بیوگرافی شکیرا خواننده زن کلمبیایی

به گزارش مجله سفر به کانادا، شکیرا خواننده زن کلمبیایی و نامزد جرارد پیکه مدافع تیم بارسلونا اسپانیاست. شکیرا در سال 2001 با انتشار آهنگ هر گاه هر زمان به شهرت رسید.

بیوگرافی شکیرا خواننده زن کلمبیایی

شکیرا متولد و بزرگ شده شهر بارانکیلای کلمبیااست. این خواننده جوان بخش عمده شهرت خود را مدیون آهنگ Whenever, Wherever است.

خلاصه

شکیرا ایزابل مبارک ریپلکه با نام شکیرا به شهرت رسید در 2 فوریه سال 1977 در کشور کلمبیا به جهان آمد. اینخواننده پاپ تا به امروز 2 جایزه گرمی (جایزه گرامافون)، 7 جایزه لاتین گرمی، 12جایزه موزیک لاتین بیلبورد و افتخار یک بار نامزدی دریافت جایزه گلدن گلوب را درکارنامه خود به ثبت رسانده است. شکیرا پرفروش ترین خواننده کلمبیایی تاریخ است.فروش آلبومخورشید درمی آید شکیرا در سال 2012 به مرز 10 میلیون رسید.

سال های نخست فعالیت

شکیرا ایزابل مبارک ریپلدر 2 فوریه سال 1977 در شهر بارانکیلای کلمبیا به جهان آمد. شکیرا یک دورگه لبنانی- کلمبیاییاست و به همین خاطر است که این خواننده جوان ترکیبی از هر دو فرهنگ عربی و لاتین را وارد موسیقی خود نموده است. شکیرااولین ترانه خود را در سن 8 سالگی نوشت و اولین قرارداد ضبط ترانه خود را در سن 13سالگی امضا کرد.

پس از شکست دو آلبومنخست، شکیرا تصمیم گرفت برند موسیقی خود را راه اندازی کند. به این ترتیب آلبوم سوم خود را با نام Pies Descalzos یا پاهای برهنه در سال 1996 منتشر کرد که اینآلبوم بیش از 3 میلیون نسخه به فروش رسید. آلبوم پاهای برهنه که به نوعی به سمبلتجاری شکیرا تبدیل شد، ترکیبی از سبک های موسیقی عربی، لاتین و راک بود. او در سال1998، آلبوم دیگری را با نام Dónde están los ladrones? یا دزدها کجا هستند؟ منتشر کرد که اینآلبوم به صدر جدول بیلبورد لاتین راه یافت و در سراسر جهان بیش از 7 میلیون کپی بهفروش رسید. کمی بعد، اولین جایزه گرمی خود را برای بهترین آلبوم پاپ لاتین سالدریافت کرد. بعد از این دو آلبوم پیروز، شکیرا تک خبرنگاران موسیقی لاتین شد و محبوبیتیجهانی پیدا کرد.

شکیرا خبرنگاران بین المللی

با وجود کسب پیروزیت هایپی درپی و به شهرت رسیدن در بازار موسیقی اسپانیولی، شکیرای جوان همچنان نتوانستهبود پیروزیت چشم گیری در جدول فروش موسیقی پاپ آمریکا به دست آورد. او برای رسیدن بههدف های بزرگ تر، در سال 1997 و در سن 20 سالگی به همراه خانواده به میامی،فلوریدا مهاجرت نمود و شروع به خودآموزی ترانه نویسی به زبان انگلیسی نمود.

در سال 2001 نخستین آلبومانگلیسی زبان خود را با نام Laundry Service منتشر کرد که این آلبوم مقدمه رسیدن او بهپیروزیت های جهانی شد. آلبوم Laundry Service در هفته نخست فروش به رکورد 200 هزار نسخه رسید و مقام سومجدول فروش را از آن خود کرد. پرطرفدارترین و مشهورترین ترانه این آلبوم Whenever,Whereverنام دارد.

در سال های بعدی شکیرا باانتشار آلبوم های پیروز دیگری از جمله She Wolf یا ماده گرگ و همچنین برگزاری کنسرت های مختلف که بسیاری ازآن ها به نفع خیریه انجام می شد محبوبیت بیشتری پیدا کرد تا جایی که ترانه Waka Waka از آلبوم Sale El Sol یا خورشید در می آید به عنوان ترانه اصلی در جام جهانی فوتبال2010 انتخاب شد. در همین سال فروش آلبومپیروز خورشید درمی آید در آمریکا به مرز 10 میلیون و در سرتاسر جهان بهبیش از 70 میلیون رسید.

شکیرا در سال 2014 آلبومیرا با نام خود منتشر نمود. او در این آلبوم یک ترانه مشترک با خبرنگاران موسیقیکانتری؛ بلیک شلتون اجرا نموده است.

زندگی خصوصی شکیرا

در کنار زندگی هنریپرهیاهو و پیروزیت های بی وقفه، شکیرا در سال 1997 موسسه خیریه ای با نام Pies Descalzos را تاسیس نمود که در آن به بچه ها فقیر کلمبیایی خدمات آموزشیارائه می شود. او همچنین یکی از سفیران حسن نیت یونیسف است و علاوه بر آن، از طرفسازمان بین المللی کار سازمان ملل متحد به پاس فعالیت های بشردوستانه در سال 2010 برگزیدهشده است.

شکیرا از سال 2010 بافوتبالیست اسپانیایی و مدافع محبوب تیم بارسلونا، جرارد پیکه در ارتباطاست. این زوج در سال های 2013 و 2014 صاحب دو فرزند پسر به نام های میلان وساشا شده اند.

پیش از این، شکیرا با پسرنخست وزیر سابق آرژانتین؛ آنتونیو دلا روا در ارتباط بود. دلا روا در آوریلسال 2013 از شکیرا به اتهام نقض قرارداد و نقض وظیفه مشارکتی تجاری به دادگاه شکایتکرد و غرامت 250 میلیون دلاری درخواست کرد.

گروه چهره های مجله خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1352

به "بیوگرافی شکیرا خواننده زن کلمبیایی" امتیاز دهید

2 کاربر به "بیوگرافی شکیرا خواننده زن کلمبیایی" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیوگرافی شکیرا خواننده زن کلمبیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید