توسعه همکاری های علمی ایران و چین به نفع هر دو کشور است

به گزارش مجله سفر به کانادا، خبرنگاران: سرپرست وزارت علوم در دیدار رئیس کنفرانس عمومی یونسکو و معاون وزارت آموزش جمهوری خلق چین بر گسترش همکاری های علمی بین دو کشور تاکید نمود.

توسعه همکاری های علمی ایران و چین به نفع هر دو کشور است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار هائو پینگ رئیس کنفرانس عمومی یونسکو و معاون وزارت آموزش جمهوری خلق چین بر گسترش همکاری های علمی بین دو کشور تاکید نمود.

در این دیدار که روسا دانشگاه های شهید بهشتی، اصفهان و نمایندگان روسای دانشگاه های تهران و علامه طباطبایی حضور داشتند نجفی ضمن اشاره به روابط ایران و چین در سال های بعد از انقلاب در زمینه های سیاسی، مالی و فرهنگی اظهار امیدواری کرد که این سفر زمینه های همکاری با جمهوری خلق چین را به حوزه آموزش عالی نیز تعمیم دهد و عمق روابط را بیشتر کند.

سرپرست وزارت علوم به آمار آموزش عالی کشور اشاره نمود و اضافه کرد: در حوزه آموزش عالی، ایران در وضعیت خوبی قرار گرفته است و مسلما توسعه همکاری ها با چین به نفع هر دو کشور خواهد بود.

معاون وزارت آموزش چین نیز ضمن اظهار خوشحالی از سفر به ایران تمایل خود را به افزایش تعاملات علمی با ایران بیان کرد و گفت: ما از طرف وزارت آموزش چین تمایل داریم همکاری های علمی خود را به پیش ببریم. امضای تفاهم نامه های تبادل استاد و دانشجو، ایجاد کرسی ایران شناسی در چین و چین شناسی در ایران از جمله راهکارهای این همکاری هاست.

طهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی نیز در این جلسه طی سخنانی از محروم شدن جهان از علم فراوری شده در ایران انتقاد کرد و گفت: در سال های گذشته دسترسی ما را به مقالات علمی محدود کردند و در دو سال اخیر از چاپ مقالات علمی ایران جلوگیری می نمایند و به این ترتیب به نظر می رسد به گونه ای در حال محروم کردن جهان از علم فراوری شده در ایران هستند.

طالبی رئیس دانشگاه اصفهان هم آمادگی خود را برای همکاری با وزارت آموزش چین بیان کرد.

رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دو سال است که زبان چینی در دانشگاه علامه طباطبایی دایر شده و در دوره نخست 30 دانشجو مشغول تحصیل در این رشته هستند.

وی اظهار امیدواری کرد که با حل شدن مشکل استاد زبان چینی، این رشته نیز مثل زبان های انگلیسی و فرانسه در دانشگاه علامه طباطبایی به خوبی ارائه گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 618

به "توسعه همکاری های علمی ایران و چین به نفع هر دو کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه همکاری های علمی ایران و چین به نفع هر دو کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید