تلاش گروهی از نمایندگان کنگره برای قطع حمایت آمریکا از ائتلاف متجاوز به یمن

به گزارش مجله سفر به کانادا، گروهی از اعضای کنگره آمریکا قصد دارند بار دیگر برای وادار کردن دولت کشورشان به قطع حمایت از ائتلاف عربستان سعودی برای حمله به یمن تلاش کنند.

تلاش گروهی از نمایندگان کنگره برای قطع حمایت آمریکا از ائتلاف متجاوز به یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گروهی از اعضای کنگره آمریکا در تلاش هستند تلاش های سال گذشته خود برای قطع حمایت دولت این کشور از ائتلاف متجاوز به یمن را از سر بگیرند.

آدام اسمیث، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفته اعضای حزب دموکرات در تلاش هستند طرحی را که خواستار قطع حمایت دولت آمریکا از ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی است را به لایحه بودجه دفاعی این کشور الحاق کرده و به تصویب برسانند.

او با اشاره به ناکام ماندن تلاش قبلی قانونگذاران آمریکایی برای رسیدن به این هدف گفت: بار قبل، این طرح از حمایت فراحزبی برخوردار بود، اما میزان حمایت ها به اندازه ای نبود که بتوانیم از پس مخالفت های جیمز اینهاف (رئیس کمیته نیروهای مسلح در مجلس سنا) و دیگران در سنا و کاخ سفید بربیاییم.

با آنکه دموکرات ها سری پیش نتوانستند به حمایت آمریکا از جنگ یمن پایان دهند، اسمیث گفت که افزایش فشار همکاران او روی ائتلاف باعث شد امارات متحده عربی خودش را از جنگ خارج کند.

یمن از سال 1394 هدف حمله نظامی عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی متحد ریاض در قالب ائتلاف عربی است که از حمایت سیاسی، تسلیحاتی و لجستیک آمریکا، انلگیس و فرانسه برخوردار است.

این حملات به نابودی زیرساخت های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 942

به "تلاش گروهی از نمایندگان کنگره برای قطع حمایت آمریکا از ائتلاف متجاوز به یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش گروهی از نمایندگان کنگره برای قطع حمایت آمریکا از ائتلاف متجاوز به یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید