روز جهانی محیط زیست ، کشورهای میزبان روز جهانی محیط زیست از سال 2010 تا کنون

به گزارش مجله سفر به کانادا، در تقویم کل جهان، 5 ژوئن به عنوان روز جهانی محیط زیست ثبت شده است. هر ساله 5 ژوئن برای تشویق آگاهی و حفاظت از محیط زیست در سرتاسر جهان جشن برگزار میشود.

روز جهانی محیط زیست ، کشورهای میزبان روز جهانی محیط زیست از سال 2010 تا کنون

به گفته سازمان ملل، این جشن فرصتی است تا زمینه را برای عقاید روشنگرانه به وسیله مردم و مسئولان، جهت ارتقاء حفاظت از محیط زیست، توسعه دهد.

روز دنیای هنرمندان را چه کسی ایجاد کرد؟

تاریخچه روز دنیای محیط زیست

در سال 1972، سازمان ملل متحد یک کنفرانس در خصوص محیط زیست بشر در استکهلم برگزار کرد. وی در این کنفرانس 5ژوئن را روز دنیای محیط زیست گفت.

دو سال بعد یعنی در سال 1974 اولین جشن روز دنیای محیط زیست(WED) با موضوع فقط یک زمین برگزار گردید. از سال 1974 به بعد هر ساله روز دنیای محیط زیست در تمام ملت ها برگزار میگردد.

در سال 1987 ایده ای مبتنی بر اینکه این فعالیت به صورت چرخشی در تمامی کشورها اجرا گردد مطرح شد. به گونه ای که کشورهایی که برای اجرای این فعالیت آماده بودند، برای میزبانی منتخب میشدند.

روز دنیای گردشگری-27/ سپتامبر/2020

کشورهای میزبان جشن روز محیط زیست از سال 2010 تا به امروز

در سال 2010 جشن روز محیط زیست با شعار یک سیاره یکی از آینده ها در کشور رواندا برگزار گردید.

در سال 2011 این جشن با شعار طبیعت در خدمت شماست در کشور هند برگزار گردید.

در سال 2012 کشور میزبان، کشور برزیل بود. این کشور مراسم جشن محیط زیست را با موضوع اقتصاد سبز برگزار کرد.

در سال 2013 روز دنیای محیط زیست با شعار، فکر کن، بخور، پس انداز کن، برگزار گردید. در این سال سازمان ملل متحد به ما یادآوری کرد که ما بیشتر موادغذایی خود را از طبیعت به دست می آوریم، بنابراین اگر در حفظ طبیعت نکوشیم باعث می گردد تمام محصولات زراعی از بین بروند و این یعنی نزدیک به 1.3 میلیارد تن غذا به ارزش 1000 میلیارد دلار هدر می رود.

و در کل سبب می گردد که افراد بسیار زیادی در دنیا از گرسنگی رنج ببرند.

سال 2014 به دریا با شعار صدای خود را بالا ببر نه سطح دریا را اختصاص داده شد. این شعار یعنی اینکه مطلعی خود را باید در خصوص مشکلاتی که کشورهای جزیره به علت افزایش سطح دریا دارند، بالا ببریم.

روز دنیای کوروش کبیر

کشورهای میزبان از سال 2015

سال 2015 کشوری که میزبانی روز دنیای محیط زیست را برعهده گرفت، کشور میلان در ایتالیا بود. این کشور برای روز دنیای محیط زیست شعار، هفت میلیارد نفر، یک سیاره با مراقبت مصرف کنید را در نظر گرفت.

در آن سال این شعار به عنوان برترین موضوع برای حفظ محیط زیست انتخاب شد و از همه مهمتر محبوب ترین موضوع در بیش از 20 کشور در توییتر بود.

در سال 2016 جشن با موضوع تحمل صفر برای تجارت غیرقانونی حیات وحش به میزبانی آنگولا برگزار گردید.

سال 2017 جشن محیط زیست با عنواناتصال مردم با طبیعت در کانادا برگزار گردید. این عنوان به این علت موضوع سال 2017 بود، که به ما یادآوری کند که نقش ما در حفاظت از محیط زیست بسیار مهم است واگر همه ما دست به دست هم ندهیم تا از محیط زیست خود، حفاظت کنیم، طولی نمیکشد که این کره خاکی بدون محیط زیست باقی بماند.

سال 2018، کشور هند با موضوع ضرب و شتم آلودگی پلاستیک جشن را برگزار کرد. در کشور چین آلودگی هوا بسیار زیاد است و این کشور از این مشکل به شدت رنج می برد برای همین در سال 2019 با شعار آلودگی هوا را کنار بزنید. میزبانی جشن روز محیط زیست را برعهده گرفت.

میزبانی روز دنیای محیط زیست در سال 2020 کدام کشور بود؟

در سال 2020 کشوری که برای برگزاری جشن روز دنیای محیط زیست منتخب شده بود کشور کلمبیا بود. گفتنی است که کشور آلمان در برگزاری این جشن به کشور کلمبیا یاری کرد. در نتیجه این جشن با همکاری آلمان به برترین صورت و با برنامه های رسمی و بسیار زیبایی برگزار گردید.

در این مقاله سعی کردیم شما را با روز دنیای محیط زیست آشنا کنیم. بیاید دست به دست هم دهیم و از این محیط زیست کره خاکیمان حفاظت کنیم تا از بین نرود.

بدانیم و مطلع باشیم که محیط زیست هیچ کس برای از بین بردن نیست، مسئولیت حفاظت از محیط زیست بر عهده همه ماست. پس با هم برای همواره عهد و پیمان ببندیم تا از محیط زیست این کره خاکی مانند جان حفاظت کنیم.

منبع: ژیوار
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2083

به "روز جهانی محیط زیست ، کشورهای میزبان روز جهانی محیط زیست از سال 2010 تا کنون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز جهانی محیط زیست ، کشورهای میزبان روز جهانی محیط زیست از سال 2010 تا کنون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید