آمریکا گسیخته تر از همواره؛ حمایت حدود نیمی از آمریکایی ها از تجزیه

به گزارش مجله سفر به کانادا، نتایج یک نظرسنجی نو نشان داد بیش از نیمی از حامیان دونالد ترامپ با جدایی استان های قرمز از ایالات متحده و در طرف دیگر، 41 درصد حامیان جو بایدن با ایده جدایی استان های آبی از این کشور موافق هستند.

آمریکا گسیخته تر از همواره؛ حمایت حدود نیمی از آمریکایی ها از تجزیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بر اساس نظرسنجی صورت گرفته به وسیله مرکز سیاست دانشگاه ویرجینیا که در مشارکت با اندیشکده Project Home Fire پاسخ های آنلاین به بیش از 300 پرسش شامل موضوعات اجتماعی، سیاسی و روانشناختی بیش از هزار رقیب سیاسی از دو حزب دموکرات و جمهوری خواه را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند، بیش از نیمی از کل حامیان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا تا حدودی با این نظر که استان های قرمز (رنگ نماد حزب جمهوری خواه، استان هایی که بیشتر مردم حامی جمهوری خواستار هستند) باید از آمریکا جدا شوند، موافق هستند. در طرف مقابل، 41 درصد حامیان جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از ایده جدایی استان های آبی (رنگ نماد دموکرات ها) حمایت کردند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، در همین حال، داده های بیشتر ارائه شده به وسیله محققان نشان داد که یک چهارم حامیان ترامپ با ایده جدایی استان های قرمز به شدت موافق هستند، در حالی که 18 درصد از حامیان بایدن از جدایی استان های آبی حمایت کردند.

لری ساباتو مدیر مرکز سیاست دانشگاه ویرجینیا، در بیانیه ای در رابطه با یافته ها گفت: شکاف بین رای دهندگان حامی ترامپ و بایدن بسیار عمیق، وسیع و خطرناک است. این اندازه بی سابقه است و به راحتی قابل اصلاح نیست.

علاوه بر این، حداقل 80 درصد از رای دهندگان حامی ترامپ و بایدن گفتند که سیاستمداران منتخب از حزب مخالف خطری آشکار و فعلی برای دموکراسی آمریکایی هستند. بر اساس داده ها، تعداد دقیق آن ها 80 درصد رای دهندگان به بایدن و 84 درصد حامیان ترامپ بود.

بعلاوه حداقل سه چهارم حامیان ترامپ و بایدن گفتند آمریکایی هایی که از حزب مخالف به شدت حمایت می نمایند خطری آشکار و فعلی برای زندگی آمریکایی محسوب می شوند. به طور دقیق، 75 درصد رای دهندگان به بایدن و 78 درصد رای دهندگان به ترامپ چنین نظری داشتند.

علاوه بر این، بیش از هفت نفر از ده حامی بایدن و ترامپ فکر می نمایند که بعضی از منابع رسانه ای در چپ/راست افراطی آنقدر نادرست شده اند که برای جلوگیری از توسعه دروغ های خطرناک باید سانسور شوند. نسبت دقیق 78 درصد حامیان بایدن و 73 درصد حامیان ترامپ بود.

بر اساس این نظرسنجی، در مجموع 56 درصد از هواداران بایدن تا حدودی موافق هستند که هیچ تفاوتی بین جمهوری خواستار و فاشیست ها مشاهده نمی گردد، در حالی که 76 درصد از رای دهندگان به ترامپ دموکرات ها و سوسیالیست ها را یکسان می دانند.

تقریبا 80 درصد از هواداران بایدن و ترامپ گفتند که دموکراسی بهتر از سایر سیستم های سیاسی است. با این حال، بیش از شش نفر از ده حامی ترامپ و بایدن، آمریکا را کمتر نماینده یک دموکراسی و بیشتر یک سیستم الیگارشی می دانند.

به گزارش اسپوتنیک، 46 درصد از رای دهندگان حامی بایدن و 44 درصد از حامیان ترامپ معتقد بودند که رئیس جمهور باید در صورت انتخاب شدن بدون محدودیت از سوی کنگره یا دادگاه ها اقدامات لازم را انجام دهد. این نظرسنجی اواخر ژوئیه و اوایل اوت انجام شد.

پیش تر، نتایج نظرسنجی مشترک موسسه یوگاو و برایت لاین واچ نشان داده بود دو سوم جمهوری خواستار ساکن استان های جنوبی آمریکا هوادار جدایی از ایالات متحده و ایجاد اتحادیه خود با استان های همسایه هستند. در همین منطقه ها، حمایت از جدایی در بین مستقل ها 50 درصد و در بین دموکرات ها تنها 20 درصد بود.

مسئولان نظرسنجی در مقایسه این نتایج با نتایج یک نظرسنجی که با همین موضوع در ماه ژانویه برگزار گردید، نتیجه گیری کردند که حمایت از جدایی از ایالات متحده به طور قابل توجهی در جنوب آمریکا افزایش داشته است. نتایج نظرسنجی ماه ژانویه که در پی حمله مرگبار به کنگره این کشور انجام شد، نشان داده بود بسیاری از جمهوری خواستار در آن موقع هوادار جدایی بودند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1849

به "آمریکا گسیخته تر از همواره؛ حمایت حدود نیمی از آمریکایی ها از تجزیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا گسیخته تر از همواره؛ حمایت حدود نیمی از آمریکایی ها از تجزیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید