درحال از دست دادن بازارهای هدف اروپا هستیم

به گزارش مجله سفر به کانادا، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، درحال از دست دادن بازارهای هدف اروپا هستیم.

درحال از دست دادن بازارهای هدف اروپا هستیم

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

مصطفی فاطمی (مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان یزد) با اشاره به آنکه حوزه توریستی در شرایط بدی به سر می برد، گفت: این روزها در حال از دست دادن فرصت هایی برای جذب توریستان خارجی هستیم که اگر هرچه زودتر به آن نیاندیشیم، دیگر قابل بازیابی نیست.

او ادامه داد: در پی پویش اجرا شده به وسیله هتلداران و کارگزارانی که در کشورهای مختلف برای ما کار می کردند و تور می آوردند، متوجه شدیم تمایل سفر به ایران وجود دارد و درخواست سفر به ایران برای مهر هم وجود دارد. این درحالی است که باید کارهای رزرواسیون و صدور ویزا چند ماه زودتر انجام می شد تا راه برای حضور توریستان خارجی هموار گردد این درحالی است که هنوز تکلیف ما برای حضور توریستان و دادن اجازه برای ورودشان معین نیست. معلوم نیست که ویزا ارائه می گردد یا خیر. هنوز تکلیف بازگشایی مرزهایمان معین نیست.

فاطمی اظهار داشت: تمام این موارد درحالی اتفاق می افتد که بیشتر کشورها توریستی واکسن را راه انداخته اند و به افرادی که واکسن زده اند اجازه ورود می دهند. ایران هنوز در این زمینه فعال نشد. البته تناقضاتی هم وجود دارد بطور مثال، وزارت بهداشت اجازه فعالیت به توریستی سلامت را می دهد حال آنکه واکسن زده باشند یا نه! اما اجازه ورود سایر توریستان ولو آنکه واکسن زده باشند را نمی دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان یزد یادآور شد: نباید فراموش کرد که در منطقه رقبایی مانند اردن، الجزایر، مراکش و… بدنبال جذب توریست هستند و اگر نتوانیم توریستان را حفظ کنیم قطعا رقبای ما جایگزین ایران خواهند شد. بیشتر توریستان ما از کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، هلند و بلژیک است و درخواست برای سفر به ایران دارند اما نمی توانند ویزا دریافت نمایند. رقبای ما هم از این فرصت استفاده خواهند کرد.

او توضیح داد: سالها برای جذب این توریستان کوشش کردیم، در نمایشگاه های بین المللی شرکت کردیم، زمان گذاشتیم و فم تور برگزار کردیم و توانستیم در میان مقاصد سفر آنها قرار گیریم و حتی بهار عربی هم به ما یاری کرد تا کشورهایی مانند مصر از گزینه های سفر توریستان اروپایی خارج گردد و ایران جایگزین آن گردد اما اکنون با تعلل در صدور ویزا، مصر و مراکش کوشش دارند به صندلی قبلی خود بازگردند. بطور مثال چندی پیش یکی از کارگزاران در روسیه که حدود 5 سال بود تورهای خود را به سمت ایران می آورد، اکنون باز به سمت مصر بازگشت، چرا که آنها ویزای واکسن می دهند و ما چنین ویزایی را حتا به افرادی که دو دوز واکسن خود را زده اند، نمی دهیم.

شرایط توریستی داخلی بحرانی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان یزد درخصوص شرایط توریستی داخلی هم گفت: توریستی داخلی برای استانی مانند یزد که در زمان کم مسافر قراردارد، بسیار بحرانی شد، چرا که در سالهای قبل در این زمان شاهد حضور بک بکرها بودیم و حتی مسافران خارجی هم سفر می کردند اما اکنون تنها توریستان ما در حد افرادی است که برای انجام ماموریت سفر می نمایند. در این میان تعدادی از کمپ های کویری در شهرهای مختلف یزد بدلیل نبود پول به حال خود رها شده و مورد دستبرد نهاده شد.

بازسازی بناها

فاطمی با اشاره به آنکه درحال حاضر پروژه های بازسازیی درحال انجام است، گفت: بازسازی واندود بیشتر پشت بام های بازار و میدان امیرچخماق اجرا شده بعلاوه نارین قلعه و حصار تاریخی در دست بازسازی است و بخش هایی از نارین قلعه و حصار تاریخی که ریخته بود، بازسازی شد. حصارها و دروازه های شهرهای اردکان، میبد و یزد با یاری شهرداری به منظور خواناسازی شهرها در دست اجراست.

او ادامه داد: عمده تخریب هایی که در بافت های تاریخی یزد شاهد هستیم بدلیل عدم رسیدگی به پشت بام هاست. در بعضی از موارد شاهد تلمبار شدن حدود 60 سانتیمتر خاک بر روی پشت بام ها هستیم، چرا که سالهاست بدون در نظر گرفتن موارد بازسازیی، کاهگل روی کاهگل انجام و سبب سنگین شدن بام ها می گردد. این امر احتمال ریزش را افزایش می دهد. چنانکه می توان گفت شرایط باغ دولت آباد خیلی بد بود، اما بازسازی انجام شد.

منبع: همگردی
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1763

به "درحال از دست دادن بازارهای هدف اروپا هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درحال از دست دادن بازارهای هدف اروپا هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید