هشدار ریابکوف درباره کوشش ها برای تشدید وخامت اوضاع در شبه جزیره کره

به گزارش مجله سفر به کانادا، معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد مسکو مخالف استفاده از موضوع پرتاب موشک ها در کره شمالی برای تشدید وخامت اوضاع در منطقه است و در شرایط کنونی باید از هر اقدامی که مانع حل و فصل سیاسی اوضاع گردد، خودداری کرد.

هشدار ریابکوف درباره کوشش ها برای تشدید وخامت اوضاع در شبه جزیره کره

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) تأکید کرد که این کشور در حال آنالیز اطلاعات مربوط به پرتاب موشک نو در کره شمالی است. به گفته وی، شرایط پرتاب موشک ها بر دورنمای مذاکرات مربوط به خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره تأثیر می گذارد.

ریابکوف در پاسخ به سئوال خبرنگاران در این باره گفت: ما در حال آنالیز تمامی اطلاعات مربوط به این مسئله از منابع مختلف هستیم. مسلماً مواضع ما درباره این موضوع مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است که تحریم های نسبتاً شدیدالحنی را علیه کره شمالی اعمال و درخواست های مشخصی در مورد مختصات توسعه امکانات نظامی این کشور، از جمله در زمینه موشک های کره شمالی اسم نموده است.

وی تأکید کرد که روسیه مخالف هر گونه کوشش برای استفاده از مسئله پرتاب موشک ها در کره شمالی به منظور تشدید وخامت اوضاع در منطقه است و مقامات مسکو خواهان آن هستند که گفت وگوها با مقامات پیونگ یانگ هرچه سریعتر از سر گرفته گردد.

وی گفت: از دیدگاه ما، اتفاقات اتفاق افتاده در منطقه بر دورنمای از سر گیری گفتگوها در جهت حل و فصل مسائل در شبه جزیره کره تأثیر خواهد گذاشت و مهمترین مسئله در شرایط کنونی ممانعت از هر اقدامی است که مانع از فرایند حل و فصل سیاسی اوضاع گردد.

صبح امروز (چهارشنبه) کره شمالی یک موشک مافوق صوت نو را مورد آزمایش قرار داد. طبق اطلاعات رسانه های گروهی، سرویس های اطلاعاتی آمریکایی و کره جنوبی در حال کسب اطلاعات بیشتر به منظور تجزیه و تحلیل این پرتاب هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1845

به "هشدار ریابکوف درباره کوشش ها برای تشدید وخامت اوضاع در شبه جزیره کره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ریابکوف درباره کوشش ها برای تشدید وخامت اوضاع در شبه جزیره کره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید