تغییرات در دستگاه اطلاعاتی سوال برانگیز است

به گزارش مجله سفر به کانادا، به گزارش خبرنگاران به نقل از الفرات نیوز، کریم الکرعاوی تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی عراق به اقدام مصطفی الکاظمی در برکناری یکی از شخصیت های برجسته اطلاعاتی واکنش نشان داد.

تغییرات در دستگاه اطلاعاتی سوال برانگیز است

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: ابو علی البصری از مؤسسان و فرماندهان نیروهای ویژه اطلاعاتی در عراق است و برکناری او بسیار عجیب و سؤال برانگیز است. این غیرمنطقی است تمام تلاش های این مَرد در طول سال های گذشته نادیده گرفته شود.

این تحلیلگر عراقی افزود: انفجارهای بغداد حاصل یک ناکامی اطلاعاتی بود که البصری هیچ نقشی در آن نداشت. او که از عالم غیب خبر ندارد تا از همه چیز آگاه شود. بزرگترین دستگاه های اطلاعاتی هم ناکامی هایی داشته اند؛ چه برسد به کشوری مانند عراق که دشمنان هم در تصمیم گیری های آن نقش آفرینی می کنند.

گفتنی است، پس از حملات انتحاری پنجشنبه گذشته عراق که بر اثر آن، شمار زیادی در میدان الطیران در بغداد پایتخت این کشور کشته و زخمی شدند، تصمیماتی از سوی مصطفی الکاظمی اتخاذ شد و شماری از فرماندهان امنیتی برکنار شدند.

بنابراین، مصطفی الکاظمی تغییرات گسترده ای را در دستگاه های امنیتی عراق ایجاد کرد. تغییرات الکاظمی پس از نشست فوق العاده با فرماندهان امنیتی نظامی در مقر عملیات بغداد اعلام شد و نقدها گسترده ای را به دنبال داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1477

به "تغییرات در دستگاه اطلاعاتی سوال برانگیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات در دستگاه اطلاعاتی سوال برانگیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید