انتقاد شدید آلمان از برنامه توسعه زرادخانه های هسته ای بریتانیا

به گزارش مجله سفر به کانادا، به گزارش خبرنگاران به نقل از دویچه وله، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان در تبادل نظر با دویچه وله از سیاست جدید دولت بریتانیا در مورد توسعه زرادخانه های هسته ای خود انتقاد کرد.

انتقاد شدید آلمان از برنامه توسعه زرادخانه های هسته ای بریتانیا

بر اساس این گزارش، هایکو ماس در جریان سخنان خود و در پاسخ به تصمیم بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا برای برداشتن محدودیت افزایش و فراوری تسلیحات هسته ای پس از سی سال گفت: ما نمی خواهیم اجازه رشد و افزایش تسلیحات هسته ای را بدهیم. اگر شما خواهان چنین اتفاقی نیستید، نباید آنها را گسترش دهید.

وی همچنین با اشاره به تعداد موجود زرادخانه و تسلیحات هسته ای موجود در دنیا، همین تعداد فعلی را نیز بسیار زیاد خوانده و گفت که به همین دلیل دولت آلمان خواهان زیاد تر شدن این تعداد تسلیحات هسته ای در دنیا نیست.

وزیر خارجه آلمان همچنین تاکید نمود: گذشته نشان داده که اگر یک طرف اقدام به افزایش تسلیحات هسته ای خود کند، طرف دیگر نیز دست به اقدام مشابه خواهد زد و این همان فاجعه رقابت بر سر تسلیحات هسته ای است که طی چهار دهه گذشته شاهد آن بوده ایم.

گفتنی است دولت بریتانیا اخیراً اقدام به نصب موشک های تریدنت خود بر روی چهار فروند زیر دریایی نموده که یک فروند از آنها به صورت دائم و مداوم در حال گشت زنی در آب های اطراف این کشور است تا در صورت بروز هر گونه حمله به بریتانیا وارد عمل گردد. بر اساس تصمیم اخیر لندن، تعداد زرادخانه های هسته ای این کشور نیز از 180 به 240 عدد افزایش خواهد یافت.

وی همچنین در پاسخ به این سوال خبرنگار دویچه وله که اگر بریتانیا مرتکب این اشتباه (افزایش زرادخانه های هسته ای) گردد، آیا آلمان نیز دست به توسعه آنها خواهد زد یا خیر، گفت: این چیزی است که شما می خواهید، ما نمی توانیم دست به افزایش تعداد آنها (زرادخانه ها) بزنیم.

وزیر خارجه آلمان همچنین با تاکید بر لزوم پایبندی کشورها به مقررات بین المللی تاکید نمود: بدون رعایت مقررات بین المللی، ماهر روز شاهد کشورهایی خواهیم بود که احساس احتیاج بیشتری به تسلیحات هسته ای در راستای افزایش توان بازدارندگی خود هستند. متأسفانه این همان چیزی است که اکنون شاهد رخ دادن آن هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1568

به "انتقاد شدید آلمان از برنامه توسعه زرادخانه های هسته ای بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید آلمان از برنامه توسعه زرادخانه های هسته ای بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید