جدیدترین عکس مهناز افشار و مهتاب کرامتی در مراسم کتابخوانی

به گزارش مجله سفر به کانادا، جدیدترین عکس مهناز افشار و مهتاب کرامتی در مراسم کتابخوانی. مراسم کتابخوانی با حضور هنرمندان دیگری همچون حامد بهداد، خشایار اعتمادی و... برگزار گردید.

جدیدترین عکس مهناز افشار و مهتاب کرامتی در مراسم کتابخوانی

احمد مسجدجامعی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد و عضو شورای شهر تهران طی فراخوانی از هنرمندان و مردم دعوت نمود تا در آخرین روز از هفته کتاب به کتاب فروشی ها رفته و کتاب بخرند. پیرو این فراخوان و دعوت احمد مسجدجامعی، لیلی گلستان، مهتاب کرامتی، هوشنگ کامکار، پوریا عالمی، کریستف رضاعی، حامد بهداد، مهناز افشار، گلی امامی، ابراهیم حقیقی، خشایار اعتمادی، مرتضی کاظمی، مریم زندی و علیرضا سمیع آذر از چهره های شاخصی هستند که پنج شنبه 28 آبان ماه مهمان شهرکتاب بودند.

در متن این فراخوان آمده است:

راه رونق صنعت نشر یا از قفسه کتابخانه ها می گذرد یا از قفسه کتابفروشی ها. امروز دریافته ایم که اهمیت کتابفروشی اگر از نشر بیشتر نباشد، کمتر نیست. برای اصلاح شرایط کتاب و برای تبلیغ و ترویج کتاب باید کوشش کنیم مراجعه به کتابفروشی ها افزایش یابد. مراجعه به کتابفروشی ها حتی اگر منجر به خرید کتاب نشود، یک فعالیت متعالی و ارزشمند است. امروزه تحقیقات بین المللی نشان داده است که بچه هایی که در معرض کتاب قرار می گیرند، به صرف در معرض کتاب قرار دریافت در کسب علم و دانش از دیگران پیروز ترند. با این همه متاسفانه ما با پدیده تعطیلی کتابفروشی ها رو به رو هستیم. اگر کتابفروشی ها کم رونق شود همه زیان می بینیم. کل کشور زیان می بیند. آینده ما در گرو رونق امروز کتابفروشی هاست. باید همه یاری کنیم که رونق به کتابفروشی ها بر شود.

سال گذشته در آخرین پنج شنبه هفته کتاب همراه با گروهی از اهل علم و دانش و بزرگان دینی و فرهنگی کشور از مردم دعوت کردیم به کتابفروشی ها بروند و خرید نمایند. بسیاری از مردم و نخبگان به این دعوت پاسخ دادند. در تهران و بعضی دیگر از شهرهای کشور مانند قم، شیراز و.... بعضی از نخبگان و مقامات نیز به این دعوت پاسخ دادند. این حرکت یک حرکت نمادین بود. با یک حرکت نمادین نمی شود انتظار داشت که مشکل ساختاری و ریشه ای حل شود، اما یاری می نماید که این موضوع برای همه اهمیت پیدا کند.

مسجد جامعی در این فراخوان ضمن دعوت مردم و اهالی فرهنگ و هنر برای رفتن به کتابفروشی ها و خرید کتاب می گوید: سال جاری هم به پیشنهاد بعضی از عزیزان این دعوت را تکرار می کنیم. و از همه کسانی که نزد مردم احترام دارند و می خواهیم که به این حرکت بپیوندند و با هر وسیله ای که در اختیار دارند، از مردم برای رفتن به کتابفروشی دعوت نمایند، دعوت عام برای رفتن به کتابفروشی ها در همه روزهای سال و دعوت اختصاصی برای روز پنج شنبه 30 آبان آخرین روز هفته کتاب از مردم دعوت می کنیم در این روز به کتابفروشی های شهر هایمان سر بزنیم و کتاب بخریم و از آنان به خاطر اشتغال به این شغل شریف قدردانی کنیم و برای آینده کشورمان کاری کنیم که این شغل رونق بگیرد.

در پایان این فراخوان آمده است: دوستانی از مطبوعات و رسانه ها اعلام امادگی نموده اند که برنامه های کتابفروشی ها را به طور مرتب اطلاع رسانی نمایند. اعلام آمادگی نموده اند که فراخوان اهل قلم و علما و بزرگان فرهنگ و هنر را منعکس نمایند. امیدوارم که این حرکت های نمادین توجه همه را به اهمیت کتاب و کتابخوانی جلب کند و یاری کند که بار دیگر رونق به کتابفروشی های ایران بازشود.

منبع: setare.com
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 933

به "جدیدترین عکس مهناز افشار و مهتاب کرامتی در مراسم کتابخوانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین عکس مهناز افشار و مهتاب کرامتی در مراسم کتابخوانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید