500 دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی می گردد

به گزارش مجله سفر به کانادا، مدیرعامل ایران خودرو از آمادگی این شرکت برای تحویل 500 دستگاه تاکسی نو جایگزین تاکسی های فرسوده و تست موتور EF7 دوگانه سوز روی خودروی ون اطلاع داد.

500 دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران، امروز (سه شنبه) مراسم امضای تفاهم نامه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و شروع تحویل خودروهای تاکسی مطابق ماده 12 قانون برطرف موانع فراوری رقابت پذیر برگزار گردید.

در این مراسم فرشاد مقیمی - مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو - گفت: در حال حاضر 500 دستگاه تاکسی فراوریی ایران خودرو آماده تحویل به رانندگان است. برای نوسازی ناوگان دیزل نیز جلساتی داشته ایم و قرار شده است به زودی هفته ای پنج دستگاه اتوبوس نو جایگزین اتوبوس های فرسوده گردد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به تردد 7000 ون فرسوده در سطح شهر، اظهار کرد: 250 دستگاه ون را می توانیم با شرایط گذشته تحویل دهیم. طبق تفاهم نامه ای که با شهرداری داشته ایم به زودی ون جدید با موتور EF7 برای نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور به بازار خواهد آمد. موتور EF7 دوگانه سوز روی ون ها در حال تست است و به زودی طی تفاهم نامه با شهرداری تهران این محصول جدید را به بازار ارائه خواهیم کرد. علاوه بر این تقویت ناوگان مینی بوس کشور باید انجام گردد و به همین دلیل 100 دستگاه مینی بوس آرین آماده تحویل شده است و این تعداد قابل افزایش تا 200 دستگاه نیز خواهد بود.

مقیمی همچنین در موضوع نوسازی خودروهای فرسوده حاضر در شبکه حمل و نقلی کشور گفت: مطابق تفاهمی با شهرداری های مختلف کل کشور، با صرف هزینه های اندک و با استفاده از ظرفیت های داخلی حدود 6000 خودرو در این سیستم نوسازی خواهند شد.

همچنین محسن پورسیدآقایی - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران - گفت: سال گذشته ایران خودرو تنها 600 دستگاه برای نوسازی تاکسی های فرسوده تهران تحویل داد و امروز 500 دستگاه تحویل تاکسیرانان می گردد. اگر به دنبال افزایش استفاده مردم از حمل و نقل عمومی هستیم باید خدمات اجتماعی مناسبی به مردم ارائه کنیم و در این میان منابع مالی نقش کلیدی ایفا می نمایند.

وی ابراز امیدواری کرد که تا سرانجام امسال، 10 هزار دستگاه تاکسی از سوی ایران خودرو به تهران و سایر شهرها تحویل گردد. همچنین قرارداد فراوری هزار دستگاه اتوبوس با ایران خودرو دیزل از محل منابع اوراق مشارکتی که وزارت کشور اختصاص داده، منعقد خواهد شد.

مرتضی ضامنی - مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور - نیز در این مراسم با بیان اینکه در حال حاضر تعداد تاکسی های فرسوده کشور در حدود 150 هزار دستگاه است؛ گفت: این رقم تاکسی های فرسوده تا سرانجام امسال به 192 هزار دستگاه و تا سال 1400 به 242 هزار دستگاه هم خواهد رسید. کار در حوزه نوسازی تاکسی های فرسوده از سال 94 شروع شد. فی مابین دستگاه های مختلف کشور از جمله سازمان توسعه نوسازی حمل و نقل کشور، شرکت خودروساز و بانک های عامل همکاری رخ داده و طرح نوسازی 1000 دستگاه تاکسی فرسوده شروع شده است. قرار بوده است که 75 هزار دستگاه تاکسی فرسوده را از رده خارج و 64 هزار دستگاه را جایگزین کنیم که با توجه به مسائل مالی و موانعی که در فراوری ایجاد شد، روند کار کند شد.

وی اضافه کرد: افزایش در حدود 110 درصدی قیمت خودرو، موانع فراوری خودروسازی و مسائل ناشی از کمبود منابع مالی از جمله موانع بوده که با اجرای ماده 12 قانون برطرف موانع فراوری رقابت پذیر می توان اضافه پرداخت بابت افزایش هزینه های خودرو را تامین کرد. همانطور که در صنایع دفاعی با حضور متخصصین توانستیم به تکنولوژی های برجسته دست پیدا کنیم، در ایران خودرو نیز که نیروهای متخصص بسیاری را در خود جای داده، می توان به نتایج خوبی دست پیدا کرد و رسید، ضمن اینکه با توجه به اینکه در سیستم حمل و نقل یک و نیم برابر متوسط جهانی مصرف نماینده هستیم، جای این است که زمینه های اصلاح فراهم گردد.

همچنین علیرضا قنادان - مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران - اظهار کرد: در شهر تهران 70 هزار دستگاه تاکسی فعالیت دارند که متوسط سن این ناوگان هفت سال است. تا سرانجام سال گذشته 25 هزار دستگاه تاکسی شهر تهران در سن فرسودگی به سر می بردند که این آمار تا سرانجام امسال به 35 هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: 7000 دستگاه از این تاکسی ها ون هستند که همگی بالای 10 سال داشته و فرسوده اند، بر این اساس یکی از نیازهای جدی تهران نوسازی خودروهای ون است. روزانه به طور متوسط در هر تاکسی 60 نفر سوار و پیاده می شوند، لذا امیدواریم ظرفیت فراوری تاکسی از سوی شرکت های خودروساز افزایش یابد. با امضای تفاهم نامه امروز نخستین بار است که برای تاکسی ها از تسهیلات ماده 12 قانون برطرف موانع فراوری رقابت پذیر استفاده می گردد و هر دستگاه تاکسی 40 میلیون تومان وام با بهره چهار درصد دریافت خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 518

به "500 دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "500 دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید