریع ترین زمان ممکن اسلحه و مهمات به دست بیاورند و رقایب خود را نابود نمایند. در انتها تنها فردی که بتواند زنده بماند، برنده مسابقه خواهد بود.

48. Oxenfree

آیا از بازی هایی که حال و هوای دهه 80 میلادی دارند لذت می برید؟ آیا دوست دارید در گروه جوانان قرار بگیرید و رمز و رازهای مختلف را کشف کنید؟ اگر جواب بله است، Oxenfree قطعا گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. شخصیت پردازی بی نظیر، دیالوگ های فوق العاده و آزادی عمل از جمله ویژگی های برجسته این بازی به حساب می آیند.

49. Dots

احتمالا تا به حال با یکی از دوستان یا آشنایان خود تجربه انجام نقطه بازی (نقطه خط) را داشته اید؛ بازی که باید در آن سعی می کردیم نقطه ها را به یکدیگر وصل می کردیم و یک مربع تشکیل می دادیم. در نهایت هر کسی که بیشتر این کار را انجام داده بود، برنده مسابقه می شد. بازی Dots تقریبا مشابه آن است با این تفاوت که در اینجا باید نقاط هم رنگ را به یکدیگر وصل کنید و اگر پیروز به تشکیل یک مربع شوید، امتیاز بیشتری می گیرید. Dots دارای سه حالت مختلف است که از جمله آن ها می توان به حالت زمان بندی اشاره نمود که در آن باید در مدت زمان تعیینی، نقطه ها را به یکدیگر وصل کنید. اگر به دنبال یک بازی پازل ساده می شد، Dots می تواند یکی از بهترین گزینه های شما باشد.

50. Into the Dead 2: Zombie Survival

قسمت اول بازی Into the Dead پیروز شد تا مکانیک های جالبی را به بازی کنان ارائه دهد و نام خود را به عنوان یک بازی زامبی کشی لذت بخش مطرح کند. حالا مدتی از انتشار شماره دوم این اثر می گذرد و باید بگوییم که این بازی از قسمت اول بازی هم بهتر است. در Into the Dead 2 شما در یک ماشین در حال حرکت قرار می گیرید و وظیفه دارید تا در سریع ترین زمان ممکن به مقصد برسید و خانواده خود را نجات دهید. در طول راستا، اسلحه ها و قدرت های زیادی را به دست می آورید که باید با استفاده از آن ها انواع زامبی ها را لت و پار کنید!

51. Fallout Shelter

این بازی در جریان نمایشگاه E3 2015 و همراه با Fallout 4 معرفی گردید. در این بازی شما وظیفه دارید تا یک پناهگاه 100 نفره را مدیریت کنید و هر یک از افراد خود را سر یک کاری بگذارید یا شغلی برایشان فراهم کنید. جدا از این، برخی مواقع برای انجام مأموریت ها می توانید همراه با دوستان خود به فضای بیرونی بروید. در این بازی هم شاهد حضور برخی از المان های معروف این مجموعه مثل VATS، حیوانات خانگی، ساخت اسلحه و… هستیم. همگی این موارد باعث شده تا Fallout Shelter به عنوان پیروز ترین بازی موبایلی بتسدا به شمار برود.

52. The Walking Dead Series

اگر از دنیای فیلم ها و سریال ها را دنبال کنید، حتما با سریال مردگان متحرک آشنایی دارید؛ اگرچه این سریال در حال حاضر در شرایط خوبی به سر نمی برد، اما اگر بخواهیم چند فصل اخیر را نادیده بگیریم، مردگان متحرک بدون شک یکی از بهترین سریال های تمام دوران است. این محبوبیت و شهرت در اوایل پخش این سریال باعث شد تا این اثر پای خود را به صنعت بازی هم باز کند. بهترین بازی اقتباسی از این مجموعه، به بازی استودیو تیل تیل گیمز تعلق دارد. در واقع بازی مردگان متحرک این استودیو اینقدر خوب بود که باعث شد تیل تیل گیمز هم به شهرت برسد و دوره تازه ای در تاریخ این استودیو شروع شود. خوشبختانه تل تیل گیمز در کنار پلتفرم های اصلی، این مجموعه را برای اندروید هم منتشر نموده که در لیست زیر می توانید اسامی آن ها را ببینید:

  • The Walking Dead: Season One
  • The Walking Dead: Season Two
  • The Walking Dead: A New Frontier
  • The Walking Dead: Michonne

گیم پلی و سبک گرافیکی هر چهارتای این بازی ها دقیقا مشابه هم بوده و مثل سایر آثار این استودیو، تمرکز اصلی بازی روی داستان و انتخاب های شما است. پس نباید منتظر سلاخی کردن زامبی ها باشید.

53. Neko Atsume: Kitty Collector

Neko Atsume از شما می خواهد یک کار به ظاهر احمقانه را انجام دهید، ولی وقتی مشغول انجام آن می شوید، می بینید که آنقدرها هم فکر می کردید بد نیست و می توانید ساعات زیادی را سرگرم شوید! در قدم اول باید خوراکی و وسایل بازی را در حیاط خانه بگذارید و سپس منتظر بمانید تا گربه ها سمت آن ها بیایند. پس از اینکه گربه ها به سمت وسایل تان آمدند، می توانید با آن ها بازی کنید و سرگرم شوید! همین ایده ساده باعث ساخت یکی از بهترین و دوست داشتنی ترین بازی های اندروید شده است.

54. Disjoint

Disjoint جزء خلاقانه ترین بازی های اندروید است؛ در این اثر، تنها کاری که باید بکنید این است که با حرکت دادن اشکال مثلثی، معماها را حل کنید. جدا از حل معماها، شخصیت اصلی می تواند به نقاط مختلف دنیا سفر کند و اشکال بیشتری را به دست بیاورد. با حل هر معما، به مرحله بعد می روید که به موازات آن، معماها هم به مراتب سخت تر و پیچیده تر می شوند.

55. Sonic Runners Adventure

ساختار این بازی تا حد بسیار زیادی مشابه سایر قسمت های مجموعه سونیک است. در اینجا هم شما در نقش کاراکترهای دنیای سونیک قرار می گیرید و حلقه ها را جمع می کنید. نکته جالب توجه این است که هر کدام از کاراکترهای بازی قابلیت های مخصوص به خود را دارند و همین باعث شده تا ارزش تکرار و تنوع بازی بالاتر برود. در Sonic Runners Adventure کاراکترها به صورت اتوماتیک حرکت می نمایند و تنها کاری که باید بکنید این است که با کلیک کردن روی صفحه، از روی منابع و دشمنان بپرید.

56. Samorost 3

استودیو Amanita Design شاید یکی از بهترین استودیوها در زمینه خلق دنیاهای منحصربه فرد باشد و Machinarium، یکی از ساخته های معروف این استودیو، این حرف را کاملا تایید می نماید. Samorost هم همانند بازی قبلی این تیم در سبک اشاره و کلیک نهاده شده است و وظیفه اصلی شما حل کردن پازل ها و تعامل با سایر شخصیت ها است. سبک موسیقی بی نظیر و محیط های جذاب عواملی هستند که این اثر را بسیار خاص و دوست داشتنی نموده است.

57. Threes

هدف اصلی بازی بسیار ساده است: باید سعی کنید در هر خانه با جمع کردن اعداد، عظیم ترین عددی که می توانید را به دست آورید. نکته مهم تر اینجاست که همه اعداد باید مضربی از 3 باشند. این کار را باید تا هنگامی ادامه دهید که به عظیم ترین عدد بازی یعنی 6144 برسید. به نظر با بازی ساده ای سر و کار داریم، اما وقتی آن را تجربه می کنید متوجه می شوید که سختی بازی عادلانه است و توجه زیادی به متناسب بودن درجه سختی آن شده.

58. Plague Inc

معمولا در همه بازی ها مخاطبان در نقش یک قهرمان قرار می گیرند و وظیفه دارند تا دنیا را از یک فاجعه نجات دهند. اما در Plague, Inc همه چیز برعکس است! در این بازی شما کنترل یک بیماری همه گیر را در اختیار می گیرید و وظیفه دارید قبل از اینکه درمانی پیدا شود، این بیماری ها را در سراسر دنیا پخش کنید و افراد زیادی را به کشتن دهید. در این بین هم امکانی در اختیار شما گذاشته تا علائم و اثرات ویروس خود را تغییر دهید. هر چقدر که بیشتر آدم بکشید، بیشتر امتیاز می گیرید و توانایی های جدیدی را آزاد می کنید. با اینکه هدف بازی اصلا چیز خوبی نیست، اما مطمئن باشید که حتما ارزش تجربه کردن را دارد.

59. N.O.V.A. Legacy

بازی N.O.V.A. Legacy را می توان جزء اولین بازی های پیروز تیراندازی روی اندروید به حساب آورد. یکی از دلایل این امر، پکیج کاملی است که بازی به مخاطبان خود ارائه می دهد. گرافیک به شدت خوب، گیم پلی و کنترل مناسب، بخش داستانی و بخش چندنفره از مهم ترین نکات این بازی هستند. جدا از این، فضا و اتمسفر بازی شباهت هایی به سری بازی های Halo دارد. پس اگر می خواهید تجربه ای نزدیک به Halo را روی اندروید داشته باشید و ساعت های زیادی سرگرم شوید، N.O.V.A. Legacy را به هیچ وجه از دست ندهید.

60. Hotline Miami

برخی از بازی ها با اینکه در ابتدا برای کنسول ها منتشر می شوند، اما هنگامی که آن ها را تجربه می کنید متوجه می شوید که تجربه این بازی ممکن است روی موبایل یا حتی تبلت ها بسیار لذت بخش تر از کنسول ها باشید. Hotline Miami را می توان جزء همین آثار به حساب آورد. Hotline Miami در فضای دهه 80، خون و خون ریزی به راه می اندازد! اگر دل تان برای کشت و کشتار با اسلحه ها مختلف تنگ شده، Hotline Miami می تواند این نیازتان را به بهترین شکل ممکن رفع کند.

61. Animal Crossing: Pocket Camp

یکی دیگر از بازی هایی که توسط شرکت نینتندو برای اندروید منتشر شده، Animal Crossing: Pocket Camp نام دارد. بازیکنان باید وظایف کوچک و عظیمی را برای کمپ خود انجام دهند؛ به عنوان مثال باید با دیگر افراد معامله کنید و وسایل لازم خود را خریداری نمایید، حیوانات را شکار یا به آن ها یاری کنید و کارهای مشابه این ها. نکته مثبت بازی این است که سازندگان هیچ اجباری برای استفاده از پرداخت های درون برنامه ای قرار نداده اند و بدون هیچ هزینه ای می توانید ساعات زیادی خود را سرگرم کنید.

62. Temple Run Series

سری Temple Run در کنار بازی Angry Birds جزء اولین بازی های پیروز اندروید به حساب می آید. اثری که باعث شد تا پتانسیل های سبک Endless Runner شناخته شود و افراد زیادی جذب اینگونه بازی ها شوند. با اینکه قسمت اول این مجموعه شاید کمی قدیمی شده باشد، اما شماره دوم بازی همچنان ارزش تجربه کردن را دارد. در Temple Run 2 گرافیک بازی به طرز چشمگیری پیشرفت کرد و محتویات زیادی از جمله قدرت های ویژه و کاراکترهای مختلف به بازی اضافه شد.

63. Hitman GO

سری بازی های Hitman را معمولا به خاطر آزادی عملی زیادی که در اختیار مخاطبان قرار می دهند، شهرت دارند؛ در تمامی قسمت های این مجموعه، بازی کنان در یک محیط نسبتا باز قرار می گیرند و هدف اصلی آن ها معمولا به کشتن یک فرد خاص منتهی می شود. با این حال Hitman GO کاملا متفاوت است و در سبک بازی های معمایی قرار می گیرد. با اینکه Hitman و معما چندان به هم نمی خورند، اما این بازی توانسته به خوبی عناصر این مجموعه را با معماهای پیچیده ترکیب کند و یک اثر قابل قبول و لذت بخش را به هواداران ارائه دهد.

64. Stranger Things: The Game

بدون تردید یکی از پیروز ترین سریال های این چند سال اخیر تلویزیون، مجموعه Stranger Things بوده است. مجموعه ای که توانست با شخصیت پردازی و داستان بسیار غنی خود، اسم و رسمی برای خود دست به پا کند. معمولا هم هر وقت یک اثری در هر مدیومی سر و صدایی به راه می اندازد، شرکت های همواره حاضری هستند که یک بازی از روی آن می سازند! بازی Stranger Things هم دقیقا به سرنوشت مشابهی دچار شده است، با این تفاوت که این بار با یک اثر بسیار خوب طرف هستیم. بازی Stranger Things از نظر ساختار شباهت زیادی به مجموعه Zelda دارد و از طرفی به شما این امکان را می دهد تا بین کاراکترهای سریال یکی را انتخاب کنید و معماهای مخلتف را حل کنید.

65. Brothers a Tale of Two Sons

به شخصه یکی از بهترین بازی هایی که نسل قبل روی ایکس باکس360 تجربه کردم، بازی Brothers بود. اثری که در عین سادگی، داستان دو برادر با نام های نایا و نایی را به احساسی ترین شکل ممکن روایت می نماید. اگر عاشق بازی های ماجراجویی هستید، مطمئن باشید که این اثر هر چیزی که مدنظرتان است را در اختیارتان می گذارد. پس حتی برای لحظه ای فکر نکنید و در سریع ترین زمان ممکن این شاهکار را تجربه کنید.

66. Terraria

Terraria در سال 2013 برای کنسول ها و موبایل ها روانه بازار شد و توانست افراد زیادی را جذب خود کند. در واقع Terraria را می توان یک ماینکرفت دو بعدی به حساب آورد، با این تفاوت که این بار مشاخصات و ماجراجویی نقش مهم تری در طول بازی دارند. ساخت و ساز آیتم ها و خانه ها، مشاخصات با دشمنان مختلف و… سبب شده اند تا Terraria به یک بازی اعتیادآور تبدیل شود.

67. Florence

این بازی درباره دختری 25 ساله ای با نام فلورنس است؛ فلورنس احساس خوبی نسبت به زندگی خود ندارد و از آن هیچ لذتی نمی برد. در واقع زندگی او متشکل از یکسری کارهای تکراری مثل کار کردن، خوابیدن، چرخ زدن در شبکه های اجتماعی و… است. در یکی از روزها، او با یک نوازنده ویولن با نام کریش دیدار می نماید و زندگی اش برای همواره عوض می شود. بازی Florence دقیقا درباره رابطه بین این دو نفر است و توانسته با داستان احساسی خود، به یکی از بهترین بازی های سال جاری تبدیل شود.

68. Batman: The Enemy Within | The Telltale Series

شخصیت بتمن از سال های قبل در صنعت بازی حضور داشته و همواره یکی از محبوب ترین کاراکترها نزد گیمرها به شمار می رفته. تا به امروز هم چندین شرکت عظیم و نام آشنا دست به ساخت بازی هایی از روی شخصیت بتمن زده اند که کم و بیش پیروز بوده اند. یکی از همین بازی ها، متعلق به استودیو تل تیل گیمز است. این دو اثر عظیم ترین تفاوت شان نسبت به سایر بازی های بتمن، تمرکز بسیار زیاد روی جنبه های داستانی است. در این دو بازی هم انتخابات و تصمیمات بازی کنان فرایند داستانی را تعیین می نماید. همچنین در هر دو این آثار شاهد حضور شخصیت های مهم دنیای بتمن هستیم.

69. Piano Tiles

اگر بخواهم بهترین و اعتیادآورترین بازی اندروید را از دیدگاه شخصی خودم نام ببرم، قطعا Piano Tiles را انتخاب می کنم. بازی که به طرز باورنکردنی پیروز شده تا آثار شناخته شده دنیای موسیقی را با گیم پلی ساده خود ترکیب کند و یک بازی تحویل دهد که هر وقت سراغش بروید، سرگرم نماینده است. این بازی در سبک Endless Runner نهاده شده است و تنها کاری که شما باید بکنید این است که روی کاشی های سیاه رنگ کلیک کنید؛ اگر در زمان مناسب این کار را انجام ندهید، بازی را باخته اید. هر چقدر که بالاتر می روید، تعداد کاشی ها بیشتر و سرعت بازی هم بیشتر می شود.

70. Badland

Badland تلفیق بی نظیری از محیط های زیبا، گیم پلی ساده و طراحی هوشمندانه به مخاطبان خود ارائه می دهد. همین کار باعث شده تا بازی بتواند جوایز مختلفی را به دست بیاورد و از سوی بسیاری از سایت ها نمرات بالایی دریافت کند. Badland شما را در نقش حیوانات قرار می دهد و شما وظیفه دارید تا راهنمای آن ها در یک جنگل تاریک و ترسناک باشید.

71. Dragon Ball Heroes

با توجه به بازی هایی که در این چند سال اخیر عرضه شده اند می توان متوجه شد که سری Dragon Ball پس از مدتی غیبت دوباره تجدید حیات کرد و اخیرا هم حضور پررنگی در صنعت بازی داشته است؛ Dragon Ball Heroes هم گواه این موضوع است. این بازی را می توان جزء مفرح ترین بازی های اندروید به حساب اورد؛ مخصوصا اگر هوادار این مجموعه باشید، مطمئنا لذت بیشتری از آن خواهید برد.

72. World of Goo

این بازی یکی از پرافتخارترین بازی های اندروید باشد و حتی از نظر خیلی از سایت ها در زمان انتشار خود به عنوان بهترین بازی سال شناخته شد! در ابتدای هر مرحله تعدادی ماده چسبنده سیاه به بازی کن داده می شود و آن ها باید این ذرات را طوری در کنار یکدیگر قرار بدهند که بتوانند به لوله خروجی برسند و از محیط خارج شوند.

73. Anomaly 2

Anomaly در ژانر دفاع از قلعه قرار دارید و بازی کنان باید در مقابله موجودات فضایی از خود دفاع نمایند. شاید نکته متمایزنماینده این اثر، وجود بخش داستانی باشد. در ابتدا باید یک جوخه از سربازان خود بسازید و پس از آن در قالب مأموریت های داستانی از تجهیزات خود دفاع کنید. همچنین حالت آنلاین به بازی کنان اجازه می دهد تا با یکدیگر رقابت نمایند؛ در این حالت یک نفر در نقش حمله نماینده قرار می گیرد و فرد دیگر وظیفه دارد تا از قلعه خود دفاع کند. از آنجایی که Anomaly 2 برای تبلت ها کاملا بهینه شده است، بهتان پیشنهاد می کنیم تا آن را روی تبلت ها تجربه کنید.

74. Beholder

محیط و طراحی این بازی شباهت زیادی به آثاری مثل Replica، Papers, Please و This War of Mine دارد. وظیفه اصلی شما در طول بازی این است که مستاجران خود را زیرنظر بگیرید و جاسوسی آن ها را بکنید و اطلاعاتشان را در اختیار دولت قرار دهید! البته این کاملا به شما بستگی دارد که از قوانین دولت پیروی کنید یا به مردمانی که در خانه شما هستند، یاری برسانید. هر حرکتی که در بازی انجام می دهید عواقبی در پی دارد و ممکن است هر بار با یک انتها جدید روبه رو شوید.

75. 80 Days

اینکه بخواهید دور دنیا را ببینید و دائما در حال سفر باشید، خیلی خوب است اما موضوعی که در این وسط وجود دارد این است که بالاخره باید یک نفر همه این سفرها را مدیریت و برنامه ریزی کند. در 80 Days شما در نقش همین فرد برنامه ریز قرار می گیرید و وظیفه دارید تا به Phileas Fogg یاری کنید تا به کشورهای مختلف سفر کند. در این سفر 80 روزه، شما باید دارایی ها را مدیریت و راستاهای سفر را به دقت تعیین کنید. اگر از حال و هوای استیم پانک لذت می برید، این اثر را به هیچ وجه از دست ندهید.

76. Candy Crush Saga

شاید جالب باشد که بدانید Candy Crush Saga را به عنوان یکی از پیروز ترین بازی های تاریخ اندروید می شناسند. سازنده این اثر پیروز شد تا تنها در یک دوره سه ماه همراه با 93 میلیون کاربر خود، بیش از 493 میلیون دلار پول بسازد! با این حال، این بازی همچنان جزء پرفروش ترین های گوگل پلی به حساب می آید.

Candy Crush Saga در سبک بازی های معمایی نهاده شده است و تنها کاری که باید بکنید این است که حداقل سه شکل یکسان را کنار یکدیگر قرار دهید تا امتیاز بگیرید. یکی از مواردی که این بازی را نسبت به آثار مشابه متفاوت می سازد، تعداد مراحل بسیار بسیار زیاد آن است. طوری که اگر نگاهی به آن ها بیندازید، انگار تمامی ندارند. این تعداد مرحله را با گیم پلی اعتیادآور بازی ترکیب کنید تا به جادوی Candy Crush Saga پی ببرید.

77. Chrono Trigger

غیرممکن است جایی از بازی های نقش آفرینی اسم برده شود، ولی از Chrono Trigger به عنوان یکی از بهترین های تاریخ یاد نشود! در واقع به هر سایت و مجله ای که سر بزنید، Chrono Trigger را به عنوان یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی تاریخ می شناسند. اگر دنبال آثار کلاسیک این سبک هستید، همین را بدانید که تجربه Chrono Trigger به تنهایی کفایت می نماید و لازم نیست دنبال نمونه های مشابه بروید.

78. Hidden Folks

معمولا بازی هایی که به پیدا کردن یک آیتم یا فرد خاص مربوط می شوند، محبوبیت بسیار بالایی دارند. با وجود این محبوبیت، متاسفانه تعداد آثار باکیفیت و ارزشمندی که در این سبک ساخته شده اند، انگشت شمار هستند. بازی Hidden Folks یکی از محدود بازی هایی است که توانسته در عین داشت یک گرافیکجذاب، گیم پلی سرگرم نماینده ای را هم به مخاطب خود ارائه کند. در Hidden Folks هدف شما این است که در تصاویر، کاراکترهای مخفی را پیدا کنید. هر تصویر راه چاره مخصوص به خود را دارد. اگر به دنبال بازی می شد که اوقات فراغت تان را صرف آن کنید، Hidden Folks می توانید گزینه مناسبی باشد.

79. Clash of Clans - Clash Royale

مهم نیست گیمر باشید یا نباشید، تنها چیزی که اهمیت دارد این است که حداقل تا به حال یک بار نام این دو بازی به گوشتان خورده است. حتی طبق آمار رسمی منتشر شده، Clash of Clans به عنوان معروف ترین و محبوب ترین بازی کشورمان شناخته می شود!

در Clash of Clans بازی به شما یک دهکده تقریبا خالی می دهد و شما باید به مرور زمان تجهیزات جدیدی را آزاد کنید و سرباز ها و مهمات خود را تقویت کنید. در کنار این موارد، حالت های PvE و PvP هم حضور دارند که هر کدام دنیای خودشان را دارند. Clash Royale هم جدیدترین ساخته استودیو سوپرسل به حساب می آید و نسبت به بازی قبلی آن ها، تفاوت های زیادی دارد. در این شما بازی کنان باید کارت های مختلفی را به دست بیاورند و در مقابل سایر افراد رقابت نمایند.

80. Asphalt Series

تقریبا همه افراد با این گفته که سری بازی های آسفالت بهترین بازی های ماشین سواری اندروید هستند، موافق اند. مدتی قبل هم قسمت نهم این مجموعه با نام Asphalt 9: Legends عرضه شد و باز هم توانست پیروزیت قسمت های قبلی خود را تکرار کند. در این شماره، جدا از حالت های جدیدی که به بازی اضافه شده اند، شاهد ماشین های جدید فراری، پورشه، لامبورگینی و… هم بوده ایم. با اینکه چندین سال از عرضه اولین قسمت این سری می گذرد، اما همچنان تمامی آن ها حداقل ارزش یک بار تجربه کردن را دارند.

81. Super Meat Boy

Super Meat Boy داستان یک کاراکتر گوشتی را به نمایش می گذارد که میخواهد دوست خود را نجات دهد. البته در طول این راستا، تله ها و خطرات زیادی برای سر راه او نهاده شده است و همین موارد باعث شده تا Super Meat Boy به یک بازی سخت و چالشی تبدیل شود. با این حال، اصلی ترین کاری که در طول گیم پلی باید انجام دهید، پریدن و فرار کردن از تله ها است. در بازی بیش از 300 مرحله وجود دارد که می تواند برای ساعات زیادی شما را سرگرم کند. در کنار این، بسیاری از کاربران مراحل مخصوص به خود را هم ساخته اند که اگر بخواهید می توانید آن ها را به صورت رایگان دانلود کنید.

82. Angry Birds Series

یکی از بازی های کلاسیک و یکی از اولین بازی های پیروز و پرسود اندروید Angry Birds بوده است. اگر به یاد داشته باشید آن موقعی که گوشی های اندروید تازه همه گیر شده بودند، اولین بازی که همه افراد نصب می کردند، همین Angry Birds بود. حالا سال ها از آن موقع ها می گذرد و این مجموعه همچنان یکی از بهترین های تاریخ اندروید به حساب می آید. از آنجایی که تا به امروز چندین و چند بازی از این مجموعه منتشر شده، معرفی تک تک آن ها کاری بسیار سخت است. بنابراین، به جای اینکه بیاییم تک تک بازی های این مجموعه را معرفی کنیم، بهتان پیشنهاد می کنیم از شماره اول شروع کنید تا برسید به همین چند سال پیش. البته واقعا بعید می دانم کسی تا به حال این بازی را انجام نداده باشد!

83. Fruit Ninja

از نظر من یکی از خوش ساخت ترین بازی های اندروید، همین Fruit Ninja است! بازی شما را در نقش یک نینجا قرار می دهد و تنها کاری که باید بکنید این است که میوه هایی که روی صفحه می آیند را تکه تکه کنید. البته همه چیز به این سادگی نیست و چالش اصلی از جایی شروع می شود که بمب ها سر و کله شان پیدا می شود. هر چقدر که میوه های بیشتری را ببرید، ممکن است هر لحظه یک بمب در بین میوه ها بالا بیاید و اگر به اشتباه دست تان به آن بمب خورد، بازنده می شوید.

84. Cut the Rope Series

سری Cut the Rope از نظر خیلی از سایت ها و مجلات، بهترین بازی تاریخ اندروید است و بعد از گذشت این همه سال، هنوز هیچ بازی را ندیده ایم که بتواند تا این حد توجهات را به خود جلب کند. Cut the Rope در سبک پازل نهاده شده است و وظیفه شما به عنوان یک بازی کن این است که طناب ها را جوری ببرید که آب نبات به دهان هیولا دوست داشتنی بازی بیفتد! مثل همه بازی های این سبک، مراحل ابتدایی بسیار آسان و ساده دنبال می شوند ولی هر چه که جلوتر می روید، با چالش و سختی بیشتری روبه رو خواهید شد.

85. Need for Speed: Most Wanted

اگر از هواداران بازی های ماشین سواری باشید، غیرممکن است نام Need for Speed به گوشتان نخورده باشد؛ مخصوصا Most Wanted که در واقع گل سرسبد این سری به حساب می آید. با اینکه سال ها از عرضه این اثر می گذرد، اما تجربه نسخه اندروید آن همچنان لذت بخش است. در حدی که به راحتی می توان آن را جزء برترین بازی های ماشینی تاریخ اندروید به حساب آورد. گرافیک، گیم پلی، کنترل، موسیقی ها و… همه در سطح بسیار بالایی قرار دارند و همین باعث شده تا Need for Speed: Most Wanted را به همه افراد، حتی آن هایی که به ماشین سواری علاقه ای ندارند، پیشنهاد کنیم.

86. Genshin Impact

بین بازی های رایگان اندروید، میزان محتوایی که گنشین ایمپکت ارایه می دهد، بی سابقه است. بازی یک نقش آفرینی اکشن عظیم و کاملا رایگان است؛ طوری که می توانید یک بخش داستانی طولانی و عظیم را به همراه ده ها مرحله فرعی، در نقشه ای عظیم و وسیع تجربه کنید. گنشین ایمپکت روی گوشی های مختلف اجرا می شود و روی دستگاه های قدرتمند، گرافیکی بسیار عالی دارد. محل درآمدزایی گنشین ایمپکت از فروش بسته های مختلف است؛ بسته هایی که شخصیت های اختیاری بازی در آن پیدا می شوند. با این حال، خود بازی هم تعداد زیادی شخصیت به افراد ارایه می دهد تا هیچ نیازی به خرید بسته نداشته باشید، مگر اینکه چشم تان روی یک شخصیت خاص باشد.

87. Minit

بازی مینیت ایده بسیاری جالبی دارد. هر بار که مینیت بازی می کنید، تنها 60 ثانیه برای اتمام آن موقع دارید. با این حال، هر چه در این 60 ثانیه کسب نموده اید را نگه می دارید و دور بعدی از آن ها استفاده می کنید. مینیت یک بازی ماجراجویی اکشن است که در آن به انجام فعالیت های مختلف، اعم از گشت و گذار در سیاهچاله ها یا مشاخصه یا صحبت با شخصیت ها مشغول می شوید. کارهایی که می توانید در مینیت انجام دهید بسیار متنوع است و هر دور که آن را بازی می کنید، با اتفاقات کاملا متفاوتی روبرو می شوید. مینیت از نظر ظاهری هم سبک و سیاق جذاب و خاص خود را دارد کم و بیش بازی بانمکی است.

88. Mini Metro

مینی مترو از اعتیادآورترین و سرگرم نماینده ترین بازی های موبایل است. در مینی مترو، با منابع محدودی که در اختیار دارید، باید خطوط مترو طراحی کنید. حالت های مختلفی برای بازی کردن مینی مترو وجود دارد. برای مثال می توانید در راستای رسیدن به اهدافی که تعیین می شوند بازی کنید، یا اینکه خطوط مترو مختلف، که هر کدام در واقع یک درجه سختی محسوب می شوند را انتخاب و کوشش کنید تا بهینه ترین خط متروی ممکن را طراحی بسازید. در هر دو حالت، هر چه بیشتر بازی کنید، مینی مترو کار را برای شما سخت تر می نماید، افراد بیشتری در متروها قرار می دهد، قطارهای شما را کمتر می نماید یا نقشه را پیچیده تر. کوشش برای پیدا کردن روش های مختلف برای بهینه سازی خطوط و ساخت خطوط بهتر با توجه به نقشه مقابل تان، تجربه مینی مترو را بسیار لذت بخش و سرگرم نماینده می نماید.

89. GRIS

به عنوان یک سکو بازی معمایی، آنچه بازی گریس به مخاطب خود ارایه می دهد، بیشتر یک تجربه هنری و بصری است. در واقع می توانیم بگوییم بازی گریس گیم پلی عجیب یا پیچیده ای ندارد و همه چیز آن، به تجربه ای که ارایه می دهد بازمی شود. طراحی های هنری بازی گریس در کنار موسیقی شگفت انگیز آن قرار می گیرند و بازی به یاری آن ها، قصه بسیار زیبای خود را تعریف می نماید. به هنگام بازی کردن گریس درگیر گیم پلی نمی شوید، اما چند ساعتی که پای آن موقع گذاشته اید تا تمام شود، در خاطرتان می ماند.

90. Dead Cells

بازی Dead Cells یک اکشن در سبک روگ لایک است؛ یعنی بازی هایی که در آن فقط یک جان برای پیشرفت در اختیار دارید و زمانی که کشته می شوید، به اول بازی باز می شد. این سبک بازی ها در دو نوع ساخته می شود: در نوع اول وقتی کشته می شوید، همه چیز را از دست می دهید و به اول بازی بازمی شد و در نوع دوم، ارتقاها و آیتم هایی که گرفته اید باقی می مانند و در دور بعد، از آن ها استفاده می کنید. بازی Dead Cells در دسته دوم جای می گیرد. بازی طراحی مراحل بسیار خوبی دارد و سیستم مشاخصه اش هم عالی است.

91. Arena of Valor

در حالی که دوتا 2 و لیگ آو لجندز روی کامپیوتر حکمرانی می نمایند، بازی Arena of Valor عظیمترین و مهم ترین بازی سبک موبا روی موبایل است. ذره ای هم تصور نکنید که پلتفرم موبایل، روی محتوا و کیفیت بازی تأثیر گذاشته باشند؛ چون به جرأت می توانیم بگوییم که Arena of Valor چیزی از رقبای عظیم خود کم ندارد. گیم پلی Arena of Valor کاملا شبیه به لیگ آو لجندز است و بازی 105 قهرمان مختلف دارد. بازی واقعا سرگرم نماینده است و با اینکه لیگ آو لجندز به تازگی نسخه موبایل راه انداخته، فکر نمی کنیم بتواند هرگز به عظیمی Arena of Valor روی موبایل شود.

92. Stardew Valley

در کنار انیمال کراسینگ نینتندو، بازی Stardew Valley هم به عنوان یکی از بهترین تجربه های مزرعه داری خود را جای می نماید. بازی بسیار عظیم است و فعالیت های مختلف و متعددی ارایه می نماید؛ طوری که مزرعه داری در واقع به بخش کوچکی از آن تبدیل شده است. در Stardew Valley نه تنها یک مزرعه دارید، بلکه در شهر گشت و گذار می کنید، با افراد صحبت و بعضا با آن ها وارد رابطه می شوید، به سیاهچال ها می روید و مشاخصه می کنید و بسیاری از فعالیت های مختلف دیگر. می توانیم بگوییم که Stardew Valley بی شباهت به سری بازی های هاروست مون نیست.

93. Call of Duty Mobile

کال آو دیوتی موبایل می تواند به راحتی در صدر لیست بهترین بازی های موبایل قرار گیرد. چه از نظر فرایند و چه از دیدگاه تنوع محتوایی، بازی بهترین تجربه ممکن از یک تیراندازی را به مخاطب خود ارایه می نماید. کال آو دیوتی موبایل از نظر گرافیکی شگفت انگیز است، سیستم کنترل بسیار خوبی حتی روی صفحه لمسی ارایه می دهد و بخش های مختلف و متعددی دارد که از هر نظر می تواند سرگرم تان کند؛ بخش های مختلفی از حالت های چند نفره معمول مثل دث مچ گرفته تا یک حالت بتل رویال عظیم. اگر از هواداران بازی های اکشن و تیراندازی هستید، حتما کال آو دیوتی موبایل را در نظر بگیرید.

94. Gorogoa

گوروگوا هم در در دسته بازی های معمایی و هنری جای می گیرد؛ از آن دسته بازی هایی که سازندگانش بیشتر درگیر ارایه یک تجربه خاص و منحصربه فرد بوده اند تا ساخت یک هسته گیم پلی عظیم. با این حال، این موضوع دلیل بر بد بودن بازی نمی شود و گوروگوا، یکی از بهترین بازی های معمایی موبایل و حتی دیگر پلتفرم هاست. در گوروگوا، با کنار هم قرار دادن تعدادی تصویر، مثل یک پازل، داستانی خلق می نماید. در واقع قصه ای در تصویر روبروی تان در حال جریان است و شما باید با قرار دادن صحیح قاب ها در کنار هم، این قصه را تعریف کنید.

95. Gwent

بین بازی های کارتی موبایل، بازی گوئنت یکی از بهترین تجربه های ممکن را ارایه می دهد. سازندگان گوئنت سال هاست که روی پیشرفت این بازی و متعادل کردن کارت های مختلف کار نموده اند و در حال حاضر، گوئنت در بهترین شرایط خود نهاده شده است. مثل دیگر بازی های کارتی در گوئنت هم یک دست کارت برای خود تنظیم می کنید و با استفاده از آن، مقابل دیگر بازی نماینده ها قرار می گیرید. قوانین اصلی گوئنت عالی هستند و کارت بازی آن واقعا سرگرم نماینده است. گوئنت هم چنین کارت های بسیار زیبایی دارد و افکت های بصری هنگام مشاخصات هم بسیار زیباست.

96. Whispers of a Machine

زمزمه های یک ماشین از بهترین بازی های ماجراجویی چند سال اخیر است. بازی های ماجراجویی اشاره و کلیک امروزه به ندرت ساخته می شوند، اما آن هایی که سراغ ساخت این بازی ها می فرایند، تعیینا با علاقه و اشتیاق زیاد چنین پروژه هایی را کلید می زنند و حتی با بودجه های کم خود، نتایجی عالی تحویل می دهند. بازی زمزمه های یک ماشین، قصه ای علمی تخیلی و سایبرپانک تعریف می نماید و موضوعیت اصلی آن، هوش مصنوعی است. داستانی طولانی، انتخاب های متعدد و دیالوگ های مختلف که همگی صداگذاری شده اند، در کنار معماهای بسیار خوب، زمزمه های یک ماشین را به یک بازی ماجراجویی عالی تبدیل نموده اند.

97. Bloodstained: Ritual of the Night

هواداران سری بازی های کسلوانیا پس از سال ها می توانند دنباله ای غیر رسمی برای آن را تجربه نمایند. در واقع، بازی Bloodstained توسط طراح معروف بازی های کسلوانیا ساخته شده و دقیقا همان فرایند همیشگی این بازی ها را ارایه می دهد. همان طور که انتظار دارید، بازی Bloodstained هم یک نقش آفرینی اکشن دو بعدی است. در محیط بازی به دنبال آیتم ها و سلاح های مختلف برای پیشرفت می شد و در این میان، با دشمنان و غولاخرهای متعددی مشاخصه می کنید. بازی چه از نظر فرایند و چه از نظر طراحی واقعا عالی و سرگرم نماینده است.

98. Donut County

اگر به دنبال یک بازی ساده و آرام بخش می شد، دونات کانتی از بهترین انتخاب های شما محسوب می شود. در دونات کانتی، کنترل یک حفره را به دست می گیرید. بازی سپس صحنه ای مقابل تان می گذارد و از شما می خواهد تا با استفاده از حفره، همه چیز داخل صحنه را ببلعید. البته که همه چیز به این سادگی پیش نمی رود و موانع مختلفی برای فرو رفتن آیتم های داخل صفحه به سوراخ وجود خواهند داشت. افکت های صوتی و بصری بانمک بازی را همراهی نموده اند و در کنار آن، دونات کانتی هم چنین یک قصه کوتاه و جذاب، با شخصیت هایی دوست داشتنی تعریف می نماید.

99. Among Us

به عنوان یکی از محبوب ترین بازی های حال حاضر، می توان گفت امانگ آس در واقع هیچ چیز ندارد، چون همه گیم پلی نه در خود بازی و بلکه در بیرون آن و در داخل چت صورت می گیرد. اساس امانگ آس، حدودا شبیه به بازی مافیا خودمان است. بازی اول هر دست، اهداف مختلفی را به بازی نماینده ها می سپارد. از بین بازی نماینده ها، یکی به عنوان دشمن انتخاب می شود. او نباید بگذارد دیگران اهداف را به انتها برسانند، بقیه را از بین ببرد و در تمام مدت، خود را کاملا یک دوست و به عنوان هم تیمی معرفی کند. بازی به این شکل پیش می رود که افراد در چت، سر اینکه چه کسی دشمن یا ایمپاستر است با همدیگر دعوا می نمایند و این موضوع، تجربه را لذت بخش می نماید. برای اینکه متوجه شوید دقیقا چطور دعوا و سر و کله زدن لذت بخش می شود، باید امانگ آس بازی کنید.

100. Sky: Children of Light

آسمان کاملا به عنوان یک بازی اجتماعی و چند نفره آنلاین ساخته شده است. بازی نماینده ها در بازی کوشش می نمایند تا به یاری یکدیگر، بخش های مختلف دنیای آن را کشف و با هم تعامل نمایند. بازی آسمان بر پایه یک شنل کار می نماید. بازی نماینده ها یک شنل دارند که به آن ها، قابلیت پرواز کردن اعطا می نماید. با پیشرفت در بازی، شنل قدرت بیشتری پیدا می نماید و می توان به گشت و گذار در بخش های بیشتری از دنیای بازی مشغول شد. حین بازی کردن، بازی نماینده ها با یکدیگر برخورد می نمایند و در ابتدا امکان تعامل با هم را ندارند، اما هر چه بیشتر با هم پیش می فرایند، قابلیت های بیشتری آنلاک می شود و نهایتا می توان با دیگر بازی نماینده ها مستقیما گفت و گو هم کرد. آسمان تجربه خاص خود را دارد و پیشنهاد می کنیم یک بار امتحانش کنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1481

به "100 بازی برتر اندروید که باید تجربه کنید (به روزرسانی 2021)" امتیاز دهید

1 کاربر به "100 بازی برتر اندروید که باید تجربه کنید (به روزرسانی 2021)" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 بازی برتر اندروید که باید تجربه کنید (به روزرسانی 2021)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید