اهوازایان: دورکاری فضای عادلانه کار کردن در اختیار معلولان قرار داد

به گزارش مجله سفر به کانادا، دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: قرنطینه و دورکاری گرچه منجر به در خانه ماندن بسیاری از افراد شد، اما با دید مثبت نگر میتوان گفت که با حذف موانع موجود در معماری شهری و پیشنهاد دورکاری، فضای کسب و کار عادلانه تری در اختیار افراد دارای معلولیت حرکتی نهاده شد.

اهوازایان: دورکاری فضای عادلانه کار کردن در اختیار معلولان قرار داد

عبدالرحمن اهوازیان دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، در آستانه روز دنیای افراد دارای معلولیت گفت: از جمعیت بیش از هفت میلیاردی دنیا حدود یک میلیارد معادل تقریبا پانزده درصد، افراد دارای معلولیت میباشند. هر ساله به منظور افزایش آگاهی و توجه سازمان ها، نهاد ها و مردم نسبت به افراد دارای معلولیت، ضمن گرامیداشت سوم دسامبر روز دنیای افراد دارای معلولیت، شعاری انتخاب میشود. شعار سال جاری نیز رهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت به سوی دنیای فراگیر، در دسترس و پایدار پس از کووید-19 میباشد.

اهوازیان در مورد شعار سال جاری اینگونه شرح داد: از بهمن 1398 انسان ها تحت تاثیر تغییرات و چالش های اجتماعی و مالی ناشی از بیماری کووید 19 نهاده شدند. سال جاری بر این نکته تاکید بیشتری شده است که در حالی که به طور روزمره افراد دارای معلولیت با چالش هایی مانند تبعیض اجتماعی، نامناسب بودن معابر شهری و بیکاری روبرو بودند، اما در پی همه گیری کووید این افراد دچار انزوای اجتماعی بیشتر و عدم دسترسی به خدمات درمانی معمول مانند توانبخشی و فیزیوتراپی نیز شده اند. فلذا میبایست به منظور دستیابی به دنیای عادلانه تر به احتیاج های افراد دارای معلولیت توجه بیش از پیشی شود.

اهوازیان در مورد تغییر دید جامعه نسبت به افراد دارای معلولیت در دوره کووید اینگونه شرح داد که: قرنطینه و دورکاری گرچه منجر به در خانه ماندن بسیاری از افراد شد، اما با دید مثبت نگر میتوان گفت که با حذف موانع موجود در معماری شهری و پیشنهاد دورکاری، فضای کسب و کار عادلانه تری در اختیار افراد دارای معلولیت حرکتی نهاده شد. این افراد ثابت کردند که نقص در بخشی از توان فیزیکی منجر به محدودیت نخواهد شد و در صورت بهسازی محیط شهری قادر به عملکرد مستقلانه همانند سایرین میباشند.

وی در خاتمه در مورد پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی اضافه نمود: بخشی از خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی تحت پوشش بیمه ای قرار دارند، اما با توجه به دید مثبت سازمان ها منجمله بهزیستی و بیمه سلامت میتوان یاری های بیشتری به این افراد نمود. اخیرا نیز بیمه سلامت با همکاری انجمن های علمی فیزیوتراپی، طب فیزیکی و توانبخشی، کاردرمانی و سایر انجمن های گروه پزشکی کوشش های منسجم تری جهت افزایش خدمت رسانی مراکز توانبخشی و فیزیوتراپی افراد دارای معلولیت، آغاز کرده است که امیدواریم این امر منجر به ارائه خدمات گسترده تر و با کیفیت تر به این عزیزان جامعه شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1959

به "اهوازایان: دورکاری فضای عادلانه کار کردن در اختیار معلولان قرار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهوازایان: دورکاری فضای عادلانه کار کردن در اختیار معلولان قرار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید