یوان چین جای یورو در تامین اقتصادی فعالیت های تجاری دنیا را گرفت

به گزارش مجله سفر به کانادا، خبرنگاران: برای نخستین بار یوان چین جای یورو را گرفت و به عنوان دومین پول ملی دنیا از نظر استفاده برای تامین اقتصادی فعالیت های تجاری شناخته شد.

یوان چین جای یورو در تامین اقتصادی فعالیت های تجاری دنیا را گرفت

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، شبکه بین المللی ارتباطات بین بانکی(سوئیفت) گفت برای نخستین بار یوان چین توانسته جای یورو را بگیرد و به عنوان دومین پول ملی دنیا از نظر استفاده برای تامین اقتصادی فعالیت های تجاری قرار گیرد.

سهم یوان در تامین اقتصادی فعالیت های تجاری یا صدور نامه های اعتباری در ماه اکتبر سال جاری به 8.66 درصد رسیده است. این رقم در ژانویه 2013 تنها 1.89 درصد بوده است.

بر این اساس، یوان در حال حاضر به عنوان دومین ارز مورد استفاده برای تامین اقتصادی فعالیت های تجاری پس از دلار شناخته می گردد. سهم دلار از این نظر 81.08 درصد اعلام شده است.

5 کشوری که بیشترین استفاده از یوان را برای تامین اقتصادی فعالیت های تجاری داشته اند عبارتند از: هنگ کنگ، سنگاپور، آلمان، استرالیا و چین.

فرانک پراتر، رئیس پرداخت های سوئیفت در آسیا گفت: مسلما یوان یکی از ارزهای مهم دنیا برای تامین اقتصادی تجارت است و حتی در آسیا استفاده و کاربرد بسیار بیشتری دارد.

در عین حال رتبه یوان در زمینه پرداخت های اقتصادی طی ماه اکتبر 12 و سهم این ارز تنها 0.84 درصد اعلام شده که نسبت به رقم 0.86 درصدی ماه سپتامبر اندکی کاهش داشته است.

به لحاظ ارزش، میزان پرداخت ها به یوان در ماه اکتبر 1.5 درصد رشد داشته است. متوسط این رشد برای همه ارزها 4.6 درصد بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 445

به "یوان چین جای یورو در تامین اقتصادی فعالیت های تجاری دنیا را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوان چین جای یورو در تامین اقتصادی فعالیت های تجاری دنیا را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید