قابلیت ثبت جهانی 100 پل تاریخی لرستان

به گزارش مجله سفر به کانادا، مهرداد ویسکرمی، نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیرو این که سال 96،97 و 98 باید حدود 62 میلیارد به سپاه پرداخت می شد که پادگان را تخلیه و قلعه فلک الافلاک آزاد و رهاسازی شود اوایل کار چون با اوراق پرداخت شده و با تاخیر همراه بوده متاسفانه جهش های تورمی باعث شده که کار پیش نرود و طبق نظرهای کارشناسان وزارت دفاع و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری حدود 200 میلیارد برآورد شده که هزینه می خواهد.

قابلیت ثبت جهانی 100 پل تاریخی لرستان

وی شرح داد: در این راستا دیداری با مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان صورت گرفت و از سال 96 تا به امروز اقدامات خوبی در استان اجرا شده است.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس گفت: امیدواریم با کمک همدیگر اعتبار تخصیص پیدا کند و امکانی برای ساخت پادگان سپاه فراهم و قلعه فلک الافلاک آزادسازی شود.

ویسکرمی افزود: کارهای خوبی در قلعه فلک الافلاک اجرا شده که از جمله آن می توان به بازسازی باشگاه افسران اشاره کرد.

وی بیان نمود: حدود 5000 اثر تاریخی ثبت شده داریم که 2500 تا از آنها در حد آثار ملی است و صدها و هزاران اثر وجود دارد که می تواند ثبت جهانی شود.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس بیان نمود: 100 پل تاریخی در استان قابلیت ثبت جهانی را دارد و باید این کار پیگیری شود که به عنوان اثر جهانی ثبت شوند.

ویسکرمی با اشاره به نقشه گردشگری در لرستان، افزود: به یک نقشه جامع در استان نیاز است که میراث فرهنگی این نقشه را آماده نکرده که امیدواریم با تاکیدی که شد نقشه دراز مدت میراث فرهنگی و گردشگری استان آماده شود.

وی اظهار کرد: ظرفیت بسیار زیادی در استان در زمینه صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری وجود دارد و می تواند منابع عظیم و اشتغالزایی در سطح استان باشد چیزی که ما از آن غافل بوده ایم.

ایسنا نوشت، نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شرح داد: تا زمانی که قلعه آزاد شود ثبت پل های تاریخی را پیگیری خواهیم کرد.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1487

به "قابلیت ثبت جهانی 100 پل تاریخی لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت ثبت جهانی 100 پل تاریخی لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید