بریتانیا آماده مذاکره با بروکسل در هفته جاری است

به گزارش مجله سفر به کانادا، یک فرد مرتبط با دفتر نخست وزیر انگلیس از آمادگی دولت بریتانیا برای مذاکره درباره برگزیت تا خاتمه هفته جاری اطلاع داد.

بریتانیا آماده مذاکره با بروکسل در هفته جاری است

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس ارزان همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مجله اسپکتور به نقل از یک فرد مرتبط با دفتر نخست وزیر انگلیس، گفت که دولت بریتانیا در انتها هفته جاری آماده مذاکره درباره برگزیت است.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، لیو وردکار نخست وزیر ایرلند قصد ندارد تا در این رابطه صبحت کند. مجله اسپکتور در ادامه گزارش خود آورده که احتمالا امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان تا زمانی که ایرلند آماده مذاکره نباشد، به اتحادیه اروپا فشار نمی آورند تا درباره پیشنهاد انگلیس بحث و گفت وگو نمایند.

مجله اسپکتور به نقل از منبع خود، گفت: تعداد خیلی کمی از مردم پاریس و برلین تمایل به بحث درباره پیشنهاد ما دارند اما مرکل و ماکرون نمی خواهند تا به میشل بارنیر رئیس هیئت مذاکره نماینده اروپا برای برگزیت فشار بیاورند، مگر اینکه ایرلند بگوید که قصد مذاکره دارد.

پیش از این معاون نخست وزیر جمهوری ایرلند و وزیر اقتصاد دولت در سایه بریتانیا توافق نامه برگزیت جدیدی که دولت بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا به بروکسل ارسال نموده است، را بی فایده خوانده بودند.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال 1395 در یک همه پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای سال جاری تکمیل گردد، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در خصوص وضعیت رابطه سیاسی و مالی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

ترزا می نخست وزیر مستعفی انگلیس سه بار توافق با اتحادیه اروپا را که ترتیبات پشتیبان را نیز شامل می شد، به مجلس ارائه کرد اما قانون گذاران هر سه بار این طرح را رد کردند. او سوم خرداد سال جاری با اعلام شکست کوشش هایش برای حصول توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا استعفای خود را گفت و در تاریخ هفتم ژوئن (17 خرداد) رسماً از سمت خود استعفا داد.

توافق جدید جانسون تشکیل دو مرز قانونی و گمرکی بین ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند را شامل شده و سازوکارهای مربوط به مرزهای فیزیکی را حذف می نماید. همچنین پیشنهاد می نماید قوه مجریه و مقننه ایرلند شمالی، در طول دوره انتقالی و بعد از آن هر چهار سال یکبار باید از حق رأی برای قبول این طرح برخوردار باشند.

31 اکتبر (9 آبان 1398) مهلت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا با و یا بدون توافق فرا خواهد رسید و جانسون تأکید نموده که تا این زمان، کشورش را از اتحادیه اروپا با توافق و یا بدون توافق خارج خواهد نمود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 455

به "بریتانیا آماده مذاکره با بروکسل در هفته جاری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بریتانیا آماده مذاکره با بروکسل در هفته جاری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید