بازسازی بام حمام تاریخی روستای ولاشجرد فراهان شروع شد

به گزارش مجله سفر به کانادا، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، سعید نیکنام 19 فروردین ماه 1400 با اشاره به شروع بازسازی بخشی از حمام تاریخی روستای ولاشجرد شهرستان فراهان، اظهار کرد: بام حمام تاریخی روستای ولاشجرد فراهان با اعتباری بالغ بر 40 میلیون ریال بازسازی می گردد.

بازسازی بام حمام تاریخی روستای ولاشجرد فراهان شروع شد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فراهان اضافه نمود: حمام تاریخی روستای ولاشجرد مربوط به دوره قاجار است که با وسعتی حدود 300 مترمربع در تاریخ 9 بهمن 1397 با شماره 32316 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد که در بازسازی مورد نظر، ابتدا بام حمام سبک سازی می گردد، سپس به همراه دیوارها با کاهگل کاملا بازسازی خواهد شد.

او با اشاره به اینکه بازسازی بام از 18 فروردین ماه شروع شده است و کار تا 10 روز آینده سرانجام می یابد، گفت: پیش از این بازسازی، در سال 1398، بخشی از حمام از جمله پشت بام، با اعتباری بالغ بر 70 میلیون ریال بازسازی شد و از روز گذشته مجدد بازسازی کامل بام در دستور کار قرار گرفته است.

نیکنام در مورد ساختار این حمام تاریخی اعلام کرد: در گذشته آب مورد احتیاج حمام از آب جاری قنات روستای ولاشجرد تامین می شد. معماری بنا به شکلی است که به لحاظ تامین آب و حفظ گرما و حرارت، کف حمام حدود 2 تا 2,5 متر از کف خیابان پایین تر ساخته شده است که اختلاف سطح برای جلوگیری از تغییر دمای متعارف و متناسب در درون حمام و نیز ایجاد تعادل بین هوای برودتی و حرارتی به گونه ای که افراد هنگام ورود و خروج در معرض تغییر ناگهانی هوا قرار نگیرند، ایجاد شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فراهان اضافه نمود: مالکیت این حمام در اختیار میراث فرهنگی است و پس از بازسازی در صورت وجود تقاضا و تمایل از سوی بخش خصوصی، امکان واگذاری حمام با حفظ کاربری گردشگری و صنایع دستی وجود دارد.

منبع: گردشبان
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1574

به "بازسازی بام حمام تاریخی روستای ولاشجرد فراهان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی بام حمام تاریخی روستای ولاشجرد فراهان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید