مقام ارشد وزارت بهداشت آمریکا به دلیل مخالفت با ترامپ برکنار شد

به گزارش مجله سفر به کانادا، یک مقام ارشد وزارت بهداشت آمریکا گفت به علت مخالفت با رئیس جمهور آمریکا درخصوص استفاده از داروی مالاریا برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا، از سمت خود برکنار شده است.

مقام ارشد وزارت بهداشت آمریکا به دلیل مخالفت با ترامپ برکنار شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ریک برایت مدیر تحقیقات پیشرفته بیومدیکال وزارت بهداشت آمریکا گفت به علت مخالفت با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برکنار شده است.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، برایت در مصاحبه ای گفت، در حالی که بر روی ساخت واکسنی برای بیماری کووید-19 کار می کرد، به دلیل ابراز نگرانی درخصوص داروی پیشنهادی ترامپ برای درمان ویروس کرونا، از کار برکنار شد.

او که اکنون به موسسه ملی سلامت آمریکا منتقل شده است گفت: معتقدم این انتقال در واکنش به اصرارم بر این بود که دولت میلیاردها دلار پول اختصاص یافته برای مبارزه با همه گیری جهانی کووید-19 را که در کنگره تصویب شده بود، صرف راهکار های علمی و مطمئن کند و نه بر روی داروها و واکسن ها و دیگر تکنولوژی هایی که به لحاظ علمی فاقد اعتبار هستند.

برایت گفت: به این دلیل لب به سخن گشوده ام که معتقدم باید در مبارزه با این ویروس از علم پیروی کنیم نه سیاست و پارتی بازی. پیشینه علمی ام، مرا برای چنین لحظاتی آماده کرده است، تا با ویروسی کشنده که آمریکایی ها و مردم جهان را تهدید می کنند مقابله کرده و آن را شکست دهم. به همین منظور، تلاش دولت برای سرمایه گذاری بر روی بهترین دانش در دسترس جهت مبارزه با همه گیری جهانی ویروس کرونا را رهبری کردم.

او در ادامه گفت: متأسفانه این کار من منتج به درگیری هایی با رهبری سیاسی وزارت بهداشت شد، برای مثال انتقاد از تلاش فعالانه ام در سرمایه گذاری به موقع در بخش واکسن و اقلام حیاتی برای نجات جان آمریکایی ها. همچنین در برابر تلاش در جهت سرمایه گذاری بر روی داروهای خطرناکی که مقاصد سیاسی در پس آن بودند، مقاومت کردم.

برایت گفت: به طور ویژه و بر خلاف نظر مدیران گمراه، استفاده گسترده از داروهایی نظیر کلروکویین و هیدروکسی کلروکویین (داروهای درمان مالاریا) به عنوان راه درمان ویروس کرونا را محدود کردم زیرا به طور مشخصی فاقد توجیه علمی هستند.

ترامپ اصرار دارد این داروهای ضد مالاریا می تواند برای درمان کووید-19 موثر باشد و به دولت فدرال دستور داده مقادیر بسیار زیادی از این دارو را خریداری کنند.

گفته می شود علت اصرار رئیس جمهور برای تجویز داروی ضد مالاریا برای درمان کووید-19، سرمایه گذاری خانواده او بر روی این دارو است. با این حال وی کسب درآمد از راه فروش این دارو را تکذیب کرده است.

برایت می گوید این داروها نه تنها در برابر ویروس کرونا اثربخش نیستند بلکه می توانند برای بیماران مبتلا به کووید-19 خطرناک نیز باشند. وی خواستار انجام تحقیقاتی درخصوص تجارت ترامپ از این راه و به بازی او با جان مردم آمریکا شده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 981

به "مقام ارشد وزارت بهداشت آمریکا به دلیل مخالفت با ترامپ برکنار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام ارشد وزارت بهداشت آمریکا به دلیل مخالفت با ترامپ برکنار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید