مدرسه باید کانون تحولات محله باشد

به گزارش مجله سفر به کانادا، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ارتباط بین خانه و مدرسه یک موضوع راهبردی و ضرورتی اجتناب ناپذیر است، گفت: نیازمند نگاه متفاوت و مشخص اهداف مناسب در موضوع همکاری اولیا و مربیان هستیم.

مدرسه باید کانون تحولات محله باشد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، محسن حاجی میرزایی در نشست مشترک مدیران کل آموزش و پرورش و رؤسای انجمن های اولیا و مربیان استان هاکه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، با اشاره به اینکه انجمن اولیا و مربیان همه آموزش و پرورش است، اظهار کرد: انجمن اولیا و مربیان رسالت و مأموریت بسیار عظیم و خطیری دارد. شأن و صندلی انجمن بسیار بیشتر از آن چیزی است که در ساختار آموزش و پرورش دیده شده است و برای بازگشت انجمن به شأن و صندلی مناسب در ساختار آموزش و پرورش یاری خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از پیچیده ترین کارها، فعالیت هایی است که اجزای آن بین بخش های مختلف است، گفت: در چنین شرایطی اگر بخش هایی مأموریت خود را کنار بگذارند یا متعارض بخش دیگری شوند فعالیت آن بخش کند شده یا در جهت منفی و معکوس خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: موضوع تعلیم و تربیت در بین خانواده و آموزش و پرورش تقسیم شده است و این دو نهاد باید با یکدیگر هم راستا باشند و اگر این اتفاق نیفتد، دانش آموزان دچار سردرگمی خواهند شد. به همین دلیل موضوع ارتباط بین خانه و مدرسه یک موضوع استراتژیک و یک ضرورت غیرقابل اغماض است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کرونا بستر همکاری بین خانواده و مدرسه آماده تر شده است، اظهار کرد: کرونا فرصت خوبی فراهم نموده است تا به همکاری بین خانه و مدرسه بیشتر فکر کنیم، بنابراین احتیاجمند نگاه متفاوت به این موضوع و مشخص اهداف مناسب هستیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه مجموعه ای پیروز است که طرح های مستمر و با لایه های متعدد اجرایی همراه باشد، اضافه نمود: باید دانش و تجربه داخلی و بین المللی را آنالیز کرد تا با بهره گیری از آن بتوانیم مشارکت خانواده ها را در مدیریت و فعالیت های اجرایی مدرسه بیشتر کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از شاخص های ارزیابی مدارس می تواند به این موضوع اختصاص یابد که چقدر خانواده ها وقتشان را به مدرسه اختصاص می دهند، اظهار کرد: مدرسه باید کانون تحولات محله باشد و پیوندهای عمیق با آن برقرار کند تا به کانون تحولات و تصمیم گیری ها و به قطب فعالیت های فرهنگی، هنری و تربیتی محله تبدیل گردد.

وی توضیح داد: انجمن اولیا و مربیان مجال بسیار زیادی برای یادگیری، خلاقیت، پیشرفت و ارتقا دارد و ظرفیت های فراوانی برای استفاده از فرصت هایی که در اختیار می گذارد، دارد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان می تواند خانواده ها را با مفاهیم تربیتی به طور عمیق آشنا کند، اظهار کرد: در موضوع آموزش خانواده ها می توان از ظرفیت های شبکه شاد برای آموزش خانواده ها استفاده کرد تا مفاهیم تربیتی مورد احتیاج خانواده ها در خصوص آموزش و تربیت فرزندانشان به طور عمیق به آنها آموزش داده گردد.

وی اضافه نمود: چنانچه این آموزش ها دربسته بندی خوب با زمان بندی مناسب و محتوای مورداحتیاج خانواده ها ارائه گردد با استقبال زیادی از طرف خانواده ها روبرو خواهد شد و یاری زیادی به آموزش وپرورش، خانواده ها و جامعه خواهد نمود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت وجود مراکز مشاوره در انجمن اولیا و مربیان گفت: از مراکز مشاوره انتظار ارائه گزارش های تحلیلی داریم چراکه این مراکز می توانند با توجه به آمارهای مراجعان خود بگویند چه موضوعاتی در سطح جامعه و بین خانواده ها در حال اتفاق است و چه موضوعاتی و در چه شرایط و زمانی خانواده ها و یا دانش آموزان را دچار بحران های روحی و روانی می نماید و احتیاجمندی های خبرنگارانن را به مراکز مشاوره به وجود می آورد.

وی گفت: همه فرصت هایی که در اختیار ما قرار می گیرد گذرا است، بنابراین باید از فرصت به وجود آمده برای توسعه و پیشرفت جامعه به خوبی استفاده کنیم.

4148

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1260

به "مدرسه باید کانون تحولات محله باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرسه باید کانون تحولات محله باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید