هزینه کرد 150 تا 200 دلاری هر گردشگر خارجی در سفر به ایران برای خوراک

به گزارش مجله سفر به کانادا، مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری با اشاره به اینکه هر گردشگر خارجی 150 تا 200 دلار در سفر به ایران در حوزه خوراک هزینه می نماید، گفت: با توجه به این رقم باید در زمینه تبلیغ غذاهای ایرانی بیشتر فعالیت کرد.

هزینه کرد 150 تا 200 دلاری هر گردشگر خارجی در سفر به ایران برای خوراک

به گزارش خبرنگاران از شیراز، علی باقر نعمتی عصر امروز در مراسم افتتاحیه سفره ایرانی فرهنگی گردشگری در شیراز گفت: هر گردشگر خارجی 150 تا 200 دلار در سفر به ایران در حوزه خوراک هزینه می نماید که با توجه به این رقم باید در زمینه تبلیغ غذاهای ایرانی بیشتر فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه باید کوشش کرد تا گردشگران از غذاهای محلی و خوراک های سنتی بیشتر بهره ببرند، گفت: گردشگران خارجی در سفر به ایران به دنبال فست فود نیستند بلکه بیشتر به دنبال آشنایی با فرهنگ، تاریخ، پوشش و غذاهای محلی هستند.

نعمتی با بیان اینکه گردشگری سهم مهمی از اقتصاد جهان را به خود اختصاص داده و بیش از 7 هزار میلیارد در جهان درآمدزایی دارد، اضافه نمود: صنعت گردشگری در نظام مالی جهان مورد توجه قرار بوده و کشور ما از ظرفیت های گسترده در این حوزه برخوردار است.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری با بیان اینکه با رونق گردشگری می توان درآمد کشور را افزایش داد، گفت: تنوع قومی کشور سبب وجود فرهنگ و غذاهای متنوع شده و این برای گردشگران خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است.

نعمتی درباره جشنواره سفره ایرانی فرهنگی گردشگری گفت: با توجه به اینکه استان فارس به همراه استان های گیلان و آذربایجان در حوزه غذا و خوراک جزء استان های غنی به حساب می آیند می توانند در این حوزه یک برند مالی و تجاری برای کسب درآمد بیشتر در کشور باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 654

به "هزینه کرد 150 تا 200 دلاری هر گردشگر خارجی در سفر به ایران برای خوراک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه کرد 150 تا 200 دلاری هر گردشگر خارجی در سفر به ایران برای خوراک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید