دولت یونان مانع عضویت مقدونیه در اتحادیه اروپاست

به گزارش مجله سفر به کانادا، خبرنگاران: نخست وزیر مقدونیه با انتقاد شدید از دولت یونان، نخست وزیر این کشور را ملی گرا و عامل مسائل خوانده و یونان را مانع نزدیکی کشورش به اتحادیه اروپا دانست.

دولت یونان مانع عضویت مقدونیه در اتحادیه اروپاست

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیکولا گرووسکی، نخست وزیر مقدونیه در مصاحبه با روزنامه اتریشی دی پرسه شدیدا به همتای یونانی خود آنتونیس ساماراس انتقاد نموده و در پاسخ به این پرسش که شما چه موقع انتظار آغاز مذاکرات عضویت مقدونیه در اتحادیه اروپا را دارید گفت: این یکی از سخت ترین سوالاتی است که می شد از من پرسید. ما با این حقیقت روبرو هستیم که از حدود یک سال و نیم پیش هیچ مصاحبهی مستقیمی در این باره وجود نداشته است و البته به خاطر اینکه طرف مقابل نمی خواهد درباره یک راهکار برای مسئله مورد مناقشه(اختلاف بین یونان و مقدونیه بر سر نام کشور ما) صحبت کند.

وی اضافه کرد: وضعیت با ورود دولت جدید یونان در اواسط سال 2012 به شکل ملموسی بدتر شده است. احساس من این است که طرف مقابل(یونان) هیچ توافقی در این زمینه را نمی خواهد.

نخست وزیر مقدونیه در ادامه گفت که ما در مسئله عضویت کشورمان در اتحادیه اروپا و ناتو ثابت قدم هستیم. اما یونان در این زمینه بسیار مهارت دارد که این تصور را ایجاد کند که ما ملی گرایانی خیره سر هستیم که خودمان مسئول توقف روند عضویت کشورمان در این اتحادیه هستیم.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه با تاکید بر اینکه شورای اروپایی هم در این راستا(عضویت مقدونیه در اتحادیه اروپا)حرکتی نمی کند، همچنین با توجه به اینکه یونان در آُستانه عهده داری ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا است گفت: من فکر نمی کنم که ریاست دوره ای این کشور بر اروپا هیچ مزیتی داشته باشد. من امیدوارم که دیگر اعضا مسائل را برای یونان روشن نمایند.

وی اضافه کرد: مسئله احترام به قوانین بین المللی مطرح است، یونان در سال 2008 از عضویت ما در ناتو جلوگیری کرد، این در حالی است که دادگاه بین المللی لاهه در سال 2011 حق را به ما داده است.

وی در ادامه نخست وزیر یونان را ایجاد نماینده مسائل دانست و گفت: ساماراس مبنای کار خود را بر اساس شعارهای ملی گرایانه و اختلافات با مقدونیه ساخته است.

نخست وزیر مقدونیه در بخش دیگری از این مصاحبه توضیح داد که با توجه به مواضع آنتونیس ساماراس من نمی توانم تصور کنم که آتن برای مصاحبه آماده باشد. بحران اقتصادی این کشور شرایط را پیچیده تر نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 342

به "دولت یونان مانع عضویت مقدونیه در اتحادیه اروپاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت یونان مانع عضویت مقدونیه در اتحادیه اروپاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید