چین گوی سبقت را از ژاپنی ها ربود

به گزارش مجله سفر به کانادا، ژاپن برای دهه ها بر بازار صادرات خودرو تسلط داشته است. آلمان و کره جنوبی نیز تعداد زیادی خودرو را برای بازارهای خارج از مرزهای خود فراوری می نمایند. اما اکنون چین در آستانه ورود به هر سه کشور است تا به بزرگترین صادرنماینده روی کره زمین تبدیل گردد.

چین گوی سبقت را از ژاپنی ها ربود

امیرمسعود عابدین: اوایل سال جاری گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه صادرات چین در سه ماهه اول سال 2023 از ژاپن پیشی گرفته است. اکنون به نظر می رسد که چین توانسته این رجحان را در کل سال 2023 توسعه دهد. انجمن خودروسازان چین (CAAM) می گوید که این کشور 4.41 میلیون صادرات داشته است.

  • اولین تصادف تسلا سایبرتراک پس از رونمایی/برخورد پیکاپ غول پیکر تسلا با یک تویوتا کرولا در جاده/عکس

در حالی که چین هنوز تهاجم جدی به ایالات متحده نداشته است و تنها در مراحل اولیه ورود به بازار فروش خودرو در اروپا است، در حال حاضر در مکزیک و روسیه حضور پررنگی دارد و دسترسی به این بازارها نیز فراهم شده است.

نیکی آسیا می نویسد که چین بین ژانویه تا اکتبر 730 هزار خودرو به روسیه صادر نموده است که نسبت به سال 2022 هفت برابر شده است. اگرچه اندازه صادرات به مکزیک با عدد 330 هزار دستگاه چندان چشمگیر نیست، اما صادرات به این کشور 71 درصد افزایش یافته است. با این حال، خودروسازان چینی از توقف صادرات به مکزیک راضی نیستند. چندین نفر در تلاشند تا پایگاه های تولیدی را در آنجا ایجاد نمایند که بعضی از کارشناسان این صنعت فکر می نمایند برای یاری به برندهای چینی برای دسترسی به ایالات متحده، بدون احتیاج به پرداخت عوارض سنگین واردات استفاده می گردد.

با این حال، تمام خودروهای صادراتی چین دارای برند چینی نیستند. در حالی که BYD نیروی اصلی در صادرات خودرو این کشور است، تسلا، ولوو، بی ام و و بیوک همگی خودروهایی در چین می سازند که در جاهای دیگر فروخته می شوند.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

  • با پرداخت 900 میلیون تومان صاحب این فراری شوید / عکس

  • طراح خودروی بتمن از جدیدترین محصول خود رونمایی کرد! /عکس

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 دی 1402 بروزرسانی: 12 دی 1402 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2331

به "چین گوی سبقت را از ژاپنی ها ربود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین گوی سبقت را از ژاپنی ها ربود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید