مصرف نوشابه می تواند باعث مرگ زودرس گردد

به گزارش مجله سفر به کانادا، محققان طی آنالیز به ارتباط مصرف نوشابه حتی نوع بدون قند آن و احتمال مرگ زودرس پی بردند.

مصرف نوشابه می تواند باعث مرگ زودرس گردد

به گزارش ایسنا، افرادی که به طور مداوم نوشابه مصرف می نمایند بیشتر در معرض مرگ زودهنگام قرار دارند که این روند در نوشیدنی های حاوی شیرین نماینده مصنوعی و قند نیز مشاهده می گردد.

درحالیکه کارشناسان اظهار داشتند این مطالعه نمی تواند تایید نماینده نقش مصرف نوشابه در افزایش خطر مرگ باشد، اما یافته های بدست آمده در راستای اقدامات عمومی برای کاهش مصرف نوشابه است.

دکتر نیل مورفی یکی از محققان این مطالعه از آژانس بین المللی تحقیقات سرطان گفت: یافته های بدست آمده در خصوص نوشابه های حاوی قند تاکیدی بر ضرورت کاهش مصرف این نوع نوشیدنی و جایگزین کردن آن با نوشیدنی های سالم تر است.

به گفته وی ضروری است تحقیقات بیشتری در خصوص مکانیزم تاثیرگذاری شیرین نماینده های مصنوعی بر سلامت انجام گردد.

محققان اظهار داشتند: در این آنالیز اطلاعات 450 هزار نفر که 70 درصد آنان زن بودند از 10 کشور اروپایی مورد مطالعه نهاده شد. میانگین سنی آنان 50 سال بوده که در فاصله سال های 1992 تا 2000 به این تحقیقات ملحق شده و مدت 16 سال تحت کنترل قرار دریافتد. در این بازه زمانی بیش از 41 هزار و 600 مورد فوتی گزارش شد.

به گزارش روزنامه گاردین، محققان با در نظر دریافت جنبه های مختلف سبک زندگی از قبیل ورزش کردن، استعمال سیگار، وزن و نوع نوشیدنی مصرفی و تغذیه در این افراد دریافتند که در مدت زمان انجام این مطالعه 9.3 درصد از افرادی که در ماه کمتر از یک لیوان نوشابه مصرف نموده اند فوت کردند درحالیکه این آمار در افرادی که روزانه دو بار یا بیشتر از این نوع نوشیدنی مصرف می نمایند 11.5 درصد است.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 442

به "مصرف نوشابه می تواند باعث مرگ زودرس گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف نوشابه می تواند باعث مرگ زودرس گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید