ایتالیا طرح احداث خط لوله گاز ترانس آدریاتیک را به پیش می برد

به گزارش مجله سفر به کانادا، سرجو ماتارلا رئیس جمهوری ایتالیا در سفر اخیر خود به آذربایجان اظهار داشت که ایتالیا پروژه احداث خط لوله انتقال گاز ترانس آدریاتیک را پیش خواهد برد و این پروژه در صدر فهرست موضوعات مورد بحث در هفته آینده میان جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید خواهد بود و نخست وزیر ایتالیا در این خصوص به دولت آمریکا که خواهان کاهش وابستگی اروپا به گاز روسیه می باشد، تضمین های لازم را خواهد داد.

ایتالیا طرح احداث خط لوله گاز ترانس آدریاتیک را به پیش می برد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش تجارت نیوز، این در حالی که گروه های حامی محیط زیست در استان جنوبی پولیا با تحقق طرح احداث خط لوله گاز ترانس آدریاتیک که قرار است به وسیله کشورهای یونان و آلبانی به ایتالیا رسیده و گاز طبیعی را از دریای خزر به اروپا انتقال دهد، مخالفت نموده اند.

‘میکله امیلیانو استاندار پولیا نیز که بارها این پروژه را مورد انتقاد قرار داده، اخیرا از الساندرو باتیستا از شخصیت های برجسته جنبش پنج ستاره خواسته است تا او را در جابجایی محل پایانی پروژه از اطراف شهرستان لچه به شمال شهرک ملندونیو در همین استان کمک کند.

این روزنامه نوشت: هفته گذشته آذری ها نیز که از تأخیر ایتالیا در پیشبرد کارهای مربوط به احداث خط لوله مذکور چندان راضی نیستند، در جریان سفر ‘ماتارلا در این خصوص صراحت به خرج داده و از زبان ‘الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان به سبک محترمانه عنوان کردند: اگر قصد پیشبرد عملیات احداث پروژه را ندارید، فقط کافیست آن را اعلام کنید. ما مسیرهای جایگزین متعددی در اختیار داریم. اتریش و سایر کشورها بسیار راضی خواهند شد.

کوریره دلاسرا اضافه کرد: در مجموع باید گفت آذری ها مساله تاخیر ایتالیا در پیشبرد کارهای احداث، عدم قطعیت های قضایی و سیاسی و حتی موضوع پرداخت غرامت (بالغ بر 30 الی 40 میلیارد یورو بنا بر تخمین شرکت نفت و گاز سوکار آذربایجان و حدود 20 میلیارد یورو بنا بر ارزیابی وزرات توسعه مالی ایتالیا) بابت خروج از پروژه ای که در سال 2013 از سوی ‘انریکو لتا نخست وزیر وقت ایتالیا نیز به امضا رسیده بود را مطرح و برجسته ساخته اند. این در حالیست که هدف دولت جدید ایتالیا تکمیل این پروژه همراه با دادن ضمانت های مربوطه در زمینه زیست محیطی می باشد.

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 588

به "ایتالیا طرح احداث خط لوله گاز ترانس آدریاتیک را به پیش می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا طرح احداث خط لوله گاز ترانس آدریاتیک را به پیش می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید