پکن و آمریکا باید با حسن نیت نسبت به یکدیگر اقدام نمایند

به گزارش مجله سفر به کانادا، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در بحبوحه تشدید تنشها میان این دو ابرقدرت مالی دنیا، تسوی تایانکای سفیر چین در واشنگتن در کنفرانس سالانه مؤسسه مطالعات چین- آمریکا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، در خصوص بهبود روابط دو کشور گفت که ایالات متحده و چین ضروری است با حسن نیت نسبت به همدیگر اقدام نمایند.

پکن و آمریکا باید با حسن نیت نسبت به یکدیگر اقدام نمایند

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

تسوی در ادامه اضافه نمود که به منظور بازگرداندن روابط به شرایط پیشین، و بهبود واقعی روابط، دو طرف باید با حسن نیت اقدام نمایند.

این دیپلمات بلندپایه چین در ادامه سخنانش گفت: من فکر نمی کنم که چین باید تنها کاری را انجام دهد تا کسی در اینجا [ایالات متحده] خوشحال گردد.

در ماه ژوئیه پس از آنکه چین در اقدامی تلافی جویانه و در واکنش به بستن کنسولگری خود در شهر هیوستون تگزاس از سوی مقامات آمریکا، کنسولگری ایالات متحده را در شهر چنگدو در جنوب غربی این کشور تعطیل کرد، تنشها میان دو کشور به طور چشمگیری افزایش یافت.

اوایل سال میلادی جاری نیز واشنگتن شمار اتباع چینی مجاز به کار کردن در دفاتر روزنامه مهم و رسمی چین در سرتاسر ایالات متحده را کاهش داد. در مقابل، پکن نیز روزنامه نگاران آمریکایی شاغل در دفاتر روزنامه نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و واشنگتن پست در چین را از خاک خود اخراج کرد.

در پاسخ به پرسش استیو آرلینز رئیس کمیته ملی روابط ایالات متحده- چین مبنی بر اینکه آیا پکن برای بازگشایی کنسولگری چنگدو تا پیش از شروع ریاست جمهوری جو بایدن در ماه ژانویه آمادگی دارد، تسوی پاسخ داد که این امری احتمال دارد.

وی همچنین گفت: باید بگویم که ما بستن کنسولگریها را شروع نکردیم. ما اولین طرفی نبودیم که از روزنامه نگاران خارجی خواستیم تا کشور را ترک نمایند. ما تمام این اقدامات را در واکنش به اقدام های اتخاذ شده از سوی ایالات متحده انجام دادیم. بنابراین اگر دولت ایالات متحده آماده بازگشت به شرایط پیشین باشد، ما هم آن را آنالیز خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که روابط چین و آمریکا بر سر مسائل مربوط به تجارت و امنیت گرفته تا نقض ادعای حقوق بشر و بیماری کووید -19 به پایین ترین سطح خود ظرف دهه های اخیر رسیده است. آدینه گذشته نیز، روزنامه رسمی چاینا دیلی چاپ پکن در سرمقاله خود نوشت که روابط دو کشور در حال تبدیل شدن به یک جهت خطرناک است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1395

به "پکن و آمریکا باید با حسن نیت نسبت به یکدیگر اقدام نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن و آمریکا باید با حسن نیت نسبت به یکدیگر اقدام نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید