خبرنگاران پای هر جایگاه شورای روستایی خراسان شمالی 6.7 داوطلب نشسته است

به گزارش مجله سفر به کانادا، بجنورد- خبرنگاران- رییس ستاد انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری استان خراسان شمالی گفت: برای هر جایگاه نمایندگی مردم در شوراهای اسلامی روستاییو عشایری این استان 6.7 داوطلب ثبت نام کردند.

خبرنگاران پای هر جایگاه شورای روستایی خراسان شمالی 6.7 داوطلب نشسته است

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، احمد برادران در نشست ستاد انتخابات استان گفت: داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستایی در هر 747 روستای واجد شرایط بالای 20 خانوار جمعیت به حد نصاب رسید و انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستایی و عشایری در این مناطق در 28 خردادماه 1400 برگزار خواهد شد.

وی افزود : استان خراسان شمالی در استقبال داوطلبان در ثبت نام برای کسب کرسی نمایندگی شوراهای اسلامی این مناطق رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داد.

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استان خراسان شمالی اظهارداشت : برای عضویت در شوراهای اسلامی روستایی در این استان پنج هزار و 72 داوطلب ثبت نام کردند.

برادران مشارکت و تجهیز امکانات را از موارد مهم برگزاری انتخابات بیان نمود و افزود: در بحث تامین امکانات هماهنگی های لازم در دست اقدام است و کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات نیز با یاری رسانه ها و صدا و سیما باید با تمام توان برای افزایش مشارکت انتخاباتی کوشش نمایند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان نیز در ادامه این جلسه گفت: از بدو آغاز انتخابات با دستور وزیر کشور، این کمیته اقداماتی مانند انتشار اخبار، طراحی پوستر، مکاتبه با دستگاه های اجرایی جهت اطلاع رسانی و تعامل با رسانه ها برای ورود به اطلاع رسانی فرآیند انتخابات در دستور کار قرار داده است.

حامد مسعودی فر افزود: سال جاری نیز این کمیته با تمام توان و با هم افزایی و مشارکت رسانه ها وظیفه خطیر اطلاع رسانی را بر عهده دارد و در این کار از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

استان خراسان شمالی طبق آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن یکهزار و 299 و روستا دارد که انتخابات شوراهای اسلامی در 747 روستای بالای 20 خانوار جمعیت برگزار می گردد و هم اکنون حدود 2 هزار و 300 نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در خراسان شمالی هستند که از این تعداد 2 هزار و 250 نفر مرد و 50 نفر زن هستند.

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان 28 خردادماه 1400 در استان خراسان شمالی نیز برگزار می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1643

به "خبرنگاران پای هر جایگاه شورای روستایی خراسان شمالی 6.7 داوطلب نشسته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پای هر جایگاه شورای روستایی خراسان شمالی 6.7 داوطلب نشسته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید