انتخابات در تیمورشرقی برای انتها بن بست سیاسی

به گزارش مجله سفر به کانادا، هزاران تن از ساکنان تیمور شرقی امروز شنبه برای شرکت در انتخابات پارلمانی به پای صندوق های رای رفتند تا بلکه ماه ها بن بست سیاسی در این کشور کوچک جنوب شرق آسیا حل و فصل گردد.

انتخابات در تیمورشرقی برای انتها بن بست سیاسی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، کمپین انتخاباتی این ماه در حالی با خشونت های پراکنده همراه بود که تیمور شرقی در سال های اخیر کشوری عمدتا آرام و صلح طلب بوده است. دلیل ناآرامی ها در این کشور عمدتا بی ثباتی سیاسی است که پس از استقلال از اندونزی در سال 2002 ایجاد شد.

انتخابات پارلمانی سال 2017 هیچ برنده مشخصی نداشت و حزب فرتیلین (Fretilin) متعلق به ماری آلکاتیری نخست وزیر تیمور شرقی تنها 0.2 درصد رای بیش از حزب کنگره ملی برای بازسازی تیموری ها متعلق به ژانانا گوژماو که سابقا رئیس جمهوری و نخست وزیر تیمور شرقی بوده است، به دست آورد.

رئیس جمهوری تیمور شرقی اوایل سال جاری پرلمان را منحل نموده و خواهان برگزاری انتخابات پارلمانی تازه شد که پنجمین انتخابات پارلمانی از زمان استقلال از اندونزی در سال 2002 محسوب می گردد.

حوزه های رای گیری از ساعت هفت صبح به وقت محلی باز شده است و رئیس جمهوری تیمور شرقی با انداختن رای در صندوق گفت: مایلم بگویم که این انتخابات به معنای خاتمه این بن بست خواهد بود. ما تنها زمانی نتایج را می پذیریم که تخلفی رخ نداده باشد.

این دموکراسی نوپای آسیا با فقر، فساد و توسعه منابع غنی از نفت و گاز روبرو است. بخش انرژی آن حدود 60 درصد فراوری ناخالص ملی را در 2014 تشکیل داد و بیش از 90 درصد درآمد دولت بود.

نامزدهای انتخابات امروز برای توسعه آموزش و بهداشت و ارتقای کشاورزی و بخش های گردشگری وعده داده اند. حوزه های رای گیری عصر امروز بسته خواهد شد و انتظار می رود نتایج غیررسمی اواخر امروز منتشر گردد. نتایج رسمی نیز طی روزهای آینده اعلام می گردد. بیش از 700 هزار تن واجد شرایط رای دادن هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 758

به "انتخابات در تیمورشرقی برای انتها بن بست سیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات در تیمورشرقی برای انتها بن بست سیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید