کل کل اوباما و ترامپ، اوباما: ترامپ عموی دیوانه است ، ترامپ: هیلاری کج و کوله است

به گزارش مجله سفر به کانادا، اوباما: اگر بایدن پیروز شود ما دیگر رئیس جمهوری نخواهیم داشت که به کسانی که از او حمایت نمی کنند؛ توهین کرده یا آنها را به زندان تهدید کند. این یک رفتار عادی برای رئیس جمهوری نیست.

کل کل اوباما و ترامپ، اوباما: ترامپ عموی دیوانه است ، ترامپ: هیلاری کج و کوله است

اوباما برای اولین بار در سخنرانی حضوری از جو بایدن حمایت کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و باراک اوباما همتای پیشین او حملات خشمانه و تحقیرآمیز را در طول یک کمپین انتخاباتی آغاز کرده اند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، اوباما در حال تبلیغ و حمایت از جو بایدن نامزد دموکرات ها در کمپین انتخاباتی ایالت پنسیلوانیا، ترامپ را عموی دیوانه خواند و افزود: ترامپ به نژادپرستان جسارت می بخشد.

در کارولینای شمالی نیز دونالد ترامپ، اوباما را به دلیل اشتباه درباره نتیجه انتخابات سال 2016 مسخره کرد.

در حالیکه 13 روز تا روز اصلی انتخابات در 3 نوامبر مانده، بایدن در انتخابات زودهنگام و در سطح ملی پیشتاز به نظر می رسد.

آمریکایی ها در سال جاری با سرعت بی سابقه ای و بیشتر از هر سال در رای گیری پستی یا زودهنگام شرکت کرده اند. تعداد شرکت کنندگان در رای گیری پستی به بیش از 42 میلیون نفر رسیده است.

ترامپ چه گفت؟

ترامپ در کمپین انتخاباتی خود در منطقه گاستونیا کارولینای شمالی در عصر چهارشنبه بیشترین حملات را به رقیب دموکرات خود کرد.

دونالد ترامپ در طول کمپین انتخاباتی خود در گاستونیا در کارولینا نتوانست در برابر نقدها باراک اوباما طاقت آورد و به رقبای خود تاخت/ عکس: رویترز

ترامپ گفت: انتخاب رای دهندگان آمریکایی بین بهبود فوق العاده ترامپ یا رکود شدید بایدن است.

بایدن در تمام هفته از کمپین های انتخاباتی فاصله گرفته و خود را بری مناظره نهایی ریاست جمهوری پنجشنبه در نشویل تنسی آماده می کند. در مقابل ترامپ در کارزارها و تجمعات انتخاباتی ایالت های مختلف شرکت کرده است.

رئیس جمهور در برابر انتقادهای اوباما که یک ساعت زودتر از کمپین ترامپ به صورت شخصی در یکی از کارزارهای انتخاباتی دموکرات ها شرکت کرده بود، طاقت نیاورد و در مورد اوباما اظهار نظر کرد. اوباما برای اولین بار پس از شرکت در کنوانسیون سیاسی آگوست (حوالی مرداد ماه) در یک محفل عمومی سیاسی شرکت کرد.

ترامپ در مورد انتقادهای اوباما به هوادارانش گفت: هیچ کس سخت تر از اوباما از هیلاری کج و کوله حمایت نکرد، درست است؟، او همه جا بود. هواداران ترامپ با شنیدن نام رقبای قدیمی آنها را هو کردند.

ترامپ افزود: من فکر می کنم تنها کسی که در آن شب (اعلام انتخابات ریاست جمهوری 2016) از هیلاری کج و کوله ناراضی بود باراک حسین اوباما بود.

ترامپ همچنین اوباما را به دلیل بی میلی اولیه به انتخاب بایدن به عنوان معاون رئیس جمهور و همچنین حضور او در کاخ سفید بین سال های 2009 تا 2017 مسخره کرد.

گفته می شود اوباما در سال 2016 بایدن را برای کنار رفتن از دور انتخابات ریاست جمهوری به نفع هیلاری کلینتون قانع کرده بود زیرا اوباما هیلاری را شانس بهتری در برابر ترامپ می دانسته است.

سال گذشته اوباما گفت که به خون جدید در رهبری دموکرات ها نیاز داریم. این جمله به صورت گسترده تحقیر بایدن عنوان شد.

اوباما چه گفت؟

اوباما پس از حمله به ترامپ بر سر مسائلی مانند اقتصاد یا مدیریت کرونا و توییت های ترامپ در تجمع انتخاباتی فیلادفیا رئیس جمهوری تاخت.

وی گفت اگر بایدن پیروز شود ما دیگر رئیس جمهوری نخواهیم داشت که به کسانی که از او حمایت نمی کنند؛ توهین کرده یا آنها را به زندان تهدید کند. این یک رفتار عادی رئیس جمهوری نیست.

اوباما شخصا در کمپین انتخاباتی بایدن شرکت و از او حمایت کرد/ بی بی سی

اوباما که هنوز یکی از محبوب ترین چهره های حزب دموکرات محسوب می شود در این باره گفت که رای دهندگان دیگر چنین رفتارهایی را از سوی اعضای خانواده نیز تحمل نمی کنند. وی افزود: مگر اینکه آنها رفتار عمویی دیوانه در مکانی دیگر را تحمل کنند.

وی افزود: آنها مردم را تشویق می کنند تا ظالم و تفرقه افکن باشند و نژاد پرست. و این موضوع باعث نابودی ساختار جامعه ما می شود.

وی افزود: رفتارها مهم است. شخصیت مهم است.

اوباما در مورد بیماری همه گیر کرونا و تقلای ترامپ در این جهت گفت: دونالد ترامپ از ما محافظت نکرد. او حتی نمی تواند اقدامات اساسی برای محافظت از خودش را انجام دهد.

تقریبا 280 خودروی پارک شده در محوطه پارکینگ بوق های خود را برای تشکر از آقای اوباما به صدا درآوردند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1309

به "کل کل اوباما و ترامپ، اوباما: ترامپ عموی دیوانه است ، ترامپ: هیلاری کج و کوله است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کل کل اوباما و ترامپ، اوباما: ترامپ عموی دیوانه است ، ترامپ: هیلاری کج و کوله است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید